• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

ΕΡΓΟΣΕ: Ποια είναι τα δεδομένα για τη νέα γραμμή Ρίο-Πάτρα

15:14 - 07 Μαϊ 2020 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
«Η σιδηροδρομική γραμμή “Ρίο –Πάτρα” αποτελεί ένα έργο στρατηγικής σημασίας, όχι μόνο για την Πάτρα, αλλά για ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα. Είναι, όμως, κι ένα έργο με σημαντικές τεχνικές απαιτήσεις, καθώς θα διέρχεται από πυκνοκατοικημένες οικιστικές περιοχές, αλλά και από μια ζώνη που συνδέει τον κεντρικό ιστό της πόλης των Πατρών με το θαλάσσιο μέτωπο και το λιμάνι της”. Αυτό αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή της η ΕΡΓΟΣΕ.

Η ενδελεχής μελέτη όλων των παραμέτρων του, αλλά και ο εξονυχιστικός διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες και τους αυτοδιοικητικούς φορείς, είναι εκ των ων ουκ άνευ για την επιτυχή και βέλτιστη ολοκλήρωσή του, προκειμένου να προάγει την ισόρροπη και βιώσιμη ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. 

Η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ισχυρίζεται ότι επί των ημερών της, το έργο είχε δρομολογηθεί, επιλέγοντας την υπογειοποίηση στο τμήμα «Ρίο – Αγ. Διονύσιος».

Ισχυρίζεται, μάλιστα, ότι διεξήγαγε κι όλες τις αναγκαίες τεχνικές προμελέτες και την μελέτη κόστους - οφέλους που απαιτεί η υλοποίησή του. Η πραγματικότητα, όμως, είναι πολύ διαφορετική.

Συγκεκριμένα:

  • Ο μέχρι τώρα σχεδιασμός αφορούσε αποκλειστικά και μόνο προμελέτες, οι οποίες είναι εξαιρετικά ελλιπείς και προβληματικές και σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν τη χρηματοδότηση, πόσο μάλλον την υλοποίηση του έργου.
  • Μέχρι σήμερα δεν είχε προετοιμαστεί ούτε είχε υποβληθεί Φάκελος Μεγάλου Έργου, ως προβλέπεται για έργα που κοστολογούνται άνω των 75 εκατ. ευρώ. Χωρίς την ύπαρξη ενός τέτοιου Φακέλου, ένα έργο δεν μπορεί ούτε να εγκριθεί, αλλά ούτε και να ενταχθεί στην Προγραμματική Περίοδο.
  • Τέλος, μέχρι και την ανάληψη της νέας διοίκησης τον Οκτώβριο του 2019, η ΕΡΓΟΣΕ δεν είχε προχωρήσει σε καμία απολύτως δημοπράτηση του έργου.

Παράλληλα, η ΕΡΓΟΣΕ αναφέρει πως βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με την Ομάδα JASPERS (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ΕΙΒ, ΕBRD, KfW), τα στελέχη της Διαχειριστικής Αρχής και της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση του έργου. 

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman