• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

"El Dorado" των αεροπορικών η Ελλάδα

01:02 - 15 Μαρ 2013 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Θερμό προβλέπεται να είναι το 2013 για τις αεροπορικές εταιρείες στην Ελλάδα, καθώς αυξάνεται ο ανταγωνισμός και «πόλεμος» για ένα κομμάτι στην πίτα των πτήσεων του εξωτερικού και του εσωτερικού.

Ενώ όλη τη δημοσιότητα για τις αεροπορικές μεταφορές στην Ελλάδα κλέβει το ενδιαφέρον των ξένων για την απόκτηση του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών (ΔΑΑ) – «Ελευθέριος Βενιζέλος», αθόρυβα αλλά αποτελεσματικά εισέρχονται στην εγχώρια αγορά νέοι παίκτες, ενώ οι παλιότεροι απαντούν με πρόγραμμα ενίσχυσης της θέσης τους.

 

Ο ανταγωνισμός Αθήνας - Κωνσταντινούπολης

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Η ελληνική αεροπορική αγορά μετά από ανάπτυξη δεκαετιών δέχθηκε ισχυρό πλήγμα από την οικονομική κρίση, που είχε ως αποτέλεσμα τη μεγάλη πτώση της επιβατικής κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας, ενώ ισχυρές πιέσεις δέχθηκαν και οι δύο μεγάλες αεροπορικές εταιρείες της χώρας, η Aegean Airlines και η Olympic Air. Παράλληλα, την ίδια στιγμή που το «Ελευθέριος Βενιζέλος» υποχωρούσε στη διεθνή και ευρωπαϊκή κατάταξη, το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης εδραιωνόταν σαν μεγάλος αεροπορικός κόμβος, κυρίως εξαιτίας της ραγδαίας ανάπτυξης της Turkish Airlines, που έχει εκεί τη βάση της και η οποία συγκαταλέγεται πλέον στις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου.

Ωστόσο, το κλίμα στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει να αλλάζει το τελευταίο 6μηνο. Καταρχήν σε αντίθεση με την Τουρκία, όπου η αεροπορική κίνηση εστιάζεται σε 3-4 μεγάλα αεροδρόμια, η εγχώρια αγορά, λόγω της μορφολογίας της χώρας και της πλειάδας των νησιών, διαθέτει περισσότερα από 10 διεθνή αεροδρόμια, όπου καταφθάνουν οι ξένοι επισκέπτες χωρίς να προσεγγίζουν το αεροδρόμιο της Αθήνας.

 

Με τα φτερά της Cyprus Airways

Έτσι, το τελευταίους μήνες εισέρχονται και εδραιώνονται στην εγχώρια αγορά αεροπορικές εταιρείες του εξωτερικού. Η αρχή έγινε με την Cyprus Airways, η οποία ξεκίνησε από την 1η Μαρτίου 2012 με το καθημερινό δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Η χαμηλή τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας οδήγησε σε επιτυχία το εγχείρημα και από τον περασμένο Οκτώβριο έχει προσθέσει στο πρόγραμμά της και τα αεροδρόμια του Ηρακλείου και τη Ρόδου. Μάλιστα, πραγματοποιεί πτήσεις χωρίς την παρεμβολή του αεροδρομίου της Αθήνας.

 

Η Ryanair στο δρομολόγιο Χανίων - Θεσσαλονίκης

Παράλληλα, σε λίγες ημέρες ξεκινάει και την πρώτη εσωτερική της πτήση η ιρλανδική χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία Ryanair, η οποία με βάση της πλέον τα Χανιά θα πετάει και στη Θεσσαλονίκη, συνδέοντας έτσι απευθείας τις δύο πόλεις. Παράλληλα, η Ryanair ενισχύει τα δρομολόγια από τις δύο πόλεις από και προς το εξωτερικό, με οικονομικά εισιτήρια προσελκύοντας περισσότερους ξένους επισκέπτες προς τη χώρα μας.

 

Οι αεροπορικές εταιρείες της περιφέρειας

Εν τω μεταξύ, σταδιακή αλλά σταθερή ανάπτυξη γνωρίζουν και οι μικρότερες περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες, που προσφέρουν απευθείας πτήσεις από τις βάσεις τους προς την Αθήνα ή άλλα περιφερειακά αεροδρόμια, ακόμη και προς το εξωτερικό.

 

Από τη Θεσσαλονίκη με την Astra Airlines

Έτσι, από τη Θεσσαλονίκη πετάει η Astra Airlines, συνδέοντας τη συμπρωτεύουσα με τη Χίο, Σάμο, Καλαμάτα και Κέρκυρα, ενώ από Αθήνα έχει ένα δρομολόγιο προς τη Σητεία. Επιπλέον, προσφέρει και πτήσεις τσάρτερ προς Ρωσία και Ουκρανία.

 

Sky Express και Minoan Air με βάση το Ηράκλειο

Το Ηράκλειο έχουν τη βάση τους η Sky Express και η Minoan Air. Η πρώτη άνοιξε τα φτερά της το 2005 και έχει κάνει έντονη την παρουσία της την τελευταία 3ετία, ιδιαίτερα στις άγονες γραμμές. Συγκεκριμένα εξυπηρετεί τις άγονες γραμμές του Ιονίου στα νησιά Λευκάδα (Άκτιο), την Κεφαλλονιά , την Κέρκυρα και την Ζάκυνθο και πρόσφατα οι προορισμοί του Ιονίου ενώνονται με τα Κύθηρα. Επίσης εξυπηρετεί και τις άγονες γραμμές Θεσσαλονίκη –Σκύρο –Θεσσαλονίκη.
Τέλος, εκτελεί τα δρομολόγια στις άγονες γραμμές Αθήνα-Κοζάνη-Αθήνα & Αθήνα –Καστοριά –Αθήνα αλλά και στο ανατολικό Αιγαίο, συνδέοντας τα νησιά της Ρόδου , Σάμου, Χίου, Λήμνου και Μυτιλήνης. Άλλες συνδέσεις με άγονες γραμμές που πραγματοποιούνται είναι το Σητεία –Πρέβεζα και το Σητεία –Αλεξανδρούπολη καθώς και η αεροπορική σύνδεση Θεσσαλονίκη –Λήμνος –Ικαρία.

Από το καλοκαίρι του 2010 ξεκίνησε και τις πτήσεις από Ηράκλειο προς Αθήνα, ενώ πρόσφατα άνοιξε το δρομολόγιο από Χανιά για Κύθηρα. την Κρήτη με τα Κύθηρα. Το δρομολόγιο Ηράκλειο - Ρόδος είναι πλέον καθημερινό, εξυπηρετώντας χιλιάδες επιβάτες

Όσο για την Minoan Air προσφέρει δρομολόγια από το Ηράκλειο προς Ρόδο, Κω και Μυτιλήνη.

 

Aegean Airlines και Olympic Air ενισχύουν την παρουσία τους

Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις οι δύο βασικοί αεροπορικοί μεταφορείς της χώρας, Aegean Airlines και Olympic Air δεν μένουν με σταυρωμένα τα χέρια. Οι δύο εταιρείες βρίσκονται στη δεύτερη απόπειρα συγχώνευσής τους, ώστε να μην αλληλεπικαλύπτουν τις δραστηριότητές τους. Στο ενδιάμεσο η Aegean σε συνεργασία με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, προχώρησαν σε μία κοινή προσπάθεια για την ενίσχυση της Αθήνας ως προορισμού,. Ο αερολιμένας προχωρά στην ενίσχυση του προγράμματος κινήτρων που προσφέρει, ενώ η Aegean ενισχύει την παρουσία της αυξάνοντας από 20 σε 28 τα τακτικά δρομολόγια που καλύπτει μέσω αυτού.
Οι νέοι προορισμοί που θα εξυπηρετεί είναι: Γενεύη, Μάντσεστερ, Λυών, Κίεβο, Μπακού, Βερολίνο, Βαρσοβία και Αγία Πετρούπολη.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Aegean, Ευτύχη Βασιλάκη, υπάρχουν οι δυνατότητες να διατηρηθεί το 50% των πτήσεων και τη χειμερινή περίοδο, ωστόσο, τόνισε, αυτό θα κριθεί από την εμπορική επιτυχία που θα έχουν τα δρομολόγια.

Επιπλέον, η Aegean προχωράει και στην ενίσχυση της παρουσίας της στα περιφερειακά αεροδρόμια, όπως έκανε πρόσφατα και με το αεροδρόμιο της Καλαμάτα, εγκαινιάζοντας για διεθνείς πτήσεις προς 9 προορισμούς σε 5 χώρες.

 

Νίκος Ιτσινές

Τελευταία τροποποίηση στις 10:04 - 15 Μαρ 2013
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman