ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τι «τρέχει» με το «Ελευθέριος Βενιζέλος»; Κύριο

11:55 - 26 Ιαν 2017 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Τι «τρέχει» με το «Ελευθέριος Βενιζέλος»;
Δεν είναι και η μόνη περίπτωση ιδιωτικοποίησης που «σέρνεται», αλλά μια και πρόσφατα είχαμε εξελίξεις στον τομέα αυτό, στην πιάτσα θυμήθηκαν την περίπτωση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, το γνωστό αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», μια και στην αγορά διέρρευσε ότι μέσα στους επόμενους μήνες (πιθανότατα μέχρι τον Μάρτιο) ίσως έχουμε εξελίξεις.

Πάντως, εδώ έχουμε κάποια ανοιχτά μέτωπα, κάμποσες εκκρεμότητες. Για παράδειγμα, θα πρέπει να προηγηθεί προφανώς η παράταση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, που λήγει το 2026, όπως βέβαια να «κλειδώσει» και ποια διάρκεια θα έχει. Αν η «μπίλια κάτσει» στο… 20 (+20 χρόνια επέκταση), τότε η διάρκεια θα παραταθεί μέχρι το 2046.

 

Παράλληλα, θα πρέπει να «τρέξει» το θέμα του τιμήματος, καθώς από το ΤΑΙΠΕΔ θεωρούσαν ως ρεαλιστικό στόχο-χαμηλό πήχη τα 500 εκατ. ευρώ και άνω (ενδεχομένως και κάποιο μερίδιο επί των ετήσιων κερδών), ενώ από το ΔΑΑ (που έχει μετόχους το δημόσιο με 55% και ιδιώτες με 40% το fund PSP και με 5% οικογένεια Κοπελούζου) μάλλον βάζουν χαμηλότερα την προσφορά.

 

Επίσης, θα πρέπει να βρεθεί κοινός τόπος στη χρόνια εκκρεμότητας μεταξύ ΔΑΑ και υπουργείου Οικονομικών για τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ),  που-κατά τις υπηρεσίες του ΥΠΟΙΚ- δεν είχε καταβληθεί κατά την περίοδο κατασκευής του αεροδρομίου.
 
Πάντως το διεθνές διαιτητικό δικαστήριο του Λονδίνου, με απόφασή του στις 27 Φεβρουαρίου 2013, δικαίωσε τη ΔΑΑ έναντι του Δημοσίου που ζητούσε 150.000.000 ευρώ για ΦΠΑ της περιόδου 2001-2003.

 

Εάν κλείσουν οι εκκρεμότητες αυτές, τότε, μόλις ανανεωθεί η σύμβαση παραχώρησης, το ΤΑΙΠΕΔ θα προκηρύξει ανοιχτό, διεθνή διαγωνισμό για την πώληση του 30% που κατέχει στον ΔΑΑ.

 

Γιώργος Παπακωνσταντίνου 

Τελευταία τροποποίηση στις 14:06 - 26 Ιαν 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.