ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΙοΤ και 5G τεστάρουν τις αντοχές του κλάδου των τηλεπικοινωνιών

12:51 - 09 Ιουν 2019 | ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Αντιμέτωπες με μια μείζονα πρόκληση, ικανή να αμφισβητήσει ακόμη και την ίδια τους την ύπαρξη, βρίσκονται σήμερα οι εταιρείες του κλάδου των τηλεπικοινωνιών, παγκοσμίως. Οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες δίνουν τη δυνατότητα στους παρόχους να προσφέρουν νέες υπηρεσίες και εμπειρίες στους πελάτες τους. Ταυτόχρονα, ωστόσο, αποτελούν σημείο εισόδου νέων ανταγωνιστών, οι οποίοι λειτουργούν με ρηξικέλευθα μοντέλα και διακρίνονται σε συγκεκριμένες ψηφιακές δεξιότητες.

Καθώς οι ψηφιακές υπηρεσίες αποτελούν τη βασική προτεραιότητα για τους επικεφαλής των εταιρειών του κλάδου, δεν αποτελεί έκπληξη ότι η αναποτελεσματική ψηφιακή ανάπτυξη βρίσκεται στην κορυφή των δέκα προκλήσεων για τις τηλεπικοινωνίες στη μελέτη της ΕΥ “Top 10 risks for telecommunications operators”. Η μελέτη αναδεικνύει ως πρόσθετες προκλήσεις τις υψηλές απαιτήσεις ασφάλειας, λόγω των αυξημένων κανονιστικών ρυθμίσεων για την προστασία των δεδομένων, και την έλλειψη νέων δεξιοτήτων του ανθρωπίνου δυναμικού.

Το τοπίο γίνεται ακόμα πιο περίπλοκο, καθώς το Internet of Things πολλαπλασιάζει τις συνδεδεμένες στο Διαδίκτυο συσκευές και οι δυνατότητες του 5G αυξάνουν δραματικά τις ροές δεδομένων. Η τάση αυτή αποτυπώνεται και στην τελευταία έκθεση της ΕΥ, Global Capital Confidence Barometer, με το 47% των στελεχών του κλάδου των τηλεπικοινωνιών να αναφέρει τα ρυθμιστικά και τα κανονιστικά ζητήματα ως τη μεγαλύτερη πρόκληση για νέες επιχειρηματικές συμφωνίες. Η ΕΥ κρίνει ότι, σε αυτό το πλαίσιο, η “εμπιστοσύνη” αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα για τους παρόχους και πρέπει να προβάλουν την ασφάλεια και την εναρμόνιση με τις ρυθμιστικές απαιτήσεις ως βασικό στοιχείο της σχέσης με τους συνδρομητές.

Ψηφιακές δεξιότητες
Άλλη μια “καυτή πατάτα” για τον κλάδο είναι η έλλειψη ψηφιακών δεξιοτήτων και το βάρος των αυξημένων κεφαλαιακών δαπανών. Παρ’ ότι οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών αναγνωρίζουν ότι οι οργανισμοί τους αντιμετωπίζουν έλλειψη ψηφιακών δεξιοτήτων, μόλις το 3% θεωρεί την ανάπτυξη και διατήρηση του ανθρώπινου δυναμικού ως βασική στρατηγική προτεραιότητα. Είναι ενδεικτικό ότι, σε μια άλλη πρόσφατη μελέτη της ΕΥ, μόλις το 57% των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων ευθυγραμμίζει τη στρατηγική για το ανθρώπινο δυναμικό με την ατζέντα του ψηφιακού μετασχηματισμού τους.

Στο μεταξύ, η αδυναμία αντιμετώπισης των αυξανόμενων κεφαλαιουχικών δαπανών ακολουθεί στην κατάταξη των προκλήσεων, καθώς ο κλάδος βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα νέο κύμα επενδύσεων στα δίκτυα νέας γενιάς (όπως 5G, ευρυζωνικά δίκτυα χαμηλής ισχύος, οπτικές ίνες). Ενώ η ποιότητα του δικτύου παραμένει η ειδοποιός διαφορά για τους παρόχους, η έκθεση διαπιστώνει ότι η αύξηση της έντασης κεφαλαίου και ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο περιουσιακών στοιχείων δικτύου, καθιστούν δυσκολότερο για τον κλάδο να επιτύχει ισχυρές αποδόσεις στις επενδύσεις του.

Προκλήσεις
Καθώς η ανάγκη για “έξυπνη” συνδεσιμότητα (intelligent connectivity) εξακολουθεί να αυξάνεται, η αδυναμία παρακολούθησης των σεναρίων μετασχηματισμού του κλάδου (6η θέση στην κατάταξη των προκλήσεων) και συνεργασίας με στρατηγικούς συνεργάτες για την ενίσχυση της καινοτομίας (10η θέση), επισημαίνονται ως κρίσιμες προκλήσεις για τον κλάδο.

Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΥ, πρόσθετες προκλήσεις, που αναφέρονται στην κατάταξη, περιλαμβάνουν την ανεπαρκή διαχείριση χαρτοφυλακίου (7η θέση) και την ανεπαρκή συνεργασία με εξειδικευμένες εταιρείες του κλάδου και το δημόσιο τομέα (9η θέση).

 
Copyright © 1999-2019 Premium S.A. All rights reserved.