ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η Air China εγκαινίασε το Αθήνα-Πεκίνο με την Μπέτυ Μπαζιάνα (photos) Κύριο

10:01 - 30 Σεπ 2017 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Η Air China εγκαινίασε το Αθήνα-Πεκίνο με την Μπέτυ Μπαζιάνα (photos)
Το πρωί του Σαββάτου προσγιεώθηκε στην Αθήνα από το Πεκίνο το πρώτο Airbus A330-200 της Air China που πλέον συνδέει με απευθείας δρομολόγια την κινεζική και την ελληνική πρωτεύουσα.

Το Reporter βρέθηκε στην τελετή υποδοχής, όπου μαζί με τους υπεύθυνους της εταιρείας ήταν ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, αλλά και ο δήμαρχος Μαραθώνα, Ηλίας Ψινάκης.

«Η άμεση σύνδεση των δύο χωρών, δε σηματοδοτεί μόνο μια νέα περίοδο στις αεροπορικές σχέσεις μας με προφανείς επιπτώσεις στην άμεση επικοινωνία Ελλήνων και Κινέζων πολιτών, στον τουρισμό, στο εμπόριο και σε πολλούς τομείς στης οικονομίας» τόνισε ο Χρήστος Σπίρτζης υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στην τελετή άφιξης της πρώτης απευθείας πτήσης της γραμμής Αθήνα - Πεκίνο.

«Για μας η άμεση σύνδεση με την Κίνα αποτελεί μέρος της εθνικής στρατηγικής μας που με συγκεκριμένες κατευθύνσεις του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και αποτελεσματικές δράσεις της κυβέρνησης, των υπηρεσιών και των φορέων παίρνει σάρκα και οστά σήμερα» συμπλήρωσε.

Η σύνδεση Πεκίνου Αθήνας ξεκίνησε της λειτουργία της από το Νοέμβριο του 2007 μέσω ενδιάμεσων σταθμών με δυνατότητα μεταφοράς επιβατών από και προς με ενδιάμεσα σημεία βάσει συμφωνίας μεταξύ των αεροπορικών αρχών των δύο πλευρών του 2006. Αρχικά το δρομολόγιο εκτελέστηκε μέσω Ντουμπάι και αργότερα μέσω Παρισιού οπότε και διεκόπη το 2009. Από τη θερινή περίοδο του 2011 το δρομολόγιο εκτελείται μέσω Μονάχου.

«Το δρομολόγιο δε θα συνδέσει μόνο τις πρωτεύουσες των δύο χωρών αλλά αναμένεται να δημιουργήσει προοπτικές αύξησης της συνδεσιμότητας της χώρας μας με την Άπω Ανατολή και την Αυστραλία» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.

FullSizeRender 3

«Η απευθείας γραμμή που συνδέει το Πεκίνο και την Αθήνα δε θα συντομεύσει τα διάρκεια της πτήσης διευκολύνοντας τα ταξίδια μεταξύ των δύο χωρών αλλά θα ανοίξει και νέες προοπτικές για τις διμερείς ανταλλαγές στο εμπόριο, τον πολιτισμό, την πολιτική αεροπορία κι αλλού. Φέτος συμπληρώνονται 45 χρόνια από τη σύναψη διπλωματικών σχέσεων ανάμεσα στην Κίνα και την Ελλάδα. Το γεγονός ότι αυτή η απευθείας σύνδεση εγκαινιάζεται στη διάρκεια αυτής της χρονιάς της προσδίδει ακόμα εντονότερο συμβολικό περιεχόμενο» ανέφερε ο κ. Zou Xiaoli Πρέσβης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας

«Η σημασία τη απευθείας σύνδεσης δεν περιορίζεται στο πεδίο των διμερών σχέσεων. Η Ελλάδα βρίσκεται στο σταυροδρόμι Δύσης και Ανατολής, Βορρά και Νότου. Η απευθείας σύνδεση πρόκειται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τις προοπτικές της Ελλάδας να αναδειχθεί σε περιφερειακό διαμετακομιστικό κέντρο δίνοντας νέα δυναμικής τη συνδεσιμότητα μεταξύ των τριών ηπείρων Ασίας, Ευρώπης και Αφρικής κι επιτρέποντας την Ελλάδα να διαδραματίσει σημαντικότερο ρόλο στην ανάπτυξη του Νέου Δρόμου του Μεταξιού (one belt one road)» συμπλήρωσε.

«Οι επιτυχίες στις συνεργασίες της Cosco Shipping, State Grid of China (στρατηγικός επενδυτής στον ΑΔΜΗΕ) και της Air China με τους εταίρους τους στην Ελλάδα μας δείχνουν ότι συντονίζουμε τις προσπάθειές μας, μπορούμε να πραγματοποιούμε τα όνειρά μας» κατέληξε ο κ. Xiaoli.

Η σύνδεση Πεκίνου – Αθήνας διαθέτει ιδιαίτερη δυναμική, η επιβατική κίνηση παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 48% το 2017 σε σχέση με το 2016, γεγονός που καταδεικνύει την αναγκαιότητα της αγοράς για εκτέλεση απευθείας δρομολογίων.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων η συνολική επιβατική κίνηση παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 37.2 % μέσα σε τρία χρόνια. Από 81.701 επιβάτες που διακινήθηκαν το 2013 (με πτήσεις με ενδιάμεσους σταθμούς) έφτασαν τις 112.112 το 2016. Επίσης οι αφίξεις επιβατών από την Κίνα αυξήθηκαν κατά 105%, από 16.534 το 2013 σε 33.855 το 2016.

Το αεροσκάφος μετέφερε περισσότερους από 200 επιβάτες, ανάμεσά τους και η σύζυγος του πρωθυπουργού, Μπέττυ Μπαζιάνα, που αναγορεύθηκε επισκέπτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του Πεκίνου (Beijing University of Post and Telecommunications - BUPT) την περασμένη Τετάρτη.

Η κα. Μπαζιάνα ήταν μάλιστα συμβολικά και η πρώτη επιβάτης που κατέβηκε από το αεροσκάφος.

 

FullSizeRender

 

Η Air China θα συνδέει δύο φορές την εβδομάδα, κάθε Τετάρτη και το Σάββατο μετ’ επιστροφής χωρίς ενδιάμεσες στάσεις, τις δύο πρωτεύουσες κι εκτιμάται ότι θα βοηθήσει στην ενίσχυση του ρεύματος τουριστών από την πλέον μεγαλύτερη αγορά του κόσμου.  Σύμφωνα με όσα είχε πει ο γενικός διευθυντής της θυγατρικής της Air China στην Αθήνα, Κιάο Σουβέν, στη συνέντευξη τύπου στην Κινεζική πρεσβεία «ηΚίνα και η Ελλάδα έχουν καλές σχέσεις και η κινεζική κυβέρνηση και η ελληνική κυβέρνηση έχουν εδραιώσει αυτήν τη σχέση, ώστε να φέρουν περισσότερους Κινέζους επισκέπτες στην Ελλάδα». «Θέλουμε επίσης να φέρουμε περισσότερους Ελληνες στην Κίνα. Αυτός είναι ο στόχος μας», προσέθεσε.

Πάντως η Air China, πραγματοποιεί από το 2011 δρομολόγια Πεκίνο-Αθήνα με ενδιάμεση όμως στάση στο Μόναχο χωρίς αλλαγή αεροσκάφους. Το 2015 υπολογίζεται πως μετέφερε από την Αθήνα περισσότερους από 20 χιλιάδες επιβάτες και ακόμα περισσότερους πέρυσι.

Μέσα σε μία μόλις τριετία ή πενταετία, ο αριθμός των Κινέζων τουριστών μπορεί να φτάσει το 1 – 1,5 εκατ., σύμφωνα με εκτιμήσεις Κινέζων αξιωματούχων ενώ εκτιμάται ότι φέτος στην Ελλάδα θα ταξιδέψουν 170.000 Κινέζοι, ποσοστό 10 – 15% υψηλότερο από πέρυσι. Καθώς οι περισσότεροι από αυτούς έρχονται στη χώρα στο πλαίσιο ταξιδιού στην ΕΕ με πολλούς σταθμούς είναι δύσκολο να εκτιμηθεί ο συνολικός αριθμός τους. «Από το 2010 μέχρι σήμερα, ο αριθμός των θεωρήσεων από Πεκίνο, Σαγκάη και Γκουαντζού έχει σχεδόν εξαπλασιαστεί» καταγράφει ανάλυση του Ελληνο – Κινεζικού Οικονομικού Συμβουλίου Σύμφωνα με τη μελέτη, οι περισσότεροι Κινέζοι ταξιδεύουν στην Ελλάδα με Visa που έχει εκδοθεί για άλλη χώρα της Schengen (π.χ. Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία) στο πλαίσιο ενός τουριστικού «πακέτου» επίσκεψης δύο ή περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών. 

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία θεωρήσεων (Visa) που έχει στη διάθεση της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Complete Data On Short Stay Visas) τα τελευταία έξι χρόνια ο αριθμός των Κινέζων που επέλεξε να ταξιδέψει εντός Schengen αυξήθηκε πάνω από 4 εκατομμύρια, φτάνοντας στο τέλος του προηγούμενου έτους, τα 15.199.757.

 

FullSizeRender 2

 

Η Air China ιδρύθηκε το 1988 και διαθέτει στόλο άνω των 600 αεροσκαφών. Τα τελευταία χρόνια επεκτείνει συνεχώς την παρουσία της στην Ευρώπη και σήμερα θεωρείται ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας μεταξύ Κίνας και Ευρώπης με περίπου 200 πτήσεις την εβδομάδα σε 20 δρομολόγια προς ευρωπαϊκές πόλεις.

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 10:53 - 30 Σεπ 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.