ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ryanair: Ζητάει λιγότερους φόρους για να φέρει τουρίστες -"Όχι" από τον ΔΑΑ, αλλά και γκρίνιες...

11:45 - 25 Απρ 2013 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Ryanair: Ζητάει λιγότερους φόρους για να φέρει τουρίστες -"Όχι" από τον ΔΑΑ, αλλά και γκρίνιες...
Δέκα εκατομμύρια τουρίστες υπόσχεται να φέρει στην Ελλάδα η Ryanair τα επόμενα τρία χρόνια εφόσον μειωθούν οι φόροι στα αεροδρόμια στο πλαίσιο του «σχεδίου διάσωσης για τον ελληνικό τουρισμό» που εκπόνησε και παρουσίασε στην Αθήνα ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος (deputy CEO) και διευθυντής Επιχειρησιακής Λειτουργίας (COO) κ. Μάικλ Κόλεϊ.
Σε μια προσπάθεια να μπει δυναμικά στο παιχνίδι των αερομεταφορών στην Ελλάδα, αλλά και να διασκεδάσει δυσμενείς εντυπώσεις που υπάρχουν για το ότι ζητεί επιδοτήσεις των γραμμών της από φορείς των περιοχών όπου έχει πτητικό έργο η εταιρία χαμηλού κόστους επιχειρεί να εμφανιστεί ως αρωγός του ελληνικού τουρισμού.
 
Η Ryanair ετησίως διακινεί 79 εκατ. επιβάτες σε όλον τον κόσμο, διατηρώντας 55 βάσεις στην Ευρώπη και εκτελώντας 1.500 διαδρομές.
 
Μάλιστα έχει ήδη ξεκινήσει με αφετηρία τα Χανιά πτήσεις από την Κρήτη ενώ σύμφωνα με την εταιρεία, η πρώτη ελληνική βάση της Χανιά θα διαθέτει ένα αεροσκάφος βάσης και 25 προορισμούς, συμπεριλαμβανομένων 10 νέων προορισμών. Μέσω των 25 προορισμών της η Ryanair θα μεταφέρει πάνω από 500.000 επιβάτες ετησίως από και προς το αεροδρόμιο των Χανίων, δημιουργώντας πάνω από € 160 εκατ. σε τουριστικά έσοδα, καθώς και η διατήρηση πάνω από 500 θέσεων εργασίας στο Νομό των Χανίων.
 

Η προοπτική της Ryanair για την Ελλάδα

 

Εξηγώντας την πρόταση του για την αύξηση του ελληνικού τουρισμού, ο Μάικλ Κόλεϊ ζήτησε να πέσει στα 5 ευρώ ο φόρος ανά επιβάτη στο Ελ. Βενιζέλος, που σήμερα ανέρχεται σε 12 ευρώ, ενώ για τα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας ο φόρος ανά επιβάτη να μηδενιστεί, αναφερόμενος στα νέα δρομολόγια της εταιρείας. Πρότεινε, την ίδια στιγμή, να παραμείνει ως έχει ο φόρος ανά επιβάτη στο Ελ. Βενιζέλος, για τα υφιστάμενα δρομολόγια.

 

Σημειώνεται ότι η αεροπορική εταιρεία θα παρουσιάσει αυτές τις προθέσεις και προτάσεις της, σήμερα στον αρμόδιο υπουργό, Κωστή Χατζηδάκη, ενώ αναμένεται να υπάρξουν συναντήσεις και με φορείς του κλάδου.

 

Ο κ. Κόλεϊ ήταν επικριτικός για την πολιτική του αεροδρομίου στην Αθήνα, αφού -όπως είπε- αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα για την αύξηση του τουριστικού ρεύματος στην πρωτεύουσα, καθώς παραμένει πολύ ακριβό και μη ανταγωνιστικό, με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

 

Μάλιστα, το χαρακτήρισε παράδειγμα προς αποφυγή στον άξονα των ιδιωτικοποιήσεων. Την ίδια στιγμή, εξέφρασε φόβους ότι οι δρομολογούμενες ιδιωτικοποιήσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας θα εκτοξεύσουν τα τέλη τους και θα τα καταστήσουν μη ανταγωνιστικά.

 

Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους υπόσχεται, αν και εφόσον γίνουν αποδεκτές οι προτάσεις της από την αρμόδια πολιτική ηγεσία, την επόμενη τριετία, τέσσερα εκατομμύρια τουρίστες στην Αθήνα, δύο εκατομμύρια στη Θεσσαλονίκη και τέσσερα εκατομμύρια στην υπόλοιπη Ελλάδα. Σε έναν υπολογισμό που έκανε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, αυτές οι αφίξεις μεταφράζονται σε τουριστικό συνάλλαγμα ύψους 4,5 δισ. ευρώ και 10.000 νέες θέσεις εργασίας.

 
Τέλος, ερωτηθείς σχετικά σημείωσε ότι η Ryanair είναι υπέρ της εξαγοράς της Ολυμπιακής από την Aegean, σημειώνοντας μάλιστα ότι δεν προτίθεται να κινηθεί νομικά κατά της Ε.Ε., η οποία πρόσφατα απέρριψε την προσφορά της Ryanair για την εξαγορά της Aer Lingus.
 
Τα παράπονα
 
Ωστόσο Κως, η Θεσσαλονίκη, αλλά και, η Θεσσαλία είναι τρεις περιοχές που τα «έσπασαν» με την εταιρία χαμηλού κόστους καθώς φορείς της (ο Γ. Μπουτάρης, Δήμαρχος Θεσ/κης, ο κ. Γιάννης Πάππου πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου (ΕΒΕΔ), ο κ. Κ. Αγοραστός Περιφερειάρχης Θεσσαλίας) κατήγγειλαν αθέμιτες πρακτικές στις διαδικασίες για την ανάπτυξη του πτητικού έργου της εταιρίας στα κατά τα τόπους αεροδρόμια. Σύμφωνα με όσα έχουν αναγραφεί στον τύπο η εταιρία αιφνιδιαστικά σταματά πτήσεις, ή αλλάζει δρομολόγια ζητώντας αναθεώρηση των συμφωνιών επιδότησης.
 
Στις περισσότερες περιπτώσεις υπάρχει σκληρή διαπραγμάτευση και αναθεώρηση των οικονομικών όρων. Το ισχυρό χαρτί της εταιρίας είναι το εκτεταμένο δίκτυο πωλήσεων που διασφαλίζει ροή τουριστών στις διάφορες περιοχές που πετάει.
 
Ωστόσο, πολλοί είναι εκείνοι στην αγορά, που βλέπουν επιφυλακτικά την επέκταση της τονίζοντας ότι μόνο αντίβαρο στις πρακτικές αυτές είναι η πύκνωση δρομολογίων από τακτικούς αερομεταφορείς και κυρίως από τον εθνικό αερομεταφορέας, δηλαδή το σχήμα Aegean – Olympic… «Χωρίς εθνικό αερομεταφορέα, τουρισμός δε γίνεται» τονίζουν.

 

Απάντηση και από τον ΔΑΑ

 
Εξάλλου τις αιτιάσεις της Ryanair αντέκρουσε -με αυστηρή γλώσσα- ο ΔΑΑ ο οποίος μεταξύ άλλων υπογραμμίζει ότι "ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έχει επιλέξει να στηρίζει έμπρακτα τις αεροπορικές εταιρείες που επενδύουν σε διαρκή, μακροχρόνια παρουσία, προσβλέποντας σε ανάπτυξη. Το επιχειρηματικό αυτό μοντέλο δεν συμβαδίζει με τις πρακτικές της Ryanair, η οποία ακολουθεί ως πολιτική την ανάπτυξη μέσω περιφερειακών αεροδρομίων, όπου και δεν επενδύει μακροχρόνια. Η πρακτική αυτή, ιδιαίτερα σε μικρού μεγέθους αγορές, όπως είναι η ελληνική, οδηγεί σε «κανιβαλισμό» της υπάρχουσας κίνησης με άμεσες αρνητικές επιπτώσεις στις υπάρχουσες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε διαρκή παρουσία.
 
Επίσης, δεν υπάρχει άμεσος συσχετισμός μεταξύ των αεροδρομιακών χρεώσεων, της αεροπορικής κίνησης και της διατηρήσιμης ανάπτυξής της, δεδομένου ότι οι χρεώσεις των αεροδρομίων αποτελούν ένα πολύ μικρό τμήμα του άμεσου λειτουργικού κόστους μιας αεροπορικής εταιρείας, της τάξεως μόλις 4% έως 7%. Η αεροπορική και τουριστική κίνηση διαμορφώνεται από α) το ΑΕΠ της χώρας/περιοχής, β) την ελκυστικότητα του προορισμού, καθώς και γ) το δίκτυο και την πολιτική του βασικού αερομεταφορέα".
 
 
Διαβάστε επίσης:
 

 

Τελευταία τροποποίηση στις 14:26 - 25 Απρ 2013
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.