ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Forthnet: Στις 19 Οκτωβρίου 2018 η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών Κύριο

06:49 - 03 Οκτ 2018 | ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Forthnet: Στις 19 Οκτωβρίου 2018 η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών
Σε δύο εβδομάδες κρίνεται το μέλλον της Forthnet. Οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές (Antenna, Vodafone και Wind) θα πρέπει να έχουν υποβάλλει τις δεσμευτικές προσφορές μέχρι την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2018.

Η εισηγμένη εταιρία βαρύνεται με υποχρεώσεις από την προ της κρίσης εποχή, που σήμερα φθάνουν τα 325 εκατ. ευρώ, ενώ πρόσφατα οι πιστώτριες τράπεζες (Alpha, ETE, Πειραιώς, Αττικής), κεφαλαιοποίησαν υποχρεώσεις (70 εκατ. ευρώ) της επιχείρησης. Ετσι απέκτησαν έλεγχο του 32,4% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας και τώρα επιχειρούν με μοντέλο Σελόντα, ή ακόμη και με μοντέλο Μαρινόπουλου, να διασφαλίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος των οφειλών της εταιρείας. Ο Όμιλος αριθμεί 952.000 συνδρομές λιανικής, εξυπηρετεί 672.000 μοναδικά νοικοκυριά, 556.000 συνδρομητές broadband & 396.000 συνδρομητές Pay-TV λιανικής. Σε  επίπεδο Ομίλου, η ζήτηση και η συνδρομητική βάση στη λιανική συνεχίζουν να επηρεάζονται από την υπερφορολόγηση του κλάδου και την χαμηλή αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

Η διαδικασία πώλησης της Forthnet που απασχολεί 1.066 άτομα και εξυπηρετεί περίπου το 16% των νοικοκυριών της χώρας,  θα εξαρτηθεί κυρίως από το ύψος του <κουρέματος> που είναι διατεθειμένες να δεχτούν οι τράπεζες  στα δάνεια που έχουν παράσχει στην εισηγμένη εταιρία.

Πότε χάθηκε η ευκαιρία πώλησης της Forthnet

Η «χρυσή ευκαιρία», πάντως, για μετόχους και πιστωτές της Forthnet, εκτιμάται ότι χάθηκε το 2012. Τότε η Wind είχε προσφέρει σχεδόν 200 εκατ. ευρώ μετρητά για την απόκτηση του μεριδίου των βασικών μετόχων (80%), ενώ επόμενος στόχος ήταν η αγορά των μειοψηφιών και η έξοδος της εταιρείας από το Χ.Α. H προσφορά μάλιστα δεν περιελάμβανε «κούρεμα» χρεών (μοντέλο Σελόντα), ενώ η αξία της συναλλαγής εκτιμήθηκε στα 550 έως 600 εκατ. ευρώ.

Ο βασικός μέτοχος της Forthnet, η αραβική EIT, ελέγχοντας το 41% του μετοχικού κεφαλαίου της Forthnet και έχοντας επενδύσει στην ελληνική εταιρεία πάνω από 200 εκατ. ευρώ, δεν δέχθηκε την προσφορά. Η αποδοχή της θα σήμαινε ζημία στη επένδυσή της που είχε πραγματοποιήσει το 2008, άνω των 100 εκατ. ευρώ. Ετσι, στο τέλος του 2012, οι δύο εταιρείες σταμάτησαν τις συζητήσεις, γεγονός που «εκνεύρισε» τον δεύτερο βασικό μέτοχο της Forthnet, την ολλανδική Cyrte Investments.

Ποια είναι η εκτίμηση για το ύψος του τιμήματος της εξαγοράς

Σήμερα, 10 μήνες μετά την έναρξη της τελευταίας διαδικασίας πώλησης της Forthnet, είναι δύσκολο να προεξοφληθεί το τελικό αποτέλεσμα. Εάν μία από τις τρείς προσφορές αγγίξει ακόμη και τα 500 εκατ. ευρώ φαντάζει πλέον «πλούσια» και δύσκολα επιτεύξιμη. Γι’ αυτό και υπάρχει δυστοκία στις τράπεζες να πάρουν τις τελικές αποφάσεις. Αναπόφευκτα κάποιοι (μέτοχοι, πιστωτές, προμηθευτές) θα υποστούν ζημία, η οποία ακόμη δεν μπορεί να υπολογιστεί.

Το αρνητικό με τη Forthnet, όπως αποδείχθηκε και με άλλες ανταγωνίστριές της (On Telecoms, HOL, Cyta Hellas κ.ά.), είναι ότι η ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών δεν προσελκύει το ενδιαφέρον τρίτων επενδυτών, στρατηγικού χαρακτήρα. Οι περισσότεροι που προσεγγίζουν την αγορά έχουν χαρακτήρα distress fund, δηλαδή εξαγορά της εταιρείας σε ιδιαίτερα χαμηλό τίμημα και μεταπώληση στη συνέχεια με κάποια υπεραξία.
Προτεραιότητες της Forthnet για το β’ εξάμηνο του 2018

Για το 2ο εξάμηνο του 2018 η  στρατηγική του Ομίλου θα είναι η διατήρηση της υφιστάμενης θέσης του στις αγορές των τηλεπικοινωνιών και της συνδρομητικής τηλεόρασης και η δυνατότητα να διαφοροποιηθεί μέσω της ανάπτυξης νέων υπηρεσιών. Παράλληλα, θα δοθεί προτεραιότητα στη προσέλκυση πελατών μεγαλύτερης αξίας, ακολουθώντας στρατηγική με έμφαση στην αξία των υπηρεσιών παρά στη μειωμένη ή επιθετική τιμή. Ειδικότερα: Όσον αφορά τις Υπηρεσίες προς Οικιακούς Πελάτες, η Forthnet και για το 2ο εξάμηνο 2018 θα επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στη διακράτηση του υφιστάμενου πελατολογίου της μέσω της βελτίωσης της συνολικής εμπειρίας πελάτης, τόσο στο επίπεδο της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, όσο και στο επίπεδο της υποστήριξης. Παράλληλα, θα επιδιώξει την ανάπτυξη της συνδρομητικής της βάσης διαθέτοντας ποιοτικές υπηρεσίες προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες ανάγκες της ελληνικής οικογένειας για επικοινωνία, ψυχαγωγία και οικονομία στο σπίτι. 

Ανέστης Ντόκας

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.