ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ροδόπουλος στο Reporter: Ασπιρίνη σε καρκινοπαθή το ΕΣΠΑ

08:00 - 11 Δεκ 2015 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Ροδόπουλος στο Reporter: Ασπιρίνη σε καρκινοπαθή το ΕΣΠΑ
Ασπιρίνη σε καρκινοπαθή χαρακτηρίζει το ΕΣΠΑ για τις ελληνικές επιχειρήσεις o Νικόλαος Ροδόπουλος, πρόεδρος ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Logistics και πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλο της OnLine Data, ο οποίος υποστηρίζει ότι η βασικοί πυλώνες ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας θα πρέπει να είναι η Εφοδιαστική Αλυσίδα και η Τεχνολογία, ενώ δεν παραλείπει να αναφερθεί στην ανάγκη εξάλειψης της γραφειοκρατίας. Εχοντας παρομοιάσει προηγουμένως την κατάταση της ελληνικής οικονομίας με θεατρικό έργο που εκτυλίσσεται σε τρεις πράξεις διατυπώνει τις προτάσεις του για την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας στο reporter. gr:

Πράξη 1η – Η κακή μας μοίρα
Η Ελληνική οικονομία χρίζει άμεσης αναπτυξιακής προοπτικής. Το ερώτημα «που βρισκόμαστε σήμερα;» απαντάται από την απίστευτη αποεπένδυση, που έχει υποστεί η χώρα μας τα τελευταία χρόνια και συνεχίζει με επενδύσεις της τάξης των 18 δισ. ετησίως, όταν για τη συντήρηση του κεφαλαιακού αποθέματος απαιτούνται 33 δισ. ευρώ. Δηλαδή απαιτούνται 75 δισ. τα επόμενα 5 χρόνια για να διατηρήσουμε το εξαιρετικά φτωχοποιημένο βιοτικό επίπεδό μας. O κ. Χριστοδουλάκης (ως υπηρεσιακός υπουργός οικονομικών) είχε αναφέρει ότι απαιτούνται 100 δισ. ιδιωτικές επενδύσεις μέχρι το 2020 (δηλαδή τα επόμενα 5 χρόνια) για να φτάσουμε το επίπεδο του 2009, δηλαδή να βρεθούμε πάλι σε επίπεδο κρίσης, αλλά όχι φτωχοποίησης.

 

Πράξη 2η – Το ΕΣΠΑ
Το περίφημο ΕΣΠΑ, μέχρι το 2020 ανέρχεται περίπου στα 15 δισ. ευρώ. Οι πόροι για τις επιχειρήσεις (βάση του ΣΕΒ) δεν ξεπερνούν τα 5 δισ. ευρώ. Συμπέρασμα, οι κρατικοί πόροι (ΕΣΠΑ) δεν μπορούν να αποτελέσουν το εφαλτήριο της Ελληνικής οικονομίας. Το ΕΣΠΑ είναι ασπιρίνη σε καρκινοπαθή. Ταυτόχρονα υπάρχουν πολλά ερωτηματικά για τον τρόπο άντλησης κεφαλαίων από το ΕΣΠΑ, το χρόνο ωρίμανσης, ή ακόμα εάν αυτά τα ποσά κατευθύνονται στην πραγματική οικονομία. Οι επιδοτήσεις είναι ένα έργο που το έχουμε ξαναδεί και δεν θα προσφέρει τα αναμενόμενα. Τι χρειάζεται; Χρηματοδοτήσεις, αντί επιδοτήσεων, με αξιοκρατικά, ευέλικτα και άμεσα εφαρμόσιμα κριτήρια. Κίνητρα δημιουργίας «εσωτερικών» επενδύσεων και ταυτόχρονα προσέλκυση ξένων επενδυτών.

 

Πράξη 3η – Από τη θεωρία στην πράξη

Οι θεωρίες που έχουν μαζευτεί τα τελευταία χρόνια, οι μελέτες και τα συγγράμματα έχουν ολοκληρώσει ένα μεγάλο κύκλο. Ό,τι ήταν να μελετηθεί μελετήθηκε. Καιρός λοιπόν να προχωρήσουμε στην πράξη. Πράξη σε δύο βασικούς άξονες (1) την αναδιάρθρωση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και (2) την Τεχνολογία. Η εφοδιαστική αλυσίδα κατέχει το 11% του ΑΕΠ κι αποτελεί πυλώνα ανάπτυξης που πλέον είναι αναγνωρισμένος και από την κεντρική διοίκηση. Τι απαιτείται για την επανεκκίνηση;

 

Το 19ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics επισήμανε κάποιες ιδιαίτερα σημαντικές προσεγγίσεις:


-Θεωρία του ενός τρίτου 
Η χώρα μας μπορεί να διαχειριστεί το ένα τρίτο των εμπορευματικών ροών που περνούν ήδη από την επικράτεια, θα προσφέρει μεγάλο ποσό ετήσιων εσόδων.


-Δημιουργία task force
Δημιουργία «ομάδας κρούσης», η οποία θα αναλάβει το φορτίο της ανασυγκρότησης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Με την εξάλειψη της γραφειοκρατίας θα μπορεί να κατευθύνει, να βελτιώνει και να αναπροσαρμόζει τη στρατηγική χωρίς να χάνεται χρόνος.


-Έξυπνη διαχείριση και προσέλκυση επενδύσεων
Είναι μονόδρομος η έξυπνη προσέλκυση επενδύσεων. Ο παραδοσιακός τρόπος αποτελεί παρελθόν.


-Fast track

Εξάλειψη γραφειοκρατίας και απλοποίηση διαδικασιών είναι βασικά συστατικά στο προφίλ που οφείλουμε να δώσουμε για προσέλκυση επενδύσεων.


-Ολοκλήρωση υποδομών
Η ολοκλήρωση του οδικού δικτύου, η επίλυση των εκκρεμοτήτων του λιμανιού του Πειραιά και του Θριασίου, η δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στη Θεσσαλονίκη και η ολοκλήρωση των υποδομών του τραίνου, αποτελούν υψίστης σημασίας έργα. Ακολουθούν η Θεσσαλονίκη κι η Ηγουμενίτσα.


-Best practices
Η χρήση πρακτικών που έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία στο εξωτερικό είναι απαραίτητη. Η Ολλανδία (με όμοια χαρακτηριστικά με την Ελλάδα) ήδη έχει διαμορφώσει μια ισχυρή θέση στην Ευρώπη με απλές, επικεντρωμένες κινήσεις. Με το DINALOG (Dutch Institute of Advanced Logistics) συνδέει και προωθεί λύσεις στην πραγματική οικονομία και δημιουργεί το πλαίσιο διαμόρφωσης των Logistics ως εθνικό προϊόν.


-Θεσμικός, μόνιμος φορέας υποστήριξης της Εφοδιαστικής Αλυσίδας
Εμείς ως Ελληνική Εταιρεία Logistics ακολουθώντας το «Οραματιζόμαστε – Καινοτομούμε – Δρούμε», ζητάμε η πολιτική ηγεσία να αναγνωρίσει τη σπουδαιότητα των Logistics. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με τη δημιουργία ενός οριζόντιου (και ταυτόχρονα κάθετου)  φορέα με τη μορφή του υφυπουργείου Εφοδιαστικής Αλυσίδας.


-Οργανισμός προώθησης ελληνικών Logistics (ΟΠΕL)
Η προώθηση των Logistics, γίνεται μόνο με την εξωστρέφεια. Ένας οργανισμός που θα πλαισιωθεί (κατά κύριο λόγο) από την πραγματική οικονομία, δηλαδή την επιχειρηματικότητα, είναι υψίστης σημασίας.

Τελευταία τροποποίηση στις 09:40 - 11 Δεκ 2015
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.