ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Όνειρο θερινής νυκτός τα υδροπλάνα;



00:01 - 14 Απρ 2014 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Όνειρο θερινής νυκτός τα υδροπλάνα;


Αβέβαιη θεωρείται πλέον η απογείωση των υδροπλάνων φέτος το καλοκαίρι, παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες που ήθελαν την έγκαιρη ολοκλήρωση των διαδικασιών, ώστε οι πτήσεις να αποτελέσουν μέρος της ελληνικής πραγματικότητας από την άνοιξη του 2014.

Ο σχετικός νόμος ψηφίστηκε πριν από έναν χρόνο και ακόμη δεν έχουν εκδοθεί όλες οι Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις που απαιτούνται για την εφαρμογή του. Θετική εξέλιξη θεωρείται το γεγονός ότι έχουν ήδη εκδοθεί οι ΚΥΑ που αφορούν στις αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων, οπότε θεωρητικά μπορούν να προχωρήσουν οι διαδικασίες. Ωστόσο, ακόμη και οι 65 ημέρες που έχουν οριστεί από τον νόμο ως το μέγιστο χρονικό όριο έκδοσης της άδειας, δεν τηρείται.

Hellenic-Seaplane110414

Πού σκοντάφτουν οι αδειοδοτήσεις;

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η αδειοδότηση δύο εκ των τριών βασικών υδατοδρομίων που είναι της Κέρκυρας και του Λαυρίου έχει σκοντάψει στο λιμενικό. Οι υπεύθυνοι της εταιρείας έχουν αιτηθεί, πέραν της κατασκευής του κεντρικού υδατοδρομίου, την δημιουργία ενός εναλλακτικού θαλασσοδιαδρόμου εντός του λιμανιού. Το λιμενικό, το οποίο πρέπει να παρέχει την σχετική έγκριση, εκφράζει προβληματισμούς για το εάν κάτι τέτοιο θα επηρεάσει την ομαλή κίνηση των πλοίων.

 

Στελέχη ωστόσο της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» επισημαίνουν ότι μαζί με το αίτημα, έχουν προσκομίσει και όλα τα σχετικά έγγραφα και τις πιστοποιημένες διεθνείς προδιαγραφές που ακολουθούνται σε αυτές τις περιπτώσεις προκειμένου να εγκρίνει το λιμενικό το αίτημα. Εξηγούν μάλιστα ότι η δημιουργία εναλλακτικού θαλασσοδιαδρόμου εντός του λιμανιού θεωρείται απαραίτητη, καθώς εξασφαλίζει μια λύση ανάγκης σε περίπτωση κακών καιρικών συνθηκών. Ενας δυνατός αέρας, για παράδειγμα, μπορεί να αποτρέψει την προσθαλάσσωση υδροπλάνου στο κεντρικό υδατοδρόμιο, ενώ το εναλλακτικό που βρίσκεται στο προστατευμένο περιβάλλον ενός λιμανιού μπορεί να προσφέρει την λύση, ακόμη και σε πιο ακραίες καιρικές συνθήκες. Σημειώνεται ότι ο νόμος παρέχει την δυνατότητα κατασκευής εναλλακτικού θαλασσοδιαδρόμου (με την μορφή του εφεδρικού) με την προϋπόθεση της έγκρισης από τις κατά τόπους λιμενικές αρχές.

Hellenic-Seaplan110414

Πού θα γίνουν υδατοδρόμια και πότε;

Κέρκυρα, Παξοί και Λαύριο πρόκειται, σύμφωνα με τις έως τώρα ενδείξεις, να φιλοξενήσουν τα πρώτα υδατοδρόμια, σε περίπτωση που ολοκληρωθούν εγκαίρως οι διαδικασίες αδειοδότησης. Στόχος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια» είναι οι πρώτες πτήσεις να εκτελεστούν τον Ιούνιο, ωστόσο προϋπόθεση είναι η αδειοδότηση υδατοδρομίου στην Κέρκυρα και το Λαύριο. Σε περίπτωση που εγκριθεί αυτό της Κέρκυρας θα ξεκινήσουν αμέσως οι πτήσεις στο Ιόνιο, ενώ το Λαύριο πρόκειται να ανοίξει τον δρόμο και για πτήσεις και στο Αιγαίο.

 

Η δυνατότητα που παρέχει ο νόμος για προσθαλάσσωση υδροπλάνου σε υδάτινο πεδίο (μη αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο το οποίο όμως πληροί ορισμένες τεχνικές προδιαγραφές) μπορεί να δώσει την δυνατότητα εκτέλεσης πτήσεων από το Λαύριο προς τον Αργοσαρωνικό (Υδρα, Σπέτσες) αλλά και του Αιγαίου (π.χ.Σαντορίνη, Μύκονο, Φολέγανδρο, Ίω). Προϋπόθεση για την χρήση υδάτινου πεδίου για την προσθαλάσσωση, είναι οι πτήσεις να μην είναι τακτικές, αλλά να είναι τσάρτερ, να έχει ενημερωθεί η λιμενική αρχή δύο ώρες νωρίτερα, με την οποία ο πιλότος πρέπει να είναι σε συνεχή επικοινωνία καθ' όλη τη διάρκεια της πτήσης.

 

Χαρά Αυγερινού

Hellenic-Seap110414

Τελευταία τροποποίηση στις 12:06 - 13 Απρ 2014
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.