ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Υδροδοτικό Σύστημα Αθήνας: Ποιοι διεκδικούν το ΣΔΙΤ των €235 εκατ.

08:11 - 26 Σεπ 2022 | ΥΔΡΕΥΣΗ
Υδροδοτικό Σύστημα Αθήνας: Ποιοι διεκδικούν το ΣΔΙΤ των €235 εκατ.
Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν οι διαδικασίες στο διαγωνισμό για το εξωτερικό υδροδοτικό σύστημα της Αθήνας, με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών -που είναι αρμόδιο για το διαγωνισμό- να δίνει το «σήμα» για την έναρξη του ανταγωνιστικού διαλόγου σχετικά με το μεγάλο ΣΔΙΤ, ύψους 235 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο έδωσε το «πράσινο φως» για το επόμενο στάδιο (πρόσκληση συμμετοχής των ενδιαφερομένων σε διάλογο), ενώ θα ακολουθήσει η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών, με στόχο να προκηρυχθεί το τελικό στάδιο του διαγωνισμού εντός του 2023. Ο ανάδοχος θα μπορεί να εγκατασταθεί στο έργο τουλάχιστον ένα χρόνο πριν από τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης, την οποία έχει αναλάβει η ΕΥΔΑΠ έως το 2025.

Το κόστος του έργου με ΦΠΑ ανέρχεται σε 291 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών για 20ετή περίοδο, που αφορούν στη λειτουργία, συντήρηση, επισκευή και αποκατάσταση των παγίων που ανήκουν στην ΕΥΔΑΠ, τα οποία χρησιμοποιούνται για τη συλλογή, την αποθήκευση και τη μεταφορά του ακατέργαστου νερού στις μονάδες επεξεργασίας.

Οι δύο διεκδικητές για την σύμβαση είναι οι εξής:

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - ΙΝΤΡΑΚΑΤ

ΑΚΤΩΡ - ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΗΛΕΚΤΩΡ

Υπενθυμίζεται ότι στο αρχικό στάδιο του διαγωνισμού, που προκηρύχθηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2021, συμμετείχε και η Μηχανική Α.Ε., η οποία ωστόσο «κόπηκε».

Κατά το στάδιο του διαλόγου, οι δύο κοινοπραξίες θα καταρτίσουν σε συνεννόηση και υπό την έγκριση των αρμόδιων φορέων, τους όρους και το business plan του έργου. Ο ανάδοχος καλείται να διασφαλίσει την αποδοτική και απρόσκοπτη λειτουργίας του υδροδοτικού δικτύου της Αττικής, μέσω σύγχρονων συστημάτων παρακολούθησης που θα προλαμβάνουν και θα εντοπίζουν έγκαιρα τις βλάβες, βελτιστοποιώντας την οικονομική του απόδοση ενώ παράλληλα θα εξασφαλίζεται η ορθή διαχείριση των υδάτινων πόρων.

Σημειώνεται ότι η μεταφορά του ακατέργαστου νερού από τις πηγές του (ταμιευτήρες, γεωτρήσεις) στις Μονάδες Επεξεργασίας Νερού (ΜΕΝ) της ΕΥΔΑΠ γίνεται σήμερα μέσω ενός εκτενούς συστήματος εξωτερικών υδραγωγείων συνολικού μήκους 495 χλμ.

Τα υδραγωγεία αυτά διακρίνονται σε:

• Κύρια (Μόρνου, Υλίκης) συνολικού μήκους 310 χλμ.

• Ενωτικά (Μόρνου - Υλίκης, Μαραθώνα - Γαλατσίου, Διστόμου) συνολικού μήκους 105 χλμ.

• Βοηθητικά, συνολικού μήκους 80 χλμ.

Τα υδραγωγεία του Μόρνου και της Υλίκης επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω των ενωτικών υδραγωγείων. Η ύπαρξη των ενωτικών υδραγωγείων επιτρέπει τον έλεγχο, τη συντήρηση και την επισκευή των δύο υδραγωγείων, με τη δυνατότητα παύσης της λειτουργίας του ενός από τα δύο. Επιπλέον, παρέχουν τη δυνατότητα εναλλακτικών τρόπων εκμετάλλευσης των πηγών υδροληψίας, ανάλογα με τις υδρολογικές συνθήκες και τις ανάγκες της κατανάλωσης.

Σε ό,τι αφορά τα οφέλη της σύμβασης, έχουν ως εξής:

• Η κατασκευή των αναγκαίων έργων για τη διασφάλιση της καλής και απρόσκοπτης λειτουργίας του υδροδοτικού δικτύου της Αττικής

• Η πρόληψη και η έγκαιρη αποκατάσταση των βλαβών

• Ο εκσυγχρονισμός του συστήματος παρακολούθησης της καλής λειτουργίας του ΕΥΣ

• Ο εξορθολογισμός του κόστους και η βελτιστοποίηση της οικονομικής απόδοσης της λειτουργίας του ΕΥΣ

• Η βελτίωση στη διαχείριση των υδάτινων πόρων

Τι περιλαμβάνει το έργο

Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει το σύνολο των παρεχόμενων Υπηρεσιών που αφορούν στη Λειτουργία, Συντήρηση, Επισκευή, Αποκατάσταση των Παγίων που βρίσκονται εντός της ζώνης απαλλοτρίωσης του Ελληνικού Δημοσίου και ανήκουν στην Εταιρεία Παγίων Ε.ΥΔ.Α.Π. και τα οποία χρησιμοποιούνται για την συλλογή, αποθήκευση και μεταφορά ακατέργαστου νερού από τις πηγές μέχρι την είσοδο των Μονάδων Επεξεργασίας Νερού (Μ.Ε.Ν.). Επιπλέον, θα κατασκευαστούν έργα για τη διασφάλιση της καλής λειτουργικής κατάστασης του Ε.Υ.Σ.

Στο αντικείμενο του έργου ΣΔΙΤ δεν περιλαμβάνεται η λειτουργία και συντήρηση 6 Μικρών Υδροηλεκτρικών Σταθμών που είναι εγκατεστημένοι στις περιοχές Κίρφης, Ελικώνα, Κλειδίου, Κιθαιρώνα, Μάνδρας και Ευήνου, καθώς και τα Ταχυδιυλιστήρια 5 (ΤΧΔ) Ερυθρών – Βιλλίων, Δομβραίνας, Κυριακίου, Διστόμου, Ταρσός Καριώτη, Καλαμιώτισσας, Καπαρελλίου – Μελισσοχωρίου, Λεύκτρων, Ελλοπίας – Ξηρονομής, Προδρόμου – Σαράντη.

Τα έργα και οι εγκαταστάσεις που περιλαμβάνονται στο Ε.Υ.Σ. της μείζονος περιοχής της Αθήνας και αποτελούν αντικείμενο του παρόντος έργου ΣΔΙΤ είναι υφιστάμενες και πλήρως λειτουργικές υποδομές. Μεταφέρουν, εδώ και αρκετές δεκαετίες, σημαντικούς υδάτινους πόρους και αποτελούν ουσιώδες σύστημα μεταφοράς του ύδατος για την εξασφάλιση επαρκούς υδροδότησης του λεκανοπεδίου Αττικής.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.