ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οι στόχοι της Aegean για το 2017 Κύριο

09:07 - 24 Μαρ 2017 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Οι στόχοι της Aegean για το 2017
Η ενίσχυση της χωρητικότητας στο αεροδρόμιο της Αθήνας όπου διατηρεί τη βάση της η Aegean, η μείωση, κατά τέσσερα, του στόλου των αεροσκαφών turboprop και η μείωση του κόστους διανομής των εισιτηρίων είναι οι βασικοί στόχοι για φέτος της Aegean σύμφωνα με όσα είπε κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines Ευτύχης Βασιλάκης. Επίσης ο κ. Βασιλάκης εξέφρασε την αισιοδοξία του για τη φετινή θερινή περίοδο.

Κατά τη χρήση του 2016, η εισηγμένη εμφάνισε καθαρή κερδοφορία ύψους 34,2 εκατ. ευρώ, ebitda 73,6 εκατ. (από 92,2 εκατ.), ενώ αύξησε το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων που διαμορφώνονται σε 214,4 εκατ. από 190,1 εκατ. Οι εκροές από λειτουργικές και επενδυτικές δραστηριότητες διαμορφώνονται σε 37,5 εκατ. και 74,8 εκατ. ευρώ και τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα σε 194,4 εκατ. ευρώ.

 

Επίσης η εταιρεία έχει συνάψει συμβόλαια αντιστάθμισης κινδύνου (hedging) για την μεγαλύτερη ποσότητα πετρελαίου (περίπου 60%) για τη διετία

2017-2018.

 

Μικρή η μείωση τελών στο ΔΑΑ

 

Αναφορικά με την επέκταση της σύμβασης του ΔΑΑ Ελευθέριος Βενιζέλος ο κ. Βασιλάκης ήταν ιδιαίτερα προσεκτικός. Ενδεχομένως, είπε, να οδηγήσει σε μείωση των χρεώσεων. Εκτίμησε όμως, ότι η μείωση αυτή θα είναι μικρή, ενώ η αναπροσαρμογή των τελών συνδέεται με την πώληση του ποσοστού του Δημοσίου (55%) στον ΔΑΑ, διαδικασία που διευκολύνει η επέκταση της ισχύος της σύμβασης.

 

Σε κάθε περίπτωση, όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης προσφέρει μακροπρόθεσμο ορίζοντα στη διοίκηση του ΔΑΑ, η οποία «ίσως να εξετάσει την υιοθέτηση μίας νέας εμπορικής πολιτικής αφότου ολοκληρωθεί η διαδικασία πώλησης του ποσοστού του Δημοσίου.»

 

Χαμηλά τα τέλη στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

 

Όσον αφορά στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ο κ. Βασιλάκης είπε ότι θα έχουν χαμηλότερες χρεώσεις σε σχέση με ανταγωνιστικούς προορισμούς αερολιμένες (π.χ. στην Κωνσταντινούπολη και τη Ν. Ευρώπη), αλλά και με το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών μετά την πρώτη τετραετία παραχώρησης. Επίσης τόνισε ότι η ενίσχυση της εμπορικής εκμετάλλευσης των περιφερειακών αερολιμένων αποτελεί μεγάλη ευκαιρία.

 

Όπως είπε, η συμβολή του μέσου επιβάτη του "Ελευθέριος Βενιζέλος” στα έσοδα από μη αεροπορικές δραστηριότητες κυμαίνεται από επτά έως 11 ευρώ, με το ποσό αυτό να συρρικνώνεται στο ένα ευρώ στα περιφερειακά αεροδρόμια. Σημειώνεται ότι περίπου το 50% των εσόδων στους αερολιμένες των ΗΠΑ και της Ευρώπης προέρχεται από τις υπηρεσίες στάθμευσης, μεταφοράς επιβατών, ενοικίασης αυτοκινήτων και τις εμπορικές δραστηριότητες (duty free, καταστήματα εστίασης κτλ).

 

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.