ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Hellastat: Νέο τοπίο για τις αλυσίδες πώλησης ηλεκτρικών συσκευών

15:14 - 16 Σεπ 2005 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Σημαντικές εξελίξεις μεταβάλλουν το επιχειρηματικό τοπίο στο οποίο δραστηριοποιούνται οι αλυσίδες πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών, μεταξύ των οποίων η είσοδος αλλοδαπών επιχειρήσεων με άμεσο (Media Markt) ή έμμεσο τρόπο (Dixons) και ο πόλεμος τιμών και προσφορών στους καταναλωτές για την απόκτηση των αγαθών.
Επίσης η αρνητική κατάσταση στα εισοδήματα και τη χρέωση των νοικοκυριών, σε συνδυασμό με την άνοδο του κόστους ζωής, η οποία μεταφράζεται σε οριακή αύξηση του όγκου λιανικών πωλήσεων κατά 0,7%, το α’ εξάμηνο του 2005. Ως συνέπεια των διεργασιών αυτών, η αγορά βρέθηκε το 2004 σε οριακό σημείο, παρουσιάζοντας μηδενική ανάπτυξη, έναντι αύξησης 6,7% το 2003, ενώ μεγάλο προβληματισμό σε προμηθευτές και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα προκάλεσε η εμφάνιση ζημιών και έντονης έλλειψης ρευστότητας σε ορι-σμένες από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου. Σήμερα στην ελληνική αγορά εφαρμόζονται τρία μοντέλα λειτουργίας των σημείων πώλησης: · Υπερκαταστήματα, με τεράστιους εκθεσιακούς χώρους, άνω των 2.000 τμ · Αλυσίδες μεγάλων καταστημάτων, · Μικρότερα καταστήματα, συνοικιακής-τοπικής εμβέλειας, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων έχει προσχωρήσει σε έναν από τους τρεις μεγαλύτερους συνεταιριστικούς προμηθευτικούς οργανισμούς-δίκτυα (EXPERT, Electronet, ΣΕΗΟΣ-Euronics), λαμβάνοντας προμήθειες σε ανταγωνιστικό κόστος έναντι των μεγαλύτερων επιχειρή-σεων και λειτουργώντας υπό κοινή εταιρική εικόνα και προβολή marketing. Ανεξάρτητα από το μέγεθος του καταστήματος και τη γεω-γραφική κάλυψη, οι επιχειρήσεις του χώρου ανταγωνίζονται –εκτός από την τιμή και τις ευκολίες πληρωμής- στην παροχή κατά το δυνατόν προσωπικής εξυπηρέτησης για την κάλυψη των αναγκών του καταναλωτή. Από παράγοντες του χώρου υπογραμμίζεται ο ρόλος του brand name για τη δημιουργία μακρόχρονης σχέσης με τους πελάτες, λειτουργώντας ως ισχυρό εργαλείο επιβίωσης για τις αλυσίδες ελληνικών συμφερόντων. Παράλληλα, προβάλλεται ως μονόδρομος η χρηματοοικονομική (προμηθευτές και τράπεζες) και λειτουργική (εφοδιαστική αλυσίδα & logistics, οργανωτική αποτελεσματικότητα, συστήματα πληροφορικής) αναδιάρθρωση των ελληνικών συμφερόντων επιχειρήσεων, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις εντεινόμενες προκλήσεις. Η πρόσφατη εξαγορά της πλειοψηφίας των μετοχών της ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ -εκτός Χρηματιστηρίου Αξιών πλέον- από την αγγλική αλυσίδα Dixons, συνοδεύεται από πρόγραμμα ανακαίνισης των καταστημάτων, διεύρυνση του χαρτοφυλακίου προϊόντων και ασφαλώς ένταξη των προμηθειών στην ομπρέλα των κεντρικών global procurement agreements, που αναμένεται να οδηγήσει σε χαμηλότερο κόστος πωλήσεων. Η εταιρεία άλλαξε την εταιρική χρήση της η οποία πλέον λήγει στις 30/04. Στα πρόσφατα αποτελέσματά της (15μηνης διάρ-κειας) η εταιρεία εμφανίζει ζημίες ύψους €11,52εκ. κυρίως λόγω αλλαγής του λογιστικού χειρισμού των εκπτώσεων λόγω τζίρου, της αύξησης των χρηματοοκονομικών εξόδων αλλά και της μικρής κάμψης του μικτού περιθωρίου στο 20,6% (έναντι 21,3%). Η ανάληψη της ιδιοκτησίας και διοίκησης της μεγαλύτερης αλυσίδας του χώρου από τον πανευρωπαϊκό γίγαντα των 1.400 σημείων πώλησης Dixons, σε συνδυασμό με την αυτόνομη δραστηριοποίηση του γερμανικού κολοσσού –των 375 Υπερκαταστημάτων σε 12 χώρες- Media Markt αρχικά στη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια στην Αττική δημιουργεί νέα δυναμική στην εγχώρια αγορά. Τρεις μεγάλες εισηγμένες στο Χ.Α. επιχειρήσεις εμφάνισαν σημαντική κάμψη των αποτελεσμάτων τους το 2004 και επιδείνωση της κεφαλαιακής δομής τους: · ΡΑΔΙΟ ΚΟΡΑΣΙΔΗ & ELEPHANT (θυγατρική της πρώτης): αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας και επάρκειας αποθεμάτων και διαπραγματεύονται με προμηθευτές και τράπεζες τη διευθέτηση των οφειλών τους ώστε οι εται-ρείες να συνεχίσουν να λειτουργούν χωρίς προβλήματα. Η ΡΑΔΙΟ ΚΟΡΑΣΙΔΗΣ εμφάνισε στο α’ τρίμηνο του 2005 (βάσει ΔΠΧΠ) ζημίες ύψους €11,3 εκ., πτώση των εσό-δων της κατά 18,6% και αύξηση των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων κατά 12,8%. · ΕΙΚΟΝΑ-ΗΧΟΣ: Προχώρησε σε συμφωνία εξαγοράς πλειοψηφικού πακέτου μετοχών από την EXPERT ΠΡΟ-ΜΗΘΕΥΤΙΚΗ με ανάληψη του management. Ήδη τα καταστήματα της εταιρείας λειτουργούν υπό το brand της αλυσίδας EXPERT, ενώ έχουν γίνει και κινήσεις αναδιάρθρωσης του ενεργητικού της. Η εταιρεία εμφάνισε κάμψη των εσόδων της το α’ τρίμηνο του 2005 κατά 15,7% και ζημίες ύψους 0,5 εκ. ευρώ. Η εικόνα των αποτελεσμάτων και της περιουσιακής κατάστασης των επιχειρήσεων επιβαρύνεται σε
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.