ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Το «Ελ.Βενιζέλος» ενηλικιώνεται μετά το λίφτινγκ-Νέα καταστήματα για περισσότερους επιβάτες

08:40 - 31 Μαϊ 2017 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Το «Ελ.Βενιζέλος» ενηλικιώνεται μετά το λίφτινγκ-Νέα καταστήματα για περισσότερους επιβάτες
Με νέο πρόσωπο υποδέχεται εδώ και λίγες εβδομάδες το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος τους επιβάτες που επιθυμούν να ταξιδέψουν. Κεντρικός έλεγχος επιβίβασης, διαχωρισμός της λειτουργικής δραστηριότητας από την αναψυχή, περισσότεροι χώροι για ψώνια, βελτιωμένη εμπειρία ταξιδιού και μεγαλύτερη ασφάλεια συνιστούν τους άξονες αλλαγών που έγιναν τους τελευταίους μήνες στο εσωτερικό του σταθμού επιβατών και διαμόρφωσαν ένα υπερσύγχρονο αεροδρομιακό περιβάλλον.
Η επένδυση που έφτασε τα 35 εκατ. ευρώ (15 εκατομμύρια από το ΔΑΑ και 20 εκατομμύρια από τρίτα μέρη, κυρίως τα εμπορικά καταστήματα) έχει ορίζοντα την επόμενη 10ετία, καθώς το Ελ. Βενιζέλος διαρκώς «μεγαλώνει» και πλέον υποδέχεται περί τα 20 εκατομμύρια επιβατών.
 
Με τα νέα δεδομένα οι υφιστάμενες υποδομές μπορούν να εξυπηρετήσουν 26 εκατομμύρια επιβάτες. Από εκεί και πέρα όλα επαφίενται στις επεκτάσεις και στο «δορυφορικό» σταθμό, θέματα που συνδέονται με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης αλλά και την πώληση του 30% από το ΤΑΙΠΕΔ.
 
Στο ανακαινισμένο ΔΑΑ Ελ. Βενιζέλος πλέον οι χώροι για εμπορικές χρήσεις και σημεία εστίασης ανέρχονται σε 11.000 τ.μ., ενώ κατά την αναβάθμιση προστέθηκαν άλλα 21 καταστήματα, με το σύνολό τους να φτάνει τα 126 (64 λιανικής, 34 εστίασης, 28 παροχής υπηρεσιών). Επίσης με τις αλλαγές αυτές αυξήθηκαν κατά 100 και πλέον οι θέσεις εργασίας.
 
Μάλιστα εκτιμάται ότι ο τζίρος από αυτό το μικρομεσαίο Mall θα ανέλθει στα 140 εκατομμύρια ευρώ κατ΄ έτος καθώς, όπως αναφέρεται κάθε τετραγωνικό μέτρο, δίνει 7 ευρώ αγορές ανά επιβάτη.
 
Μέσα στους χώρους των καταστημάτων έχουν διαμορφωθεί θεματικές νησίδες αγορών (ένδυση, κόσμημα, αρώματα, παραδοσιακά προϊόντα κι εστίαση) ενώ αναζητείται τρόπος για να διαμορφωθούν σημεία που θα μπορούν επιχειρήσεις, ειδικά ΜμΕ, να «δοκιμάζουν» τις δυνάμεις τους στο περιβάλλον αυτό χωρίς να δεσμεύονται με μακροχρόνια συμβόλαια, με μιας μορφής «δοκιμαστική συνεργασία».
 
Πάντως το ενδιαφέρον παρόχων εμπορικών υπηρεσιών είναι μεγάλο καθώς η πελατεία στο ΔΑΑ είναι δεδομένη, έστω κι αν θα πρέπει κανείς να επιλέξει τα σωστά αντικείμενα και υπηρεσίες να προσφέρει.(Οι επιβάτες συνήθως δεν έχουν χρόνο κι επιθυμούν γρήγορες αγορές).
 
Κομβικό, επίσης, για το νέο ΔΑΑ είναι η δημιουργία δύο κεντρικών σημείων ελέγχου ασφαλείας στις εισόδους των περιοχών εκτός Σένγκεν (διαβατήρια - ασφάλεια) και εντός Σένγκεν (κάρτες επιβίβασης - ασφάλεια).
 
Σε σχέση με τον αποκεντρωμένο έλεγχο που ίσχυε πριν από το έργο, η νέα διαρρύθμιση διαχωρίζει πλήρως τη λειτουργική δραστηριότητα από την αναψυχή στο αεροδρόμιο. Επιτρέποντας στους επιβάτες να «αφήνουν πίσω τους» εξαρχής τη διαδικασία του κεντρικού ελέγχου, τους δίνει πλέον την άνεση να περιηγηθούν στις νέες, αναβαθμισμένες διαδρομές και χώρους των εντός και εκτός Σένγκεν περιοχών, χωρίς πίεση χρόνου.
 
Με το νέο κεντρικό σύστημα, η απόδοση των σημείων ελέγχου έχει αυξηθεί κατά 20% σε σχέση με την προηγούμενη υποδομή, ενώ, παράλληλα, σημαντική είναι και η βελτίωση της διαδικασίας μετεπιβίβασης, καθώς οι transfer επιβάτες φθάνουν στην πύλη αναχώρησής τους 10 λεπτά ταχύτερα.
 
Μετά τον έλεγχο: «Αγορά – Στοά / Δρόμος – Πλατεία»
 
ISP6
 
Αφού ελεγχθούν κεντρικά, οι επιβάτες -και στις 2 περιοχές- εισέρχονται στους αναβαθμισμένους χώρους, που, με ανανεωμένη αισθητική και μεγάλη ποικιλία προϊόντων, ανταποκρίνονται στις σύγχρονες τάσεις και προσδοκίες των Ελλήνων και ξένων ταξιδιωτών. Με νέα ταυτότητα, περισσότερες ελληνικές αναφορές και στόχο μια ξεχωριστή και άνετη εμπειρία, έξυπνα σχεδιασμένες διαδρομές υποδέχονται το κοινό σε ένα περιβάλλον που προσκαλεί για γνωριμία και εξερεύνηση!
 
 Με έμπνευση από την κλασσική Ελλάδα, στην περιοχή εκτός Σένγκεν δημιουργήθηκαν 3 διακριτές εμπορικές ζώνες, σε μια διαδρομή που ξεκινά από την «Αγορά», θυμίζει εμπορικά καταστήματα της Αθήνας καθώς διασχίζει την ενδιάμεση «Στοά» και, στο τέλος της «βόλτας στην πόλη», ολοκληρώνεται στην «Πλατεία» (κομβικό σημείο για τις πύλες αναχώρησης), που συνδυάζει αγορές, φαγητό και αίσθηση χαλάρωσης πριν από την πτήση.
 
Αντίστοιχα, η περιοχή εντός Σένγκεν, η οποία μόλις ολοκληρώθηκε, χαρακτηρίζεται από μια ενδιαφέρουσα εναλλαγή ελκυστικών προτάσεων, εικόνων και εμπειριών. Παραπέμποντας σε μια «βόλτα στη σύγχρονη πόλη», οι επιβάτες ξεκινούν από την «Αγορά», διασχίζουν τον πολυσύχναστο «Δρόμο», περιηγούνται στην «Ελληνική Γειτονιά» για να καταλήξουν στην  «Πλατεία», όπου έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν την γαστρονομική ποικιλία με έμφαση στις ελληνικές γεύσεις, απολαμβάνοντας και δίνοντας ξεχωριστό χρώμα στο χρόνο παραμονής τους.
 
Γιώργος Αλεξάκης
Τελευταία τροποποίηση στις 12:31 - 31 Μαϊ 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.