ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οι Ρώσοι αφήνουν τα τραίνα να περνούν

10:14 - 16 Οκτ 2015 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Οι Ρώσοι αφήνουν τα τραίνα να περνούν
Στον αέρα φαίνεται ότι τινάζει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων της χώρας, η αλλαγή της διοίκησης στους Ρωσικούς σιδηροδρόμους.

Οι Ρώσοι οδηγούνται στην απόσυρση του ενδιαφέροντός τους από τους δύο διαγωνισμούς ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) του ΟΛΘ (Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης) προκαλώντας σοβαρό πονοκέφαλο στην ελληνική κυβέρνηση. Το διοικητικό συμβούλιο των ρωσικών σιδηροδρόμων Rossiyskie Zheleznye Dorogi (RZD), αποφάσισε να εισηγηθεί στον βασικό τους μέτοχο - το ρωσικό κράτος - την απόσυρση του δεδηλωμένου ενδιαφέροντός του για επενδύσεις στην Ελλάδα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η αλλαγή της ηγεσίας στην εταιρεία των ρωσικών σιδηροδρόμων ευθύνεται για την μεταβολή που κάνει η RZD όσον αφορά στα επενδυτικά της σχέδια.  

Πριν από λίγους μήνες, ο Βλάντιμιρ Γιακούνιν (στενότατος συνεργάτης του Πούτιν), υποστηρικτής της εισόδου της RZD στην ελληνική αγορά, αποχώρησε από το τιμόνι της ρωσικής κρατικής εταιρείας. Τον Γιακούνιν στην RZD διαδέχθηκε, τον Αύγουστο, ο Ολεγκ Μπελοζέροφ, ο οποίος διορίστηκε με διάταγμα της ρωσικής κυβέρνησης. Το νέο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε ότι θα αποσύρει τη συμμετοχή του από τους διαγωνισμούς για το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το 51% του ΟΛΘ και για το 100% της Rosco.

Υπάρχουν φωνές μάλιστα που αποδίδουν την ρωσική απόσυρση στο ξαφνικό, διακριτικό, ενδιαφέρον της αμερικανικής Watco, μιας εκ των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών εταιρειών των ΗΠΑ, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Μάχη με το χρόνο

Η κυβέρνηση αυτή τη στιγμή βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρότατο πρόβλημα καθώς ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών έχει οριστεί η 3η Δεκεμβρίου για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ, ενώ για τον ΟΛΘ ο προσεχής Φεβρουάριος, σύμφωνα με τις επιταγές του μνημονίου.  
Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμμετείχαν η RZD σε κοινοπραξία με την ΓΕΚ-Τέρνα και η ρουμανική Grup Feroviar Roma. Άγνωστο παραμένει το εάν η ΓΕΚ-Τέρνα θα συνεχίσει μόνη της ή με άλλο εταίρο την συμμετοχή της στην διαδικασία.
Για τον ΟΛΘ ενδιαφέρον έχουν εκφράσει οι APM Terminals, Deutsche Invest, η Duferco, η ICTS, η Mitsui, η P&O, η Yilport και η κοινοπραξία Rossiyskie Zheleznye Dorogi με την ΓΕΚ-Τέρνα.

Τελευταία τροποποίηση στις 10:31 - 16 Οκτ 2015
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.