ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πρατήρια βενζίνης στα καταστήματά τους θέλουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ

00:02 - 02 Απρ 2013 | ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Πρατήρια βενζίνης στα καταστήματά τους θέλουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ
Ποιοι παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου σκοπεύουν να εκμεταλλευτούν την ελαστικοποίηση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας πρατηρίων βενζίνης στα καταστήματά τους.

Το κείμενο που ακολουθεί δίνει τις απαντήσεις. Κινήσεις ματ θα πρέπει να περιμένουμε από τον πρωταγωνιστή του κλάδου Carrefour-Mαρινόπουλος, που από πέρυσι μέχρι και τα τέλη του 2014 έχει δρομολογήσει επενδύσεις της τάξεως των 250 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα για τα πρατήρια βενζίνης και με στόχο την παροχή υψηλής προστιθέμενης αξίας υπηρεσιών στον καταναλωτή ο Jerome Loubere, ανέφερε ότι ο στόχος είναι να τοποθετηθούν πρατήρια βενζίνης σε όσα καταστήματα πληρούν τις προϋποθέσεις του νέου θεσμικού πλαισίου. Για φέτος κατά τον ίδιο υπάρχει σχεδιασμός να εγκαινιαστούν άλλα πέντε νέα πρατήρια βενζίνης και άλλα τόσα το 2014.

 

Ενδιαφέρον από την ΑΒ Βασιλόπουλος

 

Ο Γιάννης Κυρίτσης, Chief Operating Officer στην ΑΒ Βασιλόπουλος, επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον του ομίλου για την δημιουργία πρατηρίων βενζίνης αν και ξεκαθαρίζει ότι «δεν θέλουμε να ξεχνάμε τον βασικό μας ρόλο που είναι να πουλάμε τρόφιμα». Όπως μας τόνισε, υπάρχει τμήμα στην εταιρεία που ασχολείται αποκλειστικά με την συγκεκριμένη επένδυση και εξετάζει το νέο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας πρατηρίων βενζίνης που αναμφίβολα θεωρεί ότι είναι υπέρ του καταναλωτή, ο οποίος, όμως, δεν είναι ακόμη εκπαιδευμένος ούτε για να ενημερώνεται για τις τιμές από τα εργαλεία που διαθέτει το Υπουργείο Ανάπτυξης αλλά ούτε και με τις εξελιγμένες τεχνολογικές εφαρμογές, όπως επί παραδείγματι είναι οι αυτόματοι πωλητές που είναι συνηθισμένο φαινόμενο στα πρατήρια βενζίνης του εξωτερικού.


«Το να λειτουργήσει σε ένα σούπερ μάρκετ πρατήριο βενζίνης δε σημαίνει και αυτόματα ότι κερδίζει και από αυτό», μας λέει ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Μετρό, Αριστοτέλης Παντελιάδης. Αναφέρει δε χαρακτηριστικά, την δική του περίπτωση, με το πρατήριο βενζίνης που λειτουργεί σε κατάστημα Μετρό του ομίλου στο Βόλο. Όπως λέει, δουλεύει με μεικτό περιθώριο κέρδους μόλις 2%. Αυτό και μόνο, σύμφωνα με τον ίδιο, σημαίνει ότι το συγκεκριμένο πρατήριο δουλεύει με ζημία και δεν πρόκειται να αλλάξει, αν το μεικτό περιθώριο δεν περάσει το 4% τουλάχιστον. Αναμφίβολα, υποστηρίζει ο ίδιος, θα εκμεταλλευτούμε την αλλαγή του πλαισίου, καθώς διατηρούμε καταστήματα τα οποία πληρούν το 100% των προϋποθέσεων για την απόκτηση του δικού τους πρατηρίου βενζίνης. Όμως από την άλλη, επισημαίνει πρέπει να είμαστε και σίγουροι ότι δεν θα αλλάξει και πάλι η νομοθεσία, καθώς τέτοιες εποχές το να γίνονται επενδύσεις είναι υψηλού ρίσκου. Σημειώνει ότι ένα πρατήριο 150 τ.μ. περίπου με τοποθετημένες 4 αντλίες στοιχίζει το λιγότερο 50.000 ευρώ.

 

Ρόλος κράχτη για τα πρατήρια βενζίνης


«Τα πρατήρια βενζίνης που λειτουργούν στα σούπερ μάρκετ λειτουργούν στην πλειονότητά τους με ζημιά. Ακόμη παίζουν το ρόλο του «κράχτη» για τον καταναλωτή, ο οποίος δεν είναι εκπαιδευμένος να ζει σε μία ελεύθερη αγορά όπου κανένα επάγγελμα δεν είναι κλειστό και βεβαίως δεν μπορεί ακόμη να συνειδητοποιήσει ότι όταν πέφτουν τα οχυρά τότε αποκλιμακώνονται και οι τιμές». Αυτά μας λέει ο Μενέλαος Μπουφίδης, οικονομικός διευθυντής στον όμιλο Μασούτη, τονίζοντας ότι επί του παρόντος η εταιρεία θα παραμείνει με τα τρία πρατήρια βενζίνης που λειτουργεί σε καταστήματα Grand τoυ ομίλου. Χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει, σύμφωνα με τον ίδιο ότι δεν θα παρακολουθούνται και οι όποιες εξελίξεις, καθώς όπως αναφέρει ιδίως σήμερα ο Ελληνας καταναλωτής είναι πάρα πολύ απαιτητικός και επιλέγει εταιρείες που έχουν να του προσφέρουν το κάτι περισσότερο που κάνουν δηλαδή την διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

 

Οι επόμενες κινήσεις από Βερόπουλο, Σκλαβενίτη και Praktiker


Σχέδια δημιουργίας νέων πρατηρίων βενζίνης σε καταστήματα της αλυσίδας ακούγεται ότι έχει δρομολογήσει και ο όμιλος Βερόπουλος, που σήμερα διατηρεί τα περισσότερα σχετικά σημεία. Πηγές που δεν επιβεβαιώνονται αναφέρουν ότι έχει ξεκινήσει και σχετικές συζητήσεις με εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών για συνεργασία.


Σε αυτές που επί του παρόντος δεν ενδιαφέρονται για την λειτουργία πρατηρίων βενζίνης στα καταστήματά τους είναι η λιανεμπορική αλυσίδα Σκλαβενίτης αλλά και τα τεχνικά πολυκαταστήματα Praktiker.

 

Δέσποινα Καραγιαννοπούλου

Τελευταία τροποποίηση στις 16:10 - 01 Απρ 2013
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.