ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Γιατί πραγματικά απεργούν οι συνδικαλιστές σε μετρό, ΗΣΑΠ, τραμ

12:02 - 03 Μαρ 2017 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Με μια απόφαση που δεν φαίνεται να έχει κοινωνικές αντιστοιχίες, οι συνδικαλιστές στα μέσα σταθερής τροχιά της ΣΤΑ.ΣΥ. (μετρό, ΗΣΑΠ, τραμ), επιμένουν και κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους προκαλώντας αναστάτωση στην καθημερινότητα εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών στο Λεκανοπέδιο.

Οι επαναλαμβανόμενες απεργίες, έρχονται ως αντίδραση των συνδικαλιστών της ΣΤΑ.ΣΥ. σε νομοθετική ρύθμιση, η οποία ψηφίστηκε με αυξημένη πλειοψηφία την προηγούμενη εβδομάδα στην Βουλή (όλα τα κόμματα πλην ΝΔ (!), Χρυσής Αυγής, και ΚΚΕ), με την οποία εκχωρείται στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) η εμπορική εκμετάλλευση σταθμών και χώρων της ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε.

Το θέμα ως εκ τούτου έχει δρομολογηθεί, αλλά, οι συνδικαλιστές, αξιώνουν επιτακτικά «να μην προχωρήσει, εδώ και τώρα, η νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, μειώνοντας τα έσοδα της Εταιρείας, απαξιώνοντάς την και ανοίγοντας το δρόμο για να πωληθεί σε ιδιώτες».

Η θέση αυτή, ωστόσο, διαψεύδεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο εξηγεί όσο πιο καθαρά γίνεται ότι δεν θα υπάρξει καμία απώλεια εσόδων από την ενοικίαση των εν λόγω χώρων για τη ΣΤΑ.ΣΥ., καθώς αυτά θα εισπράττονται από τον ΟΑΣΑ και στη συνέχεια θα κατευθύνονται στο φορέα που διαχειρίζεται τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Στελέχη του υπουργείου μάλιστα, επισημαίνουν ότι, η ρύθμιση είναι απαραίτητη, ώστε να υπάρχει ενιαία πολιτική σε όλα τα μέσα συγκοινωνίας και να αξιοποιηθούν στο έπακρο οι εμπορικές δυνατότητες της εταιρείας.

Και την ίδια ώρα, αφήνουν φοβερές υπόνοιες ότι οι συνδικαλιστές δεν θέλουν να φύγει η εμπορική εκμετάλλευση από την ΣΤΑ.ΣΥ επειδή οι ίδιοι καρπώνονται τις εισπράξεις.

Το ίδιο ακριβώς υποστηρίζει και ο βουλευτής Ηρακλείου του Ποταμιού Σπύρος Δανέλλης ο οποίος σε σχετική ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή χαρακτηρίζει αντικοινωνικές και αυτοκαταστροφικές αυτές τις συμπεριφορές συμπεραίνοντας πως οι απεργίες γίνονται για ίδιον όφελος

Σημειώνει δε χαρακτηριστικά, πως σήμερα τα έσοδα από εμπορική εκμετάλλευση (διαφημίσεις πάνω στους συρμούς, ενοικίαση αίθουσας πολλαπλών χρήσεων στο Σύνταγμα, ενοικίαση χώρων για καταστήματα, ΑΤΜ, κεραίες κινητής τηλεφωνίας κλπ), μόλις και μετά βίας αγγίζουν τα 10 εκατ. ευρώ ετησίως, ποσό το οποίο κρίνεται σημαντικά μικρότερο από τις δυνατότητες που παρέχουν οι αστικές συγκοινωνίες που διακινούν καθημερινά 1,5 εκατ. επιβάτες, ενώ η τιμολόγησή τους παραμένει "στάσιμη" από το  2002.

Ενδεικτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία, η ενοικίαση του χώρου πολλαπλών χρήσεων στο Σύνταγμα κοστίζει 6.000 ευρώ ημερησίως, ενώ η κάλυψη ενός συρμού του μετρό με διαφήμιση τιμολογείται σε περίπου 10.000 ευρώ για 15 ημέρες. 

Το θέμα, όπως επισημαίνει ο κ. Δανέλλης, δεν είναι μόνο ότι διευρύνεται η ζημία στις συγκεκριμένες ΔΕΚΟ και αυξάνονται τα βάρη των φορολογουμένων, αλλά και ότι με τη στάση τους, οι συνδικαλιστές, μάλλον μπαίνουν σε ένα σπιράλ αυτό-εκπληρούμενης προφητείας, το οποίο οδηγεί σε αυτό ακριβώς που θέλουν να αποφύγουν, δηλαδή στην ιδιωτικοποίηση των ΜΜΜ, από την στιγμή που ο ιδιότυπος προστατευτισμός που απολαμβάνουν κρίνεται δυσανάλογα επαχθής για τον έλληνα φορολογούμενο και τον κρατικό προϋπολογισμό.

Γιώργος Η. Χατζηδημητρίου

Copyright © 1999-2022 Premium S.A. All rights reserved.