ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Μειώσεις προστίμων και ριζικές αλλαγές στον ΚΟΚ

11:19 - 22 Μαρ 2016 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Μειώσεις προστίμων και ριζικές αλλαγές στον ΚΟΚ
Σημαντικές παραβάσεις και η επίδρασή τους στα επίπεδα οδικής ασφάλειας θα βρεθούν στο επίκεντρο των αλλαγών, που προγραμματίζονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Παράλληλα η οικονομική δυνατότητα του κάθε παραβάτη θα λαμβάνεται υπόψη κατά τον καταλογισμό των προστίμων, χωρίς βέβαια να έχει βρεθεί ακόμη η σχετική φόρμουλα.

Επιμένει ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης ότι δεν θα προβλέπονται μειώσεις στα πρόστιμα που αφορούν επικίνδυνες παραβάσεις – εκείνες δηλαδή που μπορεί να προκαλέσουν θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα – μεταξύ των οποίων η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη κ.α.

Απευθύνοντας χαιρετισμό στην ημερίδα «Safe and Sober», με θέμα «Το φαινόμενο της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ στην Ελλάδα και η αντιμετώπισή του», που διοργάνωσαν το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» ο κ. Σπίρτζης τόνισε πως το υπουργείο είναι έτοιμο να προχωρήσει σε αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου  γύρω από τις μεταφορές και από τις υποδομές.

«Θα έχουμε ένα άλλο θεσμικό πλαίσιο, γύρω από τις άδειες οδήγησης και την κυκλοφοριακή αγωγή, γύρω από τον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι παραβάτες, γύρω από τα πρόστιμα, που θα επιβάλλονται από εδώ και πέρα, με τρόπο που αυτά να μπορούν να λειτουργούν και όχι να μην υπάρχουν επί της ουσίας» ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε «τα δρακόντεια μέτρα αυτό που φέρνουν είναι μη μέτρα».

 

Επισήμανε πως το θέμα της οδικής ασφάλειας και κυρίως της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα όλων μας αφού καθημερινά οι νεκροί, οι τραυματίες από τα τροχαία ατυχήματα, πλήττουν την ελληνική οικογένεια. «Η  πολιτική βούληση μας, τόσο για θεσμικές αλλαγές, όσο και για την ευαισθητοποίηση των πολιτών είναι δεδομένη» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης και ζήτησε από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, την επιστημονική κοινότητα και το Ινστιτούτο «Πάνος Μυλωνάς» να συνεργαστούν για να αναληφθούν άμεσες πρωτοβουλίες, που θα αναβαθμίζουν την οδική ασφάλεια στη χώρα μας.

 

Νωρίτερα, η γενική γραμματέας του υπουργείου υποδομών Πέτη Πέρκα, τόνισε πως απαιτείται εντατικοποίηση και ενίσχυση δράσεων για την βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας επισημαίνοντας παράλληλα πως η οδική συμπεριφορά είναι στοιχείο κουλτούρας και πολιτισμού ενός λαού. Μάλιστα όπως η ίδια είπε παρότι η χώρα μας έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο στους σχετικούς δείκτες οδικής ασφάλειας για την περίοδο 2010 - 2014, επιτυγχάνοντας 37 % μείωση στον αριθμό νεκρών από τροχαία ατυχήματα,  απαιτείται εντατικοποίηση και ενίσχυση δράσεων. Σε ότι  αφορά την οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος, το 2014 από τις 730 συνολικές αφαιρέσεις αδειών οδήγησης οι 590 οφείλονταν στην οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος, ενώ το 2015, για τις 900 αφαιρέσεις συνολικά, ο αριθμός ανήλθε στις 780 αντιστοίχως.


Από την πλευρά της, η πρόεδρος του ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» Βασιλική Δανέλλη –Μυλωνά, σημείωσε πως η επήρεια αλκοόλ είναι ένας από τρεις βασικούς λόγους θανάτου, οι άλλοι δυο είναι η ταχύτητα και η μη χρήση ζώνης. Αναφέρθηκε στις δράσεις που υλοποιούνται με αφορμή την Πανελλήνια Εβδομάδα Ασφάλειας (21-27 Μαρτίου)  σε όλη τη χώρα για τη σωστή ενημέρωση και πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων, που αποτελούν μάστιγα για την κοινωνία μας, (εκπαιδευτικά προγράμματα σε σχολεία, διανομή ενημερωτικού φυλλαδίου από όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας κά.).


Κατά την εναρκτήρια ημερίδα, στον προαύλιο χώρο του υπουργείου παρουσιάστηκε το πρωτοποριακό σύστημα INTERLOCK σε φορτηγό. Πρόκειται για το σύστημα ελέγχου αλκοόλ σε οδηγό μέσω ανάλυσης εκπνεόμενου αέρα. Βασικό χαρακτηριστικό της εφαρμογής είναι ότι το φορτηγό δεν μπαίνει σε λειτουργία όταν ο οδηγός έχει πιεί. Τέτοια συστήματα είναι σε λειτουργία στη Σουηδία και σε σχολικά λεωφορεία στη Γαλλία. 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.