• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Alibaba: Έρχεται το Σεπτέμβριο στην Ελλάδα

10:47 - 30 Ιουν 2016 | ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Ώθηση στις ελληνικές επιχειρήσεις και την οικονομία υποστηρίζει ότι έρχεται να δώσει η δραστηριοποίηση, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, της κινεζικής πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba, η οποία πραγματοποιεί ετησίως τζίρο ύψους 500 δισ. δολαρίων και απευθύνεται σε περισσότερους από 420 εκατ. πελάτες.

Η Alibaba, όπως ανακοίνωσε χθες, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, θα κάνει την εμφάνισή της  στην ελληνική αγορά στις 14 Σεπτεμβρίου. Στη χθεσινή παρουσίαση συμμετείχε, μέσω skype, ο διευθυντής της εταιρείας για την Ελλάδα, την Ισπανία και την Ιταλία, Ροντρίγκο Τσιπριάνι. Σημείωσε ότι η εταιρεία διαχειρίζεται 35 εκατ. δέματα ημερησίως και 1 δισ. κωδικούς προϊόντων.

 

Ο κ. Χατζηθεοδοσίου τόνισε ότι στόχος της πρωτοβουλίας του ΕΕΑ είναι η διευκόλυνση των ελληνικών εξαγωγών προς την Κινεζική αγορά, τόσο σε επιχειρήσεις όσο και σε τελικούς καταναλωτές αλλά και η προσέλκυση τουριστών. Χαρακτήρισε επίσης απογοητευτικό το εμπορικό ισοζύγιο Ελλάδας - Κίνας, καθώς οι ελληνικές εξαγωγές διαμορφώθηκαν πέρυσι σε 230 εκατ. ευρώ έναντι εισαγωγών ύψους 2,5 δισ. ευρώ. Τόνισε εξάλλου ότι, ο τομέας των τροφίμων - ποτών καταλαμβάνει μικρό μερίδιο στις ελληνικές εξαγωγές προς τη συγκεκριμένη χώρα, καθώς βασικά προϊόντα όπως το ελαιόλαδο εξάγονται χύδην σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπου συσκευάζονται και επανεξάγονται με πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία την οποία χάνουν οι Έλληνες παραγωγοί και έμποροι.

 

Από την πλευρά του ο κ. Τσιπριάνι σημείωσε ότι στόχος της εταιρείας είναι να φέρει σε επικοινωνία την ελληνική εταιρεία που θέλει να εξάγει, με τον Κινέζο τελικό καταναλωτή. Επίσης, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Alitrip, οι Έλληνες μπορούν να αυξήσουν, όπως ανέφερε, τον αριθμό των Κινέζων τουριστών. Σήμερα, μέσω αυτής της πλατφόρμας, ταξιδεύουν στον κόσμο 50 εκατ. Κινέζοι.

 

Εν τω μεταξύ ανακοινώνοντας ότι, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο θα συμμετέχει στην ελληνική αποστολή υπό τον πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα που θα επισκεφθεί επίσημα την Κίνα από τις 2 ως τις 6 Ιουλίου, ο κ. Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκε στις Εμπορικές Σχέσεις της Ελλάδας με την Κίνα, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο της Κίνας.

 

Ειδικότερα, το 2015 οι πωλήσεις απευθείας στους καταναλωτές μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα, το λεγόμενο Business to Consumer (B2C) ανήλθαν στα 493 δισ. δολάρια (το 13% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων στην Κίνα). Οι συνολικές online πωλήσεις στην Κίνα ξεπέρασαν το 1 τρισ. δολάρια. Η πρόβλεψη είναι ότι το ποσοστό αυτό θα ανέλθει στο 25%-30% σε λίγα μόλις χρόνια εξαιτίας των μεγάλων επενδύσεων και των επιχειρήσεων αλλά και της Κυβέρνησης της Κίνας στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

 

Αναφορικά με το εμπορικό ισοζύγιο Ελλάδας - Κίνας ο κ. Χατζηθεοδοσίου ανέφερε «Δυστυχώς το εμπορικό ισοζύγιο Ελλάδας Κίνας είναι μια απογοήτευση. Το 2015 κάναμε εξαγωγές 227 εκατ. ευρώ όταν το 2012 ήταν 382 εκατ. ευρώ. Για να γίνει κατανοητό το πόσο χαμηλές είναι οι εξαγωγές μας, η Κίνα έκανε Εισαγωγές το 2015 πάνω από 1 τρισ. ευρώ. Οι εισαγωγές μας το 2015 από την Κίνα ήταν 2,5 δισ. ευρώ, δηλαδή 12 φορές οι εξαγωγές μας.

Αυτό που είναι αξιοσημείωτο αναφορικά με τις εξαγωγές μας είναι ότι από τα 227 εκατ. ευρώ, η συντριπτική πλειονότητα αφορά προϊόντα που δεν πάνε απευθείας στον καταναλωτή. Μάρμαρα, σκράπ, βιομηχανικά υλικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι Τρόφιμα και Ποτά στείλαμε στην Κίνα το 2014 μόλις 13,5 εκατ. ευρώ και την επόμενη χρονιά 22,6 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 9 εκατ. ευρώ ήταν μια ειδική συμφωνία μιας πολυεθνικής με την θυγατρική της που παράγει μπύρα στην Ελλάδα. Δηλαδή ενώ έχουμε τόσο καλής ποιότητας τρόφιμα και ποτά οι εξαγωγές μας στην Κίνα είναι σχεδόν μηδενικές».

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman