ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πώς οδηγηθήκαμε στο «ναυάγιο» του ΔΕΣΦΑ

09:18 - 01 Δεκ 2016 | ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Πώς οδηγηθήκαμε στο «ναυάγιο» του ΔΕΣΦΑ
Σε «ναυάγιο» εξελίχθηκε το deal Δημοσίου-Socar για την πώληση του 66% των μετοχών του ΔΕΣΦΑ, κάτι το οποίο επισημοποιήθηκε με τη χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Ενέργειας, η οποία αναφέρει ότι οι συζητήσεις ολοκληρώθηκαν χωρίς αποτέλεσμα.

«Τους τελευταίους μήνες η κυβέρνηση ήταν σε συνεχείς συζητήσεις με εκπροσώπους των εταιρειών SOCAR και Snam για την πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ. Το κλίμα στις συζητήσεις ήταν εποικοδομητικό. Εντούτοις, η πρόταση που κατατέθηκε από την πλευρά των υποψηφίων αγοραστών, σχετικά με απομείωση του τιμήματος (αποπληρωμή σε δόσεις), ήταν νομικά ανέφικτη και θα ακύρωνε τον διαγωνισμό», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

 

Παράλληλα, το ΥΠΕΝ αναφέρει ότι εξετάστηκαν εναλλακτικές προτάσεις που έκαναν οι υποψήφιοι αγοραστές, για τη βελτίωση της αξίας μέσω εγγυοδοτικών μηχανισμών, οι οποίες διαπιστώθηκε, τελικά, ότι είναι ανεφάρμοστες εντός του κοινοτικού θεσμικού πλαισίου.

 

«Οι προτάσεις της κυβέρνησης αποσκοπούσαν στη βελτίωση της οικονομικής θέσης της εταιρείας, με βάση την αύξηση της ανακτήσιμης διαφοράς των παρελθόντων ετών, στο πλαίσιο της υφιστάμενης νομοθεσίας. Οι προτάσεις αυτές δεν έγιναν αποδεκτές, με αποτέλεσμα οι συζητήσεις να ολοκληρωθούν», καταλήγει η ανακοίνωση του ΥΠΕΝ.

 

Νωρίτερα σήμερα η SOCAR είχε ζητήσει τη δέσμευση της ελληνικής πλευράς ότι θα τηρήσει τα συμφωνηθέντα ως όρο για την ανανέωση της εγγυητικής τους επιστολής. Σύμφωνα με πληροφορίες σε επιστολή της έκανε λόγο για μη τήρηση των συμφωνηθέντων κατά τις διαπραγματεύσεις που έλαβαν χώρα το τελευταίο διάστημα, και απαιτούσαν από την ελληνική πλευρά να τα συμπεριλάβει, διαφορετικά δεν πρόκειται να ανανεώσουν την επιστολή τους.

 

Καταρχάς, πρέπει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια των διπαραγματεύσεων προέκυψε μεγάλη καθυστέρηση λόγω της εμπλοκής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία έκρινε μη συμβατό με το κοινοτικό δίκαιο (οδηγίες τρίτου ενεργειακού πακέτου) τον έλεγχο πέραν του 50% του ΔΕΣΦΑ από καθετοποιημένη κρατική ενεργειακή εταιρεία κράτους μη μέλους της ΕΕ η οποία δεν έχει ενσωματώσει το συγκεκριμένο δίκαιο. Λόγω της παρέμβασης αυτής της Κομισιόν ξεκίνησαν προσπάθειες εύρεσης ευρωπαϊκής εταιρείας που θα εξαγόραζε ποσοστό άνω του 17% του ΔΕΣΦΑ ώστε να μείνει η Socar με ποσοστό μικρότερο του 50%.

 

Όμως, το οριστικό «ρήγμα» στις διαπραγματεύσεις του Δημοσίου με τους Αζέρους προκάλεσε μια νομοθετική ρύθμιση που προώθησε στη Βουλή ο πρώην υπουργός Πάνος Σκουρλέτης, με την οποία τροποποιούνταν η μεθοδολογία τιμολόγησης των υπηρεσιών του ΔΕΣΦΑ, εξηγώντας ότι ο στόχος είναι να μην υπάρξει μεγάλη αύξηση στα τιμολόγια, τα οποία θα επιβάρυναν τους καταναλωτές.

 

Ωστόσο, η κίνηση αυτή προκάλέσε τις αντιδράσεις των Αζέρων, οι οποίοι επεσήμαιναν ότι με τον τρόπο αυτό η αξία του ΔΕΣΦΑ μειώθηκε στο μισό αυτής που υπολόγιζαν όταν κατέθεσαν την πρόσφορα στα 400 εκατομμύρια για το 66%.

 

ΝΔ: Η κυβέρνηση «τινάζει στον αέρα την αξιοποίηση του ΔΕΣΦΑ»

 

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ «τινάζει στον αέρα την αξιοποίηση του ΔΕΣΦΑ» τόνισε ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Σκρέκας, καλώντας την να αφήσει τα ηνία της χώρας.

 

«Την ώρα που η ανεργία φέρνει σε απόγνωση εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες, την ώρα που τα δημόσια ταμεία έχουν ανάγκη από έσοδα, την ώρα που η Κυβέρνηση επιβάλλει νέους φόρους δισεκατομμυρίων και η δεύτερη αξιολόγηση βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού, αυτή την ώρα η μεγαλύτερη αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας ύψους 400.000.000 ευρώ και ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 2,5 δις ευρώ, που αφορά στη συμφωνημένη απο το 2014 αξιοποίηση του ΔΕΣΦΑ, τινάζονται στον αέρα από την ανίκανη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ», αναφέρει ο κ. Σκρέκας και προσθέτει: «Πιστεύει πραγματικά κανείς ότι αυτή η ακατάλληλη Κυβέρνηση μπορεί να προσελκύσει επενδυτές στη χώρα; Πιστεύει κανείς ότι η οικονομία θα ανακάμψει και η Ελλάδα θα βγει από τον αναγκαστικό δανεισμό;».

 

«Πρέπει να φύγουν τώρα. Όσο περισσότερο μένουν κάνουν κακό στη χώρα».

 

Σκουρλέτης: Το ναυάγιο ΔΕΣΦΑ αναδεικνύει την επενδυτική αφερεγγυότητα της Socar

 

Ευθύνες στη Socar για το ναυάγιο της αποκρατικοποίησης του ΔΕΣΦΑ επιρρίπτει ο Πάνος Σκουρλέτης.

 

Σε ανάρτησή του στο twitter σχολιάζει χαρακτηριστικά «το ναυάγιο ΔΕΣΦΑ αναδεικνύει τον μη σεβασμο των όρων του διαγωνισμού, των ευρωπαϊκών κανόνων και επενδυτική αφερεγγυότητα εκ μέρους της Socar».

 

Μάλιστα, σε επόμενο tweet του απαντά στη ΝΔ, λέγοντας: «Φωνάζει η ΝΔ γιατι δεν πήραν τον ΔΕΣΦΑ οι Αζέροι με λιγότερο απο 400 εκ. € για να εισπράξουν τα επόμενα χρόνια 822 εκ. €».

Τελευταία τροποποίηση στις 09:26 - 01 Δεκ 2016
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.