• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Τετράμηνη αναβολή για τις άγονες αεροπορικές γραμμές

13:05 - 03 Μαρ 2016 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Να κερδίσει λίγο χρόνο στην προσπάθειά της να αναμορφώσει το δίκτυο των άγονων αεροπορικών γραμμών επιχειρεί η κυβέρνηση προωθώντας τετράμηνη ρύθμιση για να διασφαλίσει την κάλυψη των αεροπορικών μεταφορών σε απομακρυσμένες περιοχές και νησιά, όπως η Σάμος, η Λέρος και η Ικαρία. Στις 31 Μαρτίου, λήγουν οι συμβάσεις εκμετάλλευσης 26 άγονων δρομολογίων που ανέλαβαν τον Μάιο του 2012 τέσσερις αεροπορικές εταιρείες, αλλά μέχρι τότε είναι αδύνατον να υλοποιηθεί η υπόσχεση του αρμόδιου υπουργού για αναμόρφωση του δικτύου άγονων γραμμών.

Έτσι, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, με απόφασή του ενέκρινε τη «διαδικασία διαπραγμάτευσης και την πρόσκληση υποβολής προσφορών για την ανάδειξη αναδόχου/ων για την εκμετάλλευση των 26 άγονων αεροπορικών γραμμών» για τέσσερις μήνες από 1 Απριλίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2016. Πρόσφατα (5/2) μιλώντας στη Βουλή ο κ. Σπίρτζης εξέφρασε την πρόθεσή του να αναμορφώσει πλήρως το σύστημα επιδότησης των άγονων γραμμών, προαναγγέλλοντας κατάργηση της επιδότησης σε «πτήσεις-ρουσφέτια».

«Είναι δυνατόν να θεωρείται άγονη γραμμή η πτήση Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα;» διερωτήθηκε ο υπουργός στη Βουλή και επισήμανε ότι το σύστημα επιδότησης πτήσεων βρίθει στρεβλώσεων και στοιχίζει στο κράτος περί τα 45 εκ. ευρώ. Ξεκαθάρισε, μάλιστα, ότι στόχος του υπουργείου είναι να βάλει τέλος στα «ρουσφέτια» δηλαδή σε γραμμές που στοιχίζουν περισσότερο από πτήσεις σε πόλεις του εξωτερικό.

 

Σύμφωνα με την πρόσκληση του ΥΠΟΜΕΔΙ που φέρει την ένδειξη "Εξ Επείγον” και ημερομηνία έκδοσης 2/3 και κοινοποιήθηκε στις εταιρείες Aegean, Olympic Air, Astra Airlines και Sky Express, την Πέμπτη στις 3 Μαρτίου στις 14:00 στα γραφεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στο Ελληνικό, οι τέσσερις αεροπορικές θα πρέπει να συμμετάσχουν στη διαδικασία διαπραγμάτευσης με πενταμελή επιτροπή της ΥΠΑ. Ταυτόχρονα, οι τέσσερις αερομεταφορείς θα πρέπει να υποβάλουν οικονομικές προσφορές, για την τετράμηνη ανάληψη της εξυπηρέτησης των άγονων αεροπορικών, των οποίων η αποσφράγιση θα γίνει σήμερα.
Στελέχη της αγοράς κάνουν λόγο για διαδικασία-εξπρές, αλλά και θέτουν ζητήματα νομιμότητας καθώς προτιμάται για το διάστημα αυτό η διαδικασία της διαπραγμάτευσης αντί του διαγωνισμού.
 
Πάντως στη συζήτηση στη Βουλή στις αρχές Φλεβάρη η ΝΔ άσκησε ένοτνη κριτική. Με αφορμή τις ανακοινώσεις του κ. Σπίρτζη για την αναδιάρθρωση του καθεστώτος επιδότησης των αερογραμμών ο ερωτών βουλευτής της ΝΔ, Δημήτρης Σταμάτης. «Από την 1η Απριλίου 2016 οι κάτοικοι των απομακρυσμένων περιοχών της χώρας και ιδιαίτερα τα ακριτικά νησιά,θα στερηθούν της δυνατότητας αεροπορικών μετακινήσεων με φτηνό κόμιστρο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνική και οικονομική τους ζωή» ανέφερε ο κ. Σταμάτης και πρόσθεσε «αυτή είναι η μεταχείριση που επιφυλάσσει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στους κατοίκους αυτών των περιοχών και ιδιαίτερα των νησιών του Αιγαίου,που αυτή την ώρα υφίστανται επιπλέον τις δραματικές επιπτώσεις του προσφυγικού προβλήματος».
 
Το καθεστώς για τις άγονες αεροπορικές γραμμές όμως συναντά και την κριτική στελεχών και της ακτοπλοΐας που βλέπουν να δαπανώνται πολύ περισσότερα χρήματα σε αεροπορικές γραμμές απ΄ ότι στις θαλάσσιες μεταφορές που είναι πιο κομβικές για τη νησιωτική οικονομίας. Περίπου 80 εκατομμύρια πάνε στις ναυτιλιακές εταιρίες για τη σύνδεση των μικρών νησιών.
 
Την ίδια ώρα οι άγονες αεροπορικές κοστίζουν, σύμφωνα με τη σύμβαση του 2012 με τις Olympic Air, Aegean, Sky Express και Astra Airlines, 157,4 εκατ. ευρώ και  είναι οι εξής:
 
1. Αθήνα - Αστυπάλαια
2.Αθήνα - Ικαρία
3.Αθήνα - Λέρος
4.Αθήνα - Μήλος
5.Αθήνα - Κύθηρα
6.Αθήνα - Νάξος
7.Αθήνα - Πάρος
8.Αθήνα - Κάρπαθος
9. Αθήνα - Σητεία
10.Αθήνα - Σκιάθος
11.Αθήνα - Κάλυµνος
12.Αθήνα - Σκύρος
13. Αθήνα - Ζάκυνθος
14.Αθήνα - Σύρος
15. Θεσσαλονίκη - Σάµος
16. Θεσσαλονίκη - Χίος
17. Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα
18. Θεσσαλονίκη - Καλαµάτα
19. Θεσσαλονίκη – Σκύρος
20. Αλεξανδρούπολη - Σητεία
21. Άκτιο - Σητεία
22. Κέρκυρα - Άκτιο - Κεφαλλονιά - Ζάκυνθος - Κύθηρα
23. Λήµνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάµος - Ρόδος
24. Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος - Σητεία
25. Ρόδος - Κως - Κάλυµνος - Λέρος - Αστυπάλαια
26. Ρόδος – Καστελόριζο
 

Γιώργος Αλεξάκης

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman