ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΕΣΕΕ-ΙΝΕΜΥ: Χωρίς αποτέλεσμα οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοέμβρη

12:17 - 14 Νοε 2016 | ΕΜΠΟΡΙΟ
ΕΣΕΕ-ΙΝΕΜΥ: Χωρίς αποτέλεσμα οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοέμβρη
Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ συνολικά η εκπτωτική περίοδος του Νοεμβρίου κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή για 2 στις 3 επιχειρήσεις.

Το 29% των επιχειρήσεων είδε τις φετινές πωλήσεις, τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς, να παραμένουν στα ίδια επίπεδα και μόλις το 4% σε καλύτερο επίπεδο σε σύγκριση με το 2015.

Μεγαλύτερες πιέσεις δέχονται οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο «οικιακού εξοπλισμού», με το ποσοστό αυτών που είχαν μικρότερες πωλήσεις να ανέρχεται στο 71%. Επίσης οχτώ στις δέκα επιχειρήσεις με έδρα τη Μακεδονία εμφανίζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε σύγκριση με πέρυσι και πιο ανθεκτικές φαίνονται να είναι οι επιχειρήσεις με έδρα την Κρήτη και τα υπόλοιπα νησιά της Ελλάδας.

Όπως αναφέρεται η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος του Νοεμβρίου στην πλειονότητα των περιπτώσεων (49%) δεν επηρεάζει το συνολικό τζίρο, για το διάστημα της φθινοπωρινής-χειμωνιάτικης σεζόν. Το 38% των επιχειρηματιών πιστεύει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του συνολικού τζίρου της σεζόν και ένας στους δέκα ότι έχει θετικό αντίκτυπο. Το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι έχει αρνητικό αποτέλεσμα μεγαλώνει όταν αναφερόμαστε σε επιχειρήσεις με μικρό κύκλο εργασιών κάτω των 30.000 ευρώ.

Όσον αφορά στο όφελος των εκπτωτικών δεκαήμερων στην επισκεψιμότητα των καταστημάτων τα 3 χρόνια που έχουν θεσμοθετηθεί, οι επιχειρηματίες απαντούν σε ποσοστό 60% ότι το συγκεκριμένο μέτρο δεν έχει επηρεάσει τη συχνότητα επίσκεψης των καταναλωτών στο κατάστημά τους. Επίσης υπάρχει ένα 20% που δηλώνει ότι έχει αρνητικά αποτελέσματα. Μία εξήγηση που μπορεί να δοθεί, είναι ότι καταστήματα μεγαλύτερου μεγέθους, που έχουν δυνατότητα να μειώσουν περισσότερο τις τιμές τους, προσελκύουν το καταναλωτικό κοινό με αποτέλεσμα στα μικρότερα σε τάξη καταστήματα να συρρικνώνεται το αγοραστικό κοινό. Τέλος, θετικό αντίκτυπο του μέτρου στην επισκεψιμότητα του καταστήματός του δηλώνει ότι έχει ένα 18% των επιχειρηματιών που συμμετείχαν στην έρευνα.

Σε ακόμα μία εποχική έρευνα της ΕΣΕΕ αποτυπώνεται η δυσαρέσκεια του εμπορικού κόσμου προς το μέτρο του δεκαήμερου εκπτώσεων Μαΐου και Νοεμβρίου, καθώς το 58% των επιχειρηματιών είναι αντίθετο προς αυτό σε αντίθεση με το 23% που συμφωνεί με αυτό.

Τα αποτελέσματα για τα Open Mall

Επίσης παρουσιάζονται σε συνέχεια της έρευνας που πραγματοποιήθηκε τις θερινές εκπτώσεις του 2016 στις συμβεβλημένες εμπορικές επιχειρήσεις του Open Mall του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και της Αλεξανδρούπολης, τα ευρήματα της έρευνας για το εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου 2016 για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις. Όσον αφορά στις επιχειρήσεις που συμμετείχαν στο εκπτωτικό δεκαήμερο και το ύψος των εκπτώσεων που πραγματοποίησαν δεν υπάρχει κάποια σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ των επιχειρήσεων οι οποίες δραστηριοποιούνται σε κάποιο Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου (ΑΚΕ) και τις υπόλοιπες επιχειρήσεις του πανελλαδικού δείγματος. Το ίδιο παρατηρείται και στην απόφαση των επιχειρηματιών για τα προϊόντα για τα οποία θα προβούν σε εκπτώσεις. Και εδώ οι επιχειρήσεις εντός κάποιου ΑΚΕ ακολουθούν την κατανομή που παρουσιάστηκε στην αρχή του δελτίου Τύπου.

Οι πωλήσεις εντός του δεκαημέρου, αν και ακολουθούν την ίδια τάση με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις (εκτός ΑΚΕ) φαίνεται να συγκεντρώνουν μεγαλύτερα ποσοστά στην επιλογή του σταθερού τζίρου, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Παράλληλα, το ποσοστό που δήλωσε μείωση του κύκλου εργασιών του, σε σχέση με το Νοέμβριο του 2015, είναι μικρότερο από τις επιχειρήσεις εκτός ΑΚΕ. Τέλος, οριακά αυξημένο είναι το ποσοστό των επιχειρήσεων που δήλωσαν ότι είχαν μεγαλύτερο τζίρο σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν.

Οι Εμπορικοί Σύλλογοι για το εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου 

Σύμφωνα με τους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου στο εν λόγω διάστημα των ενδιάμεσων εκπτώσεων κινήθηκαν με πτωτική τάση, κατά 13,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο. Παρατίθεται πίνακας με τις εκτιμήσεις των Εμπορικών Συλλόγων αναφορικά με την μεταβολή των πωλήσεων στα καταστήματα σε 71 περιοχές της χώρας κατά τη διάρκεια του εκπτωτικού δεκαημέρου.

Η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε τυχαίο δείγμα 200 εμπορικών επιχειρήσεων σε παραδοσιακές εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας. Επίσης, καταγράφηκαν οι εκτιμήσεις αρκετών Εμπορικών Συλλόγων από όλη τη χώρα.

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 12:19 - 14 Νοε 2016
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.