ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τη μάχη της "απόδειξης" χάνει το λιανικό εμπόριο

00:02 - 20 Σεπ 2013 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Τη μάχη της "απόδειξης" χάνει το λιανικό εμπόριο
Σε πτωτική πορεία βρίσκεται η μέση αξία της απόδειξης σε βασικούς κλάδους της οικονομίας.

Παράγοντες τονίζουν στο "R" ότι τα έσοδά τους έχουν γυρίσει στα επίπεδα του 2004, ενώ την ίδια στιγμή δεν διακρίνουν σημάδια τόνωσης της καταναλωτικής ζήτησης τουλάχιστον το προσεχές διάστημα.

Φούρνοι:

"Ο καταναλωτής ό,τι αγοράζει είναι με το σταγονόμετρο" λέει στο "R" ο Χρήστος Σουφλής, ιδιοκτήτης φούρνου. Οι αγορές του περιορίζονται στο ένα γάλα και στο ένα ψωμί και δεν παρεκκλίνει από αυτό, ούτε το Σαββατοκύριακο που υποτίθεται ότι υπάρχει μια πιο χαλαρή διάθεση από μέρος των καταναλωτών. Πάνε οι εποχές που ο πελάτης έμπαινε στο κατάστημα και έφευγε με τουλάχιστον δύο τσάντες με προϊόντα στο χέρι.

Ο τζίρος επισημαίνει ο Χρήστος Σουφλής από το 2004 μέχρι και σήμερα βρίσκεται σε σταθερή πτώση. Χαρακτηριστικά την 1 Μαΐου του 2004 –ημέρα Σάββατο- ο τζίρος του καταστήματος ήταν 1.060 ευρώ.

Σήμερα μια τέτοια ημέρα, τα έσοδα μόλις και μετά βίας προσεγγίζουν τα 850 ευρώ. Μεσοσταθμικά καταλήγει ο ίδιος, τότε ο ημερήσιος τζίρος ανά άτομο κυμαίνονταν στα 10 ευρώ και μπορεί να έφθανε και τα 20-25 ευρώ το Σαββατοκύριακο. Σήμερα δεν λέει να ξεκουνήσει ανεξάρτητα την ημέρα από τα 3 ευρώ.

psomi katselis535

Ιχθυοπωλείο

H ποικιλία δεν λέει πια τίποτα στον καταναλωτή. Προσπαθεί να έχει τα απαραίτητα με τα μισά λεφτά μας λέει ο Σωτήρης Λάμπρου, που διατηρεί ψαράδικο στην Κερατέα. Ο ίδιος αν και διακινεί 32 διαφορετικά είδη ψαριών, η προτίμηση των καταναλωτών περιορίζεται στα φθηνά, δηλαδή γαύρο, σαρδέλα κ.λ.π. όπου η μέση τιμή τους κυμαίνεται στα 4-4.5 ευρώ το πολύ. Με αυτό το δεδομένο σήμερα η μέση αξία της απόδειξης δύσκολα ξεφεύγει από τα 10 ευρώ την ημέρα, όταν πριν από μία δεκαετία άνετα έπιανε τα 25 ευρώ.

Φυτώρια 

Οι αγοραστικές συνήθειες του καταναλωτή έχουν αλλάξει άρδην λέει στο "R" η Κατερίνα Κορνηλάκη, που είναι ιδιοκτήτρια φυτώριου στα Μεσόγεια . Πριν από μία δεκαετία ο πελάτης πλήρωνε πάνω από 15 ευρώ για να αγοράσει κυρίως διακοσμητικά λουλούδια για τον κήπο ή την βεράντα του. Σήμερα οι αγορές του δεν ξεπερνούν τα 8 ευρώ και αφορούν κατά 80% περίπου κηπευτικά προσδοκώντας με την απόδοσή τους να βοηθήσει το συμπιεσμένο του πορτοφόλι.

Πρατήρια βενζίνης 

Αν συγκρίνουμε για παράδειγμα την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στην παρούσα φάση και σε αυτή που ήταν πριν από 9 χρόνια περίπου δεν βλέπουμε τρομερές διαφορές, μας λέει ο Γιώργος Χατζηρουσσέας ιδιοκτήτης πρατηρίου βενζίνης. Παρόλα ταύτα οι καταναλώσεις κατά τον ίδιο τη συγκεκριμένη περίοδο έχουν πέσει κατακόρυφα. Δηλαδή πριν από δέκα χρόνια μηνιαίως το πρατήριο πούλαγε 120.000 λίτρα και σήμερα έχει πέσει στα 60.000 λίτρα. Αλλά και αυτοί που βάζουν βενζίνη έχουν ρίξει την μέση αξία της απόδειξης από τα 20 ευρώ που ήταν στο 10ρικο και κάτω.

venzini840 280613

Συνεργεία Αυτοκινήτων 

Οι άνθρωποι αφήνουν τα αυτοκίνητά τους να φθάσουν στο τελευταίο στάδιο και μετά τα φέρνουν για service, μας λέει ο Θανάσης Καραγιαννόπουλος με συνεργείο αυτοκινήτων στην Πέτα-Κουβαρά.

Έχει τύχει, τονίζει ο ίδιος, να «μείνει» ένα αμάξι ακριβώς μπροστά στη πόρτα του καταστήματός μου και όπως του εκμυστηρεύτηκε ο πελάτης είχε αποφασίσει ότι θα πήγαινε το αυτοκίνητό του για επισκευή όταν θα έμενε τελείως.

Μπορεί να φαίνεται εξωπραγματικό είναι όμως πέρα ως πέρα αληθινό και τραγικό, καθώς όλοι πλέον μετράνε τα πάντα και δεν αποφασίζουν να βάλουν το χέρι στην τσέπη παρά μόνο για τα άκρως απαραίτητα που στην πλειοψηφία τους είναι είδη διατροφής. Δουλειά υπάρχει, αναφέρει ο ίδιος, αλλά περιορίζεται στα άκρως απαραίτητα παρά το ότι οι τιμές έχουν πάρει την κατιούσα.

Χαρακτηριστικά, ενώ το 2003 ο πελάτης για ένα service (φίλτρο αέρος, λαδιού, λάδι μηχανής μπουζί φίλτρο καμπίνας, έλεγχος φρένων) πλήρωνε για εργασία 60 ευρώ συν ΦΠΑ, σήμερα κοστίζει 40 ευρώ συν ΦΠΑ. Δηλαδή μιλάμε για μία πτώση 25% περίπου.

Ηλεκτρικά είδη 

Για πανωλεθρία της αγοράς ηλεκτρικών ειδών μιλούν οι έμποροι του κλάδου, οι οποίοι προκειμένου να ανακόψουν την κατηφόρα των πωλήσεων ρίχνουν τις τιμές και κάτω του κόστους με ότι αυτό συνεπάγεται για τα οικονομικά αποτελέσματα.
Κορυφαίος παράγοντας του κλάδου εκτιμά ότι η μέση απόδειξη είναι περαιτέρω μειωμένη περίπου κατά 10% λόγω λιγότερων ειδών ανά καλάθι, στροφή σε χαμηλότερης αξίας προϊόντα κ.λπ.

Ειδικότερα στην παραδοσιακή αγορά (Λευκά, Μαύρα, Κλιματισμός,Μικροσυσκευές) την περίοδο 2003-2004 η μέση τιμή των προϊόντων ήταν 300 ευρώ, ενώ τη διετία 2012-2013 είχε πέσει στα 185 ευρώ. Αντίστοιχα στην αγορά τεχνολογίας (πληροφορική και κινητή τηλεφωνία) η μέση τιμή των προϊόντων για τη διετία 2003-2004 ήταν 375 ευρώ και 2012-2013 η μέση τιμή είναι 192 ευρώ.

super market660

Σούπερ μάρκετ 

Στα επίπεδα του 2004 έχει επανέλθει η μέση αξία απόδειξης στα σούπερ μάρκετ που ήταν 17 ευρώ. Παράγοντας της αγοράς αναφέρει στο "R" ότι από τότε μέχρι σήμερα έχουν κάνει... φτερά πάνω από έξι ευρώ. Με τα έως τώρα δεδομένα, όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, η κατάσταση αυτή με την υποτονική ζήτηση θα παραμείνει και την φετινή περίοδο, επιβεβαιώνοντας ότι ακόμη και τα οχυρά μπορεί να πέσουν.

fpa622 180613

Εστίαση 

Από τη μέση αξία της απόδειξης που κόβει ο πελάτης στα καταστήματα εστίασης την τελευταία δεκαετία έχουν χαθεί τρία ευρώ. Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες όταν μιλάμε για εστιατόρια οι απώλειες είναι ακόμη μεγαλύτερες φθάνοντας και τα 6 ευρώ. Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι η εκτίναξη του ΦΠΑ στο 23% έβαλε την υπογραφή για την καταστροφή του κλάδου.

Τελευταία τροποποίηση στις 08:30 - 20 Σεπ 2013
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.