ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Χωρίς τέλος οι επιθέσεις σε λεωφορεία και τρόλεϊ

12:00 - 28 Μαϊ 2015 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Χωρίς τέλος οι επιθέσεις σε λεωφορεία και τρόλεϊ
Σε τροποποιήσεις, αλλαγές αλλά ακόμη και σε ακύρωση δρομολογίων προχωρούν οι εταιρείες αστικών συγκοινωνιών προκειμένου να αποφύγουν τις «επικίνδυνες» περιοχές. Τα φαινόμενα επιθέσεων και δολιοφθορών σε λεωφορεία και τρόλεϊ έχουν λάβει διαστάσεις επιδημίας θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια επιβατών, οδηγών και διερχόμενων προκαλώντας παράλληλα ανυπολόγιστη ζημιά στην ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) η οποία με τους πενιχρούς πόρους που διαθέτει καλείται συστηματικά να επισκευάσει όσα από τα οχήματά της επιδέχονται επιδιόρθωσης.

Εξάρχεια, Πολυτεχνείο οι «επικίνδυνες» περιοχές

Πριν από λίγες ημέρες κουκουλοφόροι σταμάτησαν ένα τρόλεϊ στην περιοχή γύρω από το Πολυτεχνείο, κατέβασαν τους επιβάτες απείλησαν τον οδηγό και πετώντας βόμβες μολότοφ έκαψαν ολοσχερώς το όχημα.

Οι επιθέσεις σε λεωφορεία στην περιοχή των Εξαρχείων έχουν βγει εκτός ελέγχου με την αστυνομία να αδυνατεί να παρέμβει. Πριν από λίγους μήνες κατά τη διάρκεια των πορειών συμπαράστασης στον Ν. Ρωμανό, την περίοδο που ο ίδιος έκανε απεργία πείνας κάηκαν επτά λεωφορεία μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα.

Εργαζόμενοι σε συνεργασία με τη διοίκηση της εταιρίας εξετάζουν το ενδεχόμενο να αλλάξουν ορισμένα από τα δρομολόγια των τρόλεϊ ώστε πλέον να μην διέρχονται από την οδό 3ης Σεπτεμβρίου. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν είναι εύκολο δεδομένου ότι από την περιοχή περνούν πολλές βασικές γραμμές τρόλεϊ μεταξύ των οποίων οι 3, 5, 11, 18 και 19, ενώ από τον ίδιο δρόμο οδηγούν τα οχήματα στα αμαξοστάσια οι οδηγοί μετά τη λήξη των βαρδιών.

Στο στόχαστρο και τα Δυτικά προάστια 

Παράλληλα πολλά περιστατικά λαμβάνουν χώρα και σε άλλες περιοχές που αφορούν κυρίως δολιοφθορές κατά οχημάτων της ΟΣΥ. Συγκεκριμένα διερχόμενα λεωφορεία σε περιοχές όπως το Αιγάλεω και το Περιστέρι έχουν πέσει «θύματα» κουκουλοφόρων οι οποίοι με πέτρες και σπρέι έχουν προκαλέσει ζημιές σε λεωφορεία. 

Εργαζόμενοι στην εταιρεία εξηγούν στο Reporter ότι το φαινόμενο επιθέσεων κατά λεωφορείων είναι καθημερινό και δυστυχώς δεν υπάρχει τρόπος καταπολέμησής του. Η αστυνομία δεν είναι σε θέση να διαθέτει περιπολικά τα οποία θα συνοδεύουν τα λεωφορεία και άλλος τρόπος αστυνόμευσης δεν υπάρχει. «Θύματα» επιθέσεων γίνονται, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, λεωφορεία σε περιοχές όπως το Μενίδι, το Ανω Πέραμα, την Ελευσίνα, τη Ζοφριά και τα Ανω Λιόσια. Συνηθέστεροι δράστες είναι, όπως εξηγούν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στην ΟΣΥ, είτε ομάδες Ρομά, είτε συμμορίες ανηλίκων που επιτίθενται με διάφορους τρόπους στα λεωφορεία. «Εκτός από πέτρες, ή σφαίρες που έχουν δεχτεί τα οχήματά μας, σε περιοχές όπως είναι η παραλιακή λεωφόρος δεχόμαστε πολύ συχνά επιθέσεις από ομάδες νεαρών που πετούν νεράτζια στα οχήματα» περιγράφει εργαζόμενος στην ΟΣΥ.

Στις πιο υποβαθμισμένες περιοχές η επίθεση κατά των λεωφορείων μεταφράζεται σε αντιδραστικότητα κατά της εξουσίας. Στις περιπτώσεις όμως που νεαροί πετούν νεράτζια για παράδειγμα, εξηγεί το μέλος του σωματείου εργαζομένων της ΟΣΥ Ν. Κουλουμπαρίτσης «πρόκειται για παιχνίδι, με δεδομένο μάλιστα ότι γνωρίζουν οι δράστες ότι δεν υπάρχει περίπτωση κανείς να τους κυνηγήσει».

Χαρακτηριστική περίπτωση είναι η λεωφορειακή γραμμή 805 στον Ασπρόπυργο η οποία λόγω των συστηματικών επιθέσεων σταματά την εκτέλεση δρομολογίων νωρίτερα, το βράδυ, και πριν διανύσει το σύνολο της προγραμματισμένης διαδρομής για λόγους ασφαλείας.

Σταμάτησαν τα δρομολόγια της γραμμής 509

Με απόφαση του Συνδικάτου Εργαζομένων της ΟΣΥ διεκόπησαν τα δρομολόγια της γραμμής 509 (συνδέει το Ζηρίνειο με τον Αγιο Στέφανο και το Κρυονέρι) καθ’ όλη τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, το περασμένο Πάσχα, προκειμένου να αποφύγουν τα αυγά και τις κροτίδες που πετούν «παραδοσιακά» ομάδες νεαρών μέσα και έξω από τα λεωφορεία. Πολλά οχήματα τίθενται εκτός λειτουργίας από τις ζημιές, που προκαλούνται κάθε Πάσχα, με αποτέλεσμα να φέτος να επιλεγεί η λύση τη αναστολής λειτουργίας της γραμμής για λίγες ημέρες.

 

Χαρά Αυγερινού

Τελευταία τροποποίηση στις 12:52 - 28 Μαϊ 2015
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.