ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Φραγκιαδάκης: Moνόδρομος η κορυφή για την Εθνική Τράπεζα

16:17 - 02 Απρ 2017 | ΤΡΑΠΕΖΕΣ
«Η Εθνική Τράπεζα είναι σε μία διαδρομή μεγάλων τομών και αλλαγών και καλείται να εκτελέσει ένα φιλόδοξο στρατηγικό σχέδιο, ταυτόχρονα πιάνοντας τους στόχους αναβάθμισης της ποιότητας χαρτοφυλακίου, αλλά και εκτελώντας το Σχέδιο Αναδιάρθρωσης. Στο τέλος κάθε μικρού αγώνα, και στο τέλος της κάθε μέρας πιστεύω στην πρωτιά της Εθνικής ακόμα περισσότερο», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας Λεωνίδας Φραγκιαδάκης, απευθυνόμενος σε περισσότερα από 700 ανώτερα και ανώτατα στελέχη της Τράπεζας, στη ετήσια συνάντηση τους.

«Για εμάς λοιπόν η κορυφή είναι μονόδρομος. Οι στόχοι του στρατηγικού μας σχεδίου είναι φιλόδοξοι αλλά δεν έχω αμφιβολία ότι θα τους πιάσουμε. Οι στόχοι μας για τα κόκκινα δάνεια απαιτούν συνεχόμενη προσπάθεια μήνα-μήνα και μέρα-μέρα για τα επόμενα χρόνια, αλλά η Εθνική, όπως ήδη έχει καταφέρει την καλύτερη επίδοση στην αγορά, θα πιάσει τους στόχους και θα καταλήξει με το ισχυρότερο και πιο ποιοτικό ενεργητικό. Η γεωγραφία του Ομίλου θα επικεντρωθεί στην Ελλάδα, αλλά το όφελος των αποεπενδύσεων στα κεφάλαια και τη ρευστότητά μας, θα το χρησιμοποιήσουμε ως συγκριτικό πλεονέκτημα, καθώς θα έχουμε μακράν την μεγαλύτερη ευχέρεια να χρηματοδοτήσουμε τους πελάτες μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

 

Ο κ. Φραγκιαδάκης αναφέρθηκε αναλυτικά στους στόχους απέναντι στον Ευρωπαίο επόπτη αλλά και τις δεσμεύσεις του Σχεδίου Αναδιάρθρωσης. «Οι δύο αυτές ομάδες στόχων αποσκοπούν στα επόμενα χρόνια η Τράπεζά μας να λειτουργεί με τρόπο που μπορεί να παράγει ισχυρή κερδοφορία ώστε να στηρίζεται σε ίδια μέσα, με ένα βιώσιμο χαρτοφυλάκιο. Αυτά όμως είναι πράγματα που και εμείς οι ίδιοι ούτως ή άλλως θέλουμε για την Εθνική. Άρα λοιπόν, παρόλο που οι επόπτες παρακολουθούν την υλοποίηση των σχεδίων μας, η πρωταρχική δέσμευση είναι σε εμάς τους ίδιους. Τους στόχους δεν θα τους πιάσουμε μόνο για τους επόπτες, θα τους πιάσουμε γιατί θέλουμε την Εθνική δυνατή, αυτόνομη, ισχυρή και πρωτοπόρα. Αυτοί είναι δικοί μας στόχοι και δικό μας όραμα», είπε ο Λεωνίδας Φραγκιαδάκης και αναφέρθηκε αναλυτικά στα 5 μέτωπα, προκλήσεις του δικτύου καταστημάτων:

 

- την αναβάθμιση της ποιότητας του δανειακού χαρτοφυλακίου

 

- την ενίσχυση της ρευστότητας

 

- την πελατοκεντρική αντίληψη και αντιμετώπιση του πελάτη

 

- την διοχέτευση ρευστότητας στην οικονομία και τους πελάτες μας

 

- την κερδοφορία

 

Ειδικότερα, για το μέτωπο της ποιότητας χαρτοφυλακίου, αφού υπενθύμισε ότι πως η δέσμευση έχει ως στόχο μείωση των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων μέχρι το 2019 κατά περίπου 40% σε επίπεδο Τράπεζας, τόνισε ότι το 2016, αλλά και τους πρώτους μήνες του 2017 επιτεύχθηκε μείωση των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων κατά 3 δισ. σε επίπεδο Τράπεζας, εκ των οποίων 2,3 δισ. στη Λιανική Τραπεζική. Πρόκειται για την καλύτερη επίδοση μεταξύ των 4 συστημικών τραπεζών το 2016, η οποία συνεχίζεται και τους 2 πρώτους μήνες του 2017, προσέθεσε.

 

«Τη χρονιά που πέρασε, εφαρμόστηκε η δράση στήριξης δανειοληπτών με ταυτόχρονη προώθηση κατάλληλων λύσεων στην πελατεία που αντιμετωπίζει πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των υποχρεώσεών της. Στόχος ήταν και είναι να δώσουμε λύσεις βιώσιμες, με ρυθμίσεις που οι πελάτες μπορούν να τηρήσουν. Θα συνεχίσουμε και φέτος, με ακόμα πιο στοχευμένα και δραστικά προϊόντα, ενώ θα συνεχιστούν οι καμπάνιες εκπαίδευσης των στελεχών στο δίκτυο και η αναβάθμιση των υποστηρικτικών συστημάτων υλοποίησης των ρυθμίσεων, κάτι που θα βοηθήσει τόσο εσάς όσο και θα βελτιώσει την εμπειρία εξυπηρέτησης του πελάτη.

 

Προκειμένου να εξασφαλίσουμε την συνέχιση της προσπάθειας και παρά το ακόμα αβέβαιο μακροοικονομκό περιβάλλον, απαιτούνται συντονισμένες προσπάθειες όλων των εμπλεκόμενων Μονάδων της Τράπεζας -με κυρίαρχο ρόλο αυτόν του Δικτύου. Ο ρόλος του Καταστήματος, ο δικός σας ρόλος, παραμένει κομβικός και "μπορείτε να κάνετε την διαφορά" για τα αποτελέσματα της Τράπεζας καθώς εσείς έχετε την επαφή με τον πελάτη.

 

Για πρώτη φορά, και αντανακλώντας τη σημασία που η τράπεζα δίνει στην ποιότητα του χαρτοφυλακίου, σχεδιάστηκε σύστημα επιβράβευσης του προσωπικού των καταστημάτων για την καλύτερη κινητοποίηση όλων των ανθρώπων μας που δουλεύουν το δύσκολο πεδίο των δανείων σε καθυστέρηση το οποίο θα επιβραβεύει την τακτοποίηση ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων αλλά και τη διατήρηση των ρυθμίσεων σε ενήμερη κατάσταση», ανέφερε ο κ. Φραγκιαδάκης.

 

Αναφερόμενος στη ρευστότητα, επισήμανε μεταξύ άλλων ότι τα κεφάλαια και η ρευστότητα είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες ευρωστίας ενός πιστωτικού ιδρύματος:

 

«Και στα δυο κατέχουμε πλεονεκτική θέση στην αγορά, και το γεγονός αυτό, αντανακλά την προσπάθεια όλων των ανθρώπων που αποτελούν την Εθνική Τράπεζα και πρωτίστως στη δική σας, των ανθρώπων του δικτύου. Ταυτόχρονα όμως οφείλεται και στη μεγάλη κληρονομιά που έχουμε να διαχειριστούμε, στο όνομα και τη φήμη που έχει συσσωρεύσει στα 176 χρόνια λειτουργίας της, η Εθνική Τράπεζα.

 

Είναι πολύ σημαντικό να διατηρήσουμε το πλεονέκτημα που έχουμε στην αγορά και αυτό γιατί οι άλλες τράπεζες, με αρκετά ασθενέστερους δείκτες δανείων/ καταθέσεων αλλά και λόγω της μεγαλύτερης έκθεσής τους στον μηχανισμό έκτακτης ρευστότητας της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ELA), έχει μεγάλη ανάγκη προσέλκυσης καταθέσεων και άρα αναμένουμε να ενταθεί ο ανταγωνισμός. Άρα, πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση».

 

Αναφορικά με την εξυπηρέτηση της πελατείας είπε ότι στόχος της πελατοκεντρικής αντίληψης είναι η ανάπτυξη, βελτίωση και εμβάθυνση της σχέσης με τον πελάτη και αναφέρθηκε στις τρεις ομάδες πελατείας που δημιουργούνται στα καταστήματα για να εξυπηρετήσουν τα τρία διακριτά τμήματα πελατείας της Λιανικής, που είναι οι πελάτες premium, business και οι ιδιώτες.

 

Μιλώντας για τη διοχέτευση ρευστότητας στην αγορά ο κ. Φραγκιαδάκης είπε ότι «αναμένουμε πως σύντομα, με την ομαλοποίηση της οικονομικής κατάστασης - οποία ομολογουμένως έχει καθυστερήσει - θα γυρίσει το κλίμα και τότε θα πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα για το έναυσμα της οικονομίας. Σκοπός είναι να στηρίξουμε, υγιή επενδυτικά σχέδια, σε όλο το φάσμα της οικονομίας. Από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που φάνηκαν ανθεκτικές όλα αυτά τα χρόνια και είναι έτοιμες να αδράξουν τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται, μέχρι τα μεγάλα έργα υποδομής στη χώρα, τα οποία θα παράξουν την απαραίτητη μόχλευση στο όλο εγχείρημα της ανάταξης της οικονομίας. Επικεντρωνόμαστε σε τομείς της οικονομίας με προοπτική και σε τομείς όπου η παρουσία μας σίγουρα επιδέχεται μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, όπως ο αγροτικός τομέας».

 

«Επιπλέον η Εθνική Τράπεζα στην Ελλάδα είναι ο κύριος συνεργάτης των Διεθνών Τραπεζών: της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων, με στόχο να εξασφαλίσουμε ρευστότητα στις επιχειρήσεις με χαμηλό κόστος και τις ελάχιστες δυνατές εξασφαλίσεις. Έχουμε ήδη υλοποιήσει σημαντικά προγράμματα χρηματοδοτήσεων όλο αυτό το διάστημα και συνεχίζουμε με νέες συμφωνίες, οι οποίες θα υλοποιηθούν μέσα στα επόμενα 2 χρόνια. Προγράμματα όπως το COSME, to EASI και το Innovfin μαζί με τις τιτλοποιήσεις του Treasury θα διοχετεύσουν ρευστότητα περίπου 0,5δις ευρώ στους πελάτες μας.

 

Το στοίχημα τώρα είναι να φροντίσουμε την πλήρη απορρόφηση αυτών των προγραμμάτων από την πελατεία μας. Έχουμε όλα τα εργαλεία, και πρέπει να τα αξιοποιήσουμε», προσέθεσε.

 

Ο κ. Φραγκιαδάκης έκανε εκτενή αναφορά στο ανθρώπινο δυναμικό της Εθνικής και στην αναβάθμιση των συστημάτων της και των εργαλείων της, με στόχο να απλοποιήσει τις καθημερινές διαδικασίες, «για να αφιερώνουμε το χρόνο μας σε εργασίες μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας, αλλά και σε μεγαλύτερη εξωστρέφεια. Να είμαστε έξω, κοντά στους πελάτες μας».

 

Επίσης αναφέρθηκε στην ενίσχυση των εναλλακτικών δικτύων.

 

«Κάθε χρόνο και ειδικά μετά τα capital controls, έχουμε ραγδαία αύξηση στους χρήστες (περισσότερους από 750.000 ενεργούς χρήστες το 2016) και τις συναλλαγές του internet και του mobile banking. Το ίδιο συμβαίνει στις αγορές με χρεωστικές κάρτες με υπερδιπλασιασμό του τζίρου μέσα στο 2016. Παράλληλα συνεχίζεται η εγκατάσταση τερματικών i-bank POS στους εμπόρους με τους ίδιους υψηλούς ρυθμούς που είχαμε επιτύχει στα μέσα τους 2016. Η διεκδίκηση της αγοράς των POS είναι τώρα ή ποτέ.

 

Ταυτόχρονα στο στόχο μετάπτωσης των συναλλαγών από το δίκτυο στα ηλεκτρονικά κανάλια, οι συναλλαγές χωρίς μετρητά γίνονται πλέον κατά τα 2/3 σχεδόν από τα ηλεκτρονικά μας κανάλια. Και συνεχίζουμε δυναμικά. Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή για την Εθνική Τράπεζα, είναι ήδη εδώ, με το i-bank pay, τον καινοτόμο τρόπο πληρωμών. Επενδύσαμε σημαντικά και στην ανάπτυξη της υπηρεσίας αλλά και στην προβολή της. Το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό αφού η Εθνική έχει τοποθετηθεί πλέον στην αντίληψη του μέσου τραπεζικού πελάτη ως η Τράπεζα που οδηγεί τις εξελίξεις στις άμεσες πληρωμές από ιδιώτη σε ιδιώτη και στις πληρωμές με κινητό», είπε.

 

Τελευταία τροποποίηση στις 16:27 - 02 Απρ 2017
Copyright © 1999-2020 Premium S.A. All rights reserved.