ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Υψηλό το ενδιαφέρον για το 30% του «Ελ. Βενιζέλος» Κύριο

08:09 - 09 Σεπ 2019 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Υψηλό το ενδιαφέρον για το 30% του «Ελ. Βενιζέλος»
Το μεσημέρι της Δευτέρας 30 Σεπτεμβρίου 2019 εκπνέει η προθεσμία για την υποβολή των προσφορών από ενδιαφερόμενους επενδυτές για την απόκτηση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) που μεταβιβάζει το Ελληνικό Δημόσιο μέσω του ΤΑΙΠΕΔ. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι η ανταπόκριση των υποψηφίων επενδυτών παραμένει μεγάλη. Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι η πώληση του 30% να αποφέρει στα δημόσια ταμεία έσοδα που θα μπορούσαν να προσεγγίσουν το 1,2 με 1,3 δις ευρώ.

Το 2018 καταγράφηκε διπλό ρεκόρ για το ΔΑΑ, τόσο σε επίπεδο διακίνησης επιβατών (24,1 εκατομμύρια) και πτήσεων (217 χιλιάδες), όσο και σε επίπεδο εσόδων (478 εκατ.) και προ φόρων κερδών (240 εκατ.). Εφέτος, με βάση τα τελευταία στοιχεία για το 2019, συνολικά, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2019 η κίνηση του αεροδρομίου έφθασε τα 14,24 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 7%. Η επιβατική κίνηση τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού, παρουσίασε άνοδο της τάξης του 3% και 9% αντίστοιχα.

Νέες επενδύσεις

Οι επικεφαλής του ΔΑΑ έχουν αναφέρει πως εφόσον ξεπεράστηκε το κατώφλι χωρητικότητας του αεροσταθμού, η Εταιρεία Αεροδρομίου θα προβεί σε σημαντικές κατασκευαστικές εργασίες για την επέκταση του αεροσταθμού καθώς και σε άλλες απαραίτητες επενδύσεις για την αύξηση της χωρητικότητας.

Μέσα στο 2019 έχει ήδη ξεκινήσει σειρά εργασιών για τη βελτίωση των υποδομών του αερολιμένα. Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν την επέκταση της Νότιας πτέρυγας του Κύριου Αεροσταθμού, τους χώρους λειτουργικής εξυπηρέτησης των επιβατών, την εμπορική και λειτουργική αναβάθμιση των χώρων του κτηρίου του ∆ορυφορικού Αεροσταθμού, επιπλέον ταινιοδρόμους και ιμάντες παράδοσης αποσκευών κ.α.

Οι μνηστήρες

Μεταξύ των ενδιαφερόμενων έχουν αναφερθεί το καναδικό fund PSP Investments που ήδη ελέγχει το 40% του αερολιμένα, μέσω της AviAlliance, η γαλλική Vinci Airports, το αυστραλιανό fund Macquarie (έχει ήδη προκριθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την Εγνατία Οδό), εγχώριοι και κινεζικοί όμιλοι, ενώ μένει να φανεί ποιες συμμαχίες θα διαμορφωθούν με τοπικούς "παίκτες”. Υπενθυμίζεται ότι στον ΔΑΑ η AviAlliance έχει ποσοστό 40%, το ΤΑΙΠΕΔ 30%, το ελληνικό Δημόσιο 25% και η οικογένεια Κοπελούζου 5%.

Υπενθυμίζεται πως ο ΔΑΑ ιδρύθηκε το 1996 με σκοπό την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος" για περίοδο 30 ετών, σύμφωνα με τη Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου. Τον Φεβρουάριο του 2019 τέθηκε σε ισχύ η χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ για επιπλέον 20 έτη (έως τις 11/06/2046).

ΑΝΕΣΤΗΣ ΝΤΟΚΑΣ 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.