ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η Aegean Airlines αναπτύσσεται και διατηρεί το ενδιαφέρον για τις Κυπριακές Αερογραμμές

19:45 - 29 Οκτ 2014 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Η Aegean Airlines αναπτύσσεται και διατηρεί το ενδιαφέρον για τις Κυπριακές Αερογραμμές
Περισσότεροι εργαζόμενοι, περισσότερα αεροσκάφη και σημαντικά ενισχυμένη επιβατική κίνηση εμφανίζει η Aegean Airlines ένα χρόνο μετά την εξαγορά της Olympic Air.

Η εταιρεία εν μέσω δυναμικής ανάπτυξης πέρασε στην β’ φάση του διαγωνισμού για τις Κυπριακές Αερογραμμές μαζί με την Ryanair, τον εσωτερικό της ανταγωνιστή.


Στο μεταξύ ο κυπριακός τύπος κάνει λόγο για διαδικασία φάντασμα, υποστηρίζοντας ότι οι ενδιαφερόμενοι έχουν βάλει στο μάτι μόνο την εμπορική ονομασία και το σήμα της εταιρείας, ενώ επισημαίνει την δυσαρέσκεια του εκπροσώπου της Κομισιόν που επιβλέπει την διαδικασία.


Εκπρόσωποι της Aegean Airlines πρόκειται να μεταβούν τις επόμενες ημέρες στη Λευκωσία προκειμένου να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες της διαδικασίας. «Μας ενδιαφέρει η ανάπτυξη της Κύπρου αλλά και η ανάπτυξη της Ελλάδας μέσω της Κύπρου» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης στο περιθώριο εκδήλωσης για τον ένα χρόνο από τη εξαγορά της εταιρίας με την Olympic Air.

9,8 εκατ. επιβάτες, 1,2 εκατ. περισσότερες διαθέσιμες θέσεις 


Παρά τις ανησυχίες που είχαν εκφραστεί πριν ένα χρόνο για το ότι η δημιουργία μονοπωλίου θα επηρεάσει τιμές και θέσεις εργασίας, όπως επεσήμανε ο κ. Βασιλάκης, Aegean και Olympic διαθέτουν σήμερα ένα στόλο 50 αεροσκαφών και απασχολούν 2.400 άτομα εκ των οποίων τα 247 προσελήφθησαν μετά την συνένωση. Η εταιρεία (μαζί με την Olympic Air) μετέφεραν συνολικά 9,8 εκατ. επιβάτες και έχει εξοπλίσει δύο τεχνικά υπόστεγα. Το δίκτυο της Aegean καλύπτει 120 δρομολόγια εκ των οποίων τα 87 σε 32 χώρες του εξωτερικού, προσφέρει 13 εκατ. διαθέσιμες θέσεις, (1,2 εκατ. περισσότερες από ότι τον Οκτώβριο του 2013).


Τζίρος 920 εκατ. ευρώ το 2014 


Σύμφωνα με τις έως τώρα προβλέψεις ο τζίρος της Aegean Airlines θα φτάσει τα 920 εκατ. ευρώ το 2014 με αποτέλεσμα να έχει συνεισφέρει στο Δημόσιο μέσω φόρων και αεροπορικών τελών σχεδόν 281 εκατ. ευρώ, έναντι 247,868 εκατ. ευρώ το 2013, όπως επεσήμαναν στελέχη της εταιρείας. Ο κ. Βασιλάκης τόνισε ότι η Aegean αποτελεί μια μεγάλη εταιρεία για τα ελληνικά δεδομένα, έχει ωστόσο αρκετό δρόμο μπροστά της ώστε να συγκριθεί με διεθνείς ανταγωνιστές της όπως για παράδειγμα η πορτογαλική TAP της οποίας ο τζίρος φτάνει τα 2,6 δισ. ευρώ.


Διαγωνισμός για ανανέωση στόλου 


Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, ο μέσος ναύλος μειώθηκε τον τελευταίο χρόνο κατά έως 34% (έως και 18 ευρώ), ενώ σημειώθηκε αύξηση της κίνησης σε προορισμούς εσωτερικού ακόμα και κατά 66% όπως συνέβη με την Κεφαλονιά.

Η εταιρία προχωρά σε επένδυση ύψους 300 εκατ. ευρώ για την αγορά άλλων 7 αεροσκαφών, τα οποία θα ενσωματωθούν στο στόλο την περίοδο 2015-2016. Προτίθεται να προκηρύξει το 2015 διαγωνισμό μεταξύ της Airbus και της Boeing για την ριζική ανανέωση του στόλου της με προτεραιότητα στα αεροσκάφη που αγοράστηκαν το 2007 με ορίζοντα το 2018-2024.


Στη χρονιά που πέρασε η επιβατική κίνηση της Aegean Airlines μαζί με την Olympic Air διαμορφώθηκε στο εσωτερικό της χώρας σε 5,1 εκατ. επιβάτες ενισχυμένοι κατά 651.933 επιβάτες το διάστημα μεταξύ Οκτώβριος 2013 - Σεπτέμβριος 2014, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Κατά 493.000 επιβάτες ενισχύθηκε η κίνηση εξωτερικού το παραπάνω διάστημα, η οποία άγγιξε τα 4,7 εκατ. επιβάτες.


Όσον αφορά στις θέσεις εργασίας, το δυναμικό της εταιρίας αυξήθηκε κατά 12% (250 άτομα περισσότερα απ΄όσα απασχολούσαν και οι δύο εταιρίες μαζί τον Οκτώβριο του 2013). Η πλειονότητα των νέων εργαζομένων μάλιστα προέρχεται από την περιφέρεια, ενώ η διοίκηση της εταιρίας εκτιμά ότι οι θέσεις εργασίας θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο τη χρονιά που έρχεται.


Χαρά Αυγερινού

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.