ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Νέες άδειες αλλά και μαρασμός στις εμπορευματικές μεταφορές

11:22 - 16 Σεπ 2013 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
50 νέες άδειες έφερε η απελευθέρωση του επαγγέλματος των εμπορευματικών μεταφορών, που είχε δημιουργήσει "μέτωπο" με την κυβέρνηση, οδηγώντας σε επίταξη των απεργών και συγκρούσεις. Οι τιμές έπεσαν αλλά δεν υπάρχει μεταφορικό έργο λόγω της κρίσης.

Όπως αναφέρει το σχετικό ρεπορτάζ της Καθημερινής, η απελευθέρωση των αδειών των φορτηγών δημόσιας χρήσης πριν από ενάμιση χρόνο ήταν η πρώτη τέτοια παρέμβαση και προκάλεσε έντονες αντιδράσεις.
Το αρχικό σχέδιο του τότε υπουργού Μεταφορών Δ. Ρέππα προέβλεπε πολύ υψηλό κόστος εισφοράς για την απόκτηση νέων αδειών ώστε να προστατευτούν οι παλαιοί αδειούχοι.
Μετά τις παρεμβάσεις και της τρόικας η εισφορά μειώθηκε, παρέμεινε όμως στο ύψος πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ, ενώ ο νόμος θέσπιζε τριετή μεταβατική περίοδο για την απομείωση της αξίας των αδειών ώς την 1η Ιουλίου 2013.
Στον ανασχηματισμό του 2011, ο νέος υπουργός Γ. Ραγκούσης ανακοίνωσε ότι σκόπευε να προχωρήσει και σε δραστικές αλλαγές στις προβλέψεις για τα φορτηγά Δ.Χ. και τα βυτιοφόρα, τερματίζοντας τη μεταβατική περίοδο και μειώνοντας την ειδική εισφορά στα 1.500 ευρώ. Η πρόθεσή του αυτή δεν υλοποιήθηκε λόγω της αδύναμης θέσης της κυβέρνησης Παπανδρέου.

Τελικά η Βουλή αποφάσισε στις 24 Ιανουαρίου του 2012, ότι ως "μεταβατική περίοδος ορίζεται η χρονική περίοδος που αρχίζει με την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου και λήγει την 29η Φεβρουαρίου 2012". Τον Νοέμβριο του 2012, η τρικομματική κυβέρνηση κατήργησε και τις τελευταίες προστατευτικές διατάξεις που αφορούσαν τα βυτιοφόρα.Ωστόσο, από τις αρχές Μαρτίου του 2012 ώς σήμερα, έχουν προστεθεί σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών στις 33.500 υφιστάμενες παλαιές άδειες άλλες 50 νέες.
Ο κυριότερος ανασχετικός παράγοντας είναι το υψηλό κόστος ενός φορτηγού της κατηγορίας Euro 5, για τα οποία εκδίδονται οι νέες άδειες. Οι μεταφορείς εκμεταλλεύτηκαν τις δυνατότητες που τους έδινε ο νόμος να αυξήσουν το τονάζ της υφιστάμενης άδειας (από τους 8 στους 40 τόνους) και άρα τη μεταφορική τους ικανότητα, αλλά και να μετατρέψουν τις 13.800 υφιστάμενες νομαρχιακές άδειες σε πανελλαδικές.
Η ύφεση ωστόσο και ο ανταγωνισμός από εταιρείες, που μετέφεραν την έδρα τους στη Βουλγαρία, έκαναν τις επενδύσεις σε ελληνικές άδειες ΦΔΧ ασύμφορες, παρά την τεράστια μείωση του κόστους κτήσης άδειας.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.