ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αττικό Μετρό: Έργα €4 δισ. σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη στην επόμενη δεκαετία

10:46 - 20 Ιουν 2019 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Αττικό Μετρό: Έργα €4 δισ. σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη στην επόμενη δεκαετία
Νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού που ξεπερνά τα 4 δισ. ευρώ για την επόμενη δεκαετία σχεδιάζει η Αττικό Μετρό σύμφωνα με όσα παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Θεόδωρος Παπαδόπουλος, κατά τη διάρκεια του 3ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και συγκεκριμένα είπε ότι τοποθετεί τον ορίζοντα λειτουργίας των πρώτων τριών σταθμών της επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά στο τέλος του 2019 και την ολοκλήρωσή της στο καλοκαίρι του 2021. Για το μετρό της Θεσσαλονίκης, τόνισε ότι η λειτουργία της βασικής γραμμής αναμένεται στο τέλος του 2020, της επέκτασης προς Καλαμαριά το πρώτο εξάμηνο του 2021 και του σταθμού «ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ» το 2024.

Για τα έργα της επόμενης δεκαετίας, στην πρώτη γραμμή για την Αττικό Μετρό βρίσκεται η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης στις δυτικές συνοικίες. Τα έργο που θα προσθέσει στο δίκτυο 11 χλμ. γραμμής με 8 σταθμούς έχει προϋπολογισμό 900 εκατ. ευρώ και εντός του Ιουνίου αναμένεται η δημοπράτηση του διαγωνισμού για τις πρόδρομες εργασίες που θα περιλαμβάνει αρχαιολογικά και μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας.

Όπως επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, είναι υπό δημοπράτηση οι τοπογραφικές εργασίες και οι γεωτεχνικές έρευνες για τη δεύτερη επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Αυτή αφορά επέκταση μήκους 5,5 χλμ. με 1 υπόγειο και 3 υπέργειους σταθμούς. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ.

Στην Αθήνα, η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του μετρό από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, με ταυτόχρονη κατασκευή νέου υπόγειου σταθμού στην περιοχή του ΚΕΡΑΝΗ (σταθμός Καμίνια), προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, είναι, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, στα έργα προς ένταξη στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο.

Στην ίδια κατηγορία είναι το έργο της αναβάθμισης 75 οχημάτων της Γραμμής 1, τα οποία τέθηκαν σε κυκλοφορία το 1985, με στόχο την επιμήκυνση της διάρκειας ζωής τους κατά 20 χρόνια, προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ, καθώς και η προμήθεια 6 νέων δι-ρευματικών συρμών, προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ.

Στην επόμενη διετία η δημοπράτηση της Γραμμής 4

Επιπλέον, εντός του 2019 και του 2020 προετοιμάζονται να βγουν οι διαγωνισμοί για τις τεχνικές και γεωτεχνικές μελέτες των επεκτάσεων της υπό δημοπράτηση Γραμμής 4 προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό, συνολικού προϋπολογισμού 2,1 δισ. ευρώ, όπως και για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον - Καματερό - Στ. Προαστιακού Α. Λιόσια, προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ.

Τέλος, αναφερόμενος στο σενάριο υλοποίησης των επεκτάσεων της Γραμμής 4 με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, ο κ. Παπαδόπουλος εκτίμησε τον συνολικό προϋπολογισμό στα 2,86 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 1,24 δισ. ευρώ θα είναι η συνεισφορά του ιδιωτικού τομέα. Στο εν λόγω σενάριο προβλέπεται 35ετής λειτουργία με συνολικά έσοδα 2,5 δισ. ευρώ, μέσα ετήσια έσοδα ύψους 71,4 εκατ. ευρώ και μέση τιμή εισιτηρίου 0,67 ευρώ.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.