ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

«Ιπτάμενα παράπονα» για την Ελλάδα

08:52 - 25 Απρ 2013 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
«Ιπτάμενα παράπονα» για την Ελλάδα
Η Ελλάδα κινδυνεύει να “καθήσει στο σκαμνί” του Διεθνούς Αεροπορικού Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO),γιατί τα δύο τελευταία χρόνια έχει Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων ,μόνο στα χαρτιά.

Αντιπροσωπεία του ICAO καταφθάνει στην Ελλάδα την ερχόμενη εβδομάδα με “άγριες διαθέσεις”, αφού η “αναστολή λειτουργίας” επί της ουσίας της Επιτροπής έχει προκαλέσει σημαντικά προβλήματα.

 

Το βασικό πρόβλημα είναι ότι η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων , έχει πρόεδρο αλλά δεν έχει επανδρωθεί με το προσωπικό που απαιτείται για να μπορεί να κάνει διερευνήσεις ατυχημάτων! Αν δηλαδή κάτι κακό συμβεί η Ελλάδα δεν έχει αυτή τη στιγμή επιτροπή για να κάνει τη διερεύνηση. Θα μπορούσε να υποθέσει κανείς ότι οι λόγοι έχουν να κάνουν με την άσχημη οικονομική κατάσταση της χώρας. Όμως αυτό το επιχείρημα δεν ισχύει αφού η επιτροπή σύμφωνα με την Απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών της 11-12-2012 και με τον κωδικό Διαύγειας ΑΔΑ: Β4Μ41-ΑΦΔ έχει προϋπολογισμό 570.000€! Συνεπώς είναι ερώτημα γιατί δύο χρόνια τώρα η επιτροπή δεν στελεχώνεται με τους 17 ειδικούς που απαιτούνται ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει.

 

Τα προβλήματα που δημιουργούνται απ΄ αυτή την κατάσταση είναι υπαρκτά. Ένα απ΄ αυτά έχει να κάνει με την το τραγικό δυστύχημα του αεροσκάφους της HELIOS.

 

Eπανειλημμένες αιτήσεις αναψηλάφισης των αιτιών της πτώσης του αεροσκάφους , απορρίφθηκαν για ανεξήγητους λόγους από την ΕΔΑΑΠ και παρά την σύμφωνη γνώμη και της «αδελφής» Βρετανικής Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (UK-AAIB), για επανεξέταση του πορίσματος της «HELIOS», λόγω εμφάνισης νέων στοιχείων!

 

Αυτό, ρητά δηλώνεται σε δύο επιστολές που απέστειλαν δύο διεθνούς φήμης διερευνητές! Οι δύο παγκοσμίως γνωστοί «γκουρού διερευνητές» (Ron Scleede, Caj Frostell) οι οποίοι μάλιστα συμμετείχαν ως εξωτερικοί συνεργάτες στην αρχική διερεύνηση του ατυχήματος στην Ελλάδα, με τις επιστολές τους συντάσσονται πλήρως με το αίτημα διαφόρων αεροπορικών φορέων για “αναψηλάφιση της υπόθεσης”. Το αίτημα αυτό βασίζεται στην έκθεση της Καναδικής AIR Inc, η οποία ευθέως αμφισβητεί τμήματα του πορίσματος, τα συμπεράσματα της οποίας θεωρούν πως αποτελούν ουσιώδη αιτία αναψηλάφησης της υπόθεσης. Ιδιαίτερα, αν το πόρισμα τελικά, οδήγησε στην καταδίκη λάθος ανθρώπων και στη σπίλωση της μνήμης άλλων.


Αυτό, θα μπορούσε ίσως να θεωρηθεί, σαν μεμονωμένο περιστατικό, εάν πριν λίγο καιρό, η ΕΔΑΑΠ δεν «εισέπραττε» παράλληλα και μήνυση για παράβαση καθήκοντος συνεπεία ενός άλλου πορίσματος!

 

Το θέμα έχει προβληματίσει τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη αλλά και τον αρμόδιο Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών, γιατί αναγνωρίζουν ότι κάθονται πάνω σε μία θεσμική βόμβα, που εάν «σκάσει» θα καταστρέψει πρωτίστως την χώρα.

 

 

Διαβάστε επίσης:

 

 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.