ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Το πιο παλιό παραπλανητικό διαφημιστικό κόλπο στο βιβλίο…

08:55 - 15 Απρ 2014 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Το πιο παλιό παραπλανητικό διαφημιστικό κόλπο στο βιβλίο…
Συχνά ορισμένοι έμποροι, ορισμένα μεγάλα σουπερμάρκετ και επιχειρήσεις λιανικής πώλησης προϊόντων χρησιμοποιούν τεχνικές διαφήμισης που καταγράφονται στο «βιβλίο», άλλες σαν οι πιο αστείες και άλλες σαν οι πιο αθέμιτες. Η παραπλανητική διαφήμιση πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών είναι, ίσως, η αρχαιότερη όλων. Υπάρχουν καταγεγραμμένα (στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή καθώς κα σε άλλες καταναλωτικές οργανώσεις), πολλά παραδείγματα παραπλάνησης καταναλωτών, αλλά και επισκεπτών σε τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας κάθε καλοκαίρι.

Καταγγελίες, που αναφέρονται, από  διαφημίσεις στο διαδίκτυο ξενοδοχείων, οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στην αλήθεια, μέχρι πώλησης αγαθών σε τιμές διαφορετικές από αυτές που διαφημίζονται,  Το θέμα, όμως, στην περίπτωση της γνωστής Γερμανικής εταιρίας σουπερμάρκετ Lidl, η οποία όλη την προηγούμενη εβδομάδα διαφήμιζε από την τηλεόραση και το διαδίκτυο ότι πωλεί το  ελληνικό αρνί, προς 3, 99 ευρώ το κιλό, είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτη τη στιγμή που είναι γνωστό στην αγορά ότι οι έλληνες κτηνοτρόφοι έχουν ορίσει την τιμή πώλησης του αρνιού για το Πάσχα, στα 5 – 6 ευρώ το κιλό.

showposter

Είναι φυσικό λοιπόν, η διαφήμιση της χαμηλότατης τιμής λιανικής πώλησης ελληνικού αρνιού,  αφενός να ξεσηκώσει τους ανταγωνιστές της γερμανικής εταιρίας και αφετέρου, να δημιουργήσει ερωτηματικά για την ποιότητα και προέλευση των αρνιών.

 

Η υπόθεση της διαφήμισης του γνωστού γερμανικού σουπερμάρκετ περνάει κι αυτή στο βιβλίο ως μία από τις πιο παραπλανητικές, δεδομένου ότι, όταν οι καταναλωτές έσπευσαν στα καταστήματά της και ζήτησαν το περίφημο αρνί, η απάντηση των υπευθύνων (σύμφωνα με το ρεπορτάζ τηλεοπτικών καναλιών), ήταν ότι εξαντλήθηκε.

 

Το αρμόδιο υπουργείο και η επιτροπή ανταγωνισμού ερευνά την υπόθεση και ας ελπίσουμε ότι θα πράξει τα δέοντα (αν αποδειχτεί παραπλανητική η διαφήμιση), έτσι, ώστε να αποθαρρυνθούν όσες επιχειρήσεις παίζουν με τους καταναλωτές, διαφημίζοντας προϊόντα τα οποία είτε διαθέτουν σε μικρή ποσότητα, είτε καθόλου, μόνο και μόνο για να φέρουν τους καταναλωτές στα καταστήματά τους.

 

Πάνος Τσαγκαράκης

Τελευταία τροποποίηση στις 12:51 - 15 Απρ 2014
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.