ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Διαχείριση δεδομένων: Η επόμενη μέρα για τα καταστήματα

07:21 - 09 Μαϊ 2017 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Διαχείριση δεδομένων: Η επόμενη μέρα για τα καταστήματα
Την ώρα που η συζήτηση φουντώνει για το άνοιγμα των καταστημάτων της Κυριακές μια νέα πρόκληση για τον κόσμο του εμπορίου γεννιέται. Αυτή έχει να κάνει με την έξυπνη διαχείριση δεδομένων που μπορούν να συλλεχτούν, πάντα με την συγκατάθεση του χρήστη, από τη χρήση των δικτύων wi fi ή των αναρτήσεων στα social media, την ώρα που κάποιος/α βρίσκεται σε εμπορικά κέντρα, είτε αυτά έχουν το χαρακτήρα Mall (κλειστά εμπορικά κέντρα ) είτε Οpen Mall (εμπορικές οδοί). Ουσιαστικά τα μαγαζιά μπορούν με τη αξιοποίηση των δικτών 4G και 5G να γίνουν «έξυπνα» και να αξιοποιήσουν πληροφορίες στήνοντας καινοτόμες εμπορικές πολιτικές.

Όπως σημείωσε μιλώντας στο 7o συνέδριο Infocom Mobile World ο Νίκος Λαμπρογεώργος Senior Account Manager, Public Sector της Cisco, τα έξυπνα εμπορικά κέντρα θα είναι σε λίγα χρόνια αναπόσπαστο κομμάτι των λεγόμενων έξυπνων πόλεων.

 

«Οι πολίτες στα έξυπνα κέντρα θα μπορούσαν να έχουν μια σειρά υπηρεσιών (πληροφόρησης για Παρκιγκ, συγκοινωνία)» εξηγεί ο ίδιος και τονίζει ότι με αυτά τα δεδομένα θα μπορούσε ο καταναλωτής να έχει μια ξεχωριστή εμπειρία στο shopping, αλλά και τα μαγαζιά να διασφαλίσουν βέλτιστη πρακτική λειτουργίας.

 

«Υπάρχει η έξυπνη μελέτη για φωτισμό, για διαχείριση απορριμμάτων (smart waste management). Επίσης μπορεί να εγκατασταθούν σε πολλαπλά σημεία οθόνες πληροφόρησης για τηλεδιάσκεψη και στοχευμένη πληροφόρηση. Υπάρχουν οι αισθητήρες μόλυνσης για να ελέγχουν ποιότητα περιβάλλοντος» σημειώνει ο κ. Λαμπρογεώργος καταγράφοντας τις «έξυπνες» λειτουργίες της νέας εποχής.

 

Επίσης τονίζει ότι «μέσω του wi fi υπάρχει η δυνατότητα να ληφθούν στοιχεία - big data - για το προφίλ επισκεπτών, τη συχνότητα που επισκέπτονται το κάθε εμπορικό κέντρο. Όλη την πληροφορία μπορούμε να τη διαθέσουμε ανάλογα σε όσους ενδιαφέρονται (δήμοι , marketing campaigns). Να τσεκάρουμε αναρτήσεις στο social media και να δούμε πολιτικές προώθησης» αναφέρει.

 

Για να γίνουν βέβαια αυτά πέρα από το νομικό πλαίσιο που ήδη σε Ευρωπαϊκό επίπεδο διαμορφώνεται (προστασία προσωπικών δεδομένων ) θα πρέπει να υπάρξει αναβάθμιση των δικτύων κινητής τηλεφωνίας όπου και πατούν οι κινήσεις των δεδομένων αυτών.

 

Επενδύσεις στα δίκτυα

 

Σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο των εταιρειών κινητής, έως το 2018 θα δρομολογηθούν επενδύσεις €1.2 δισ. και επιπλέον €4.49 δισ. έως το 2020 σε δίκτυα υψηλών ταχυτήτων και επαρκούς χωρητικότητας. Πρώτος στόχος είναι η εξάπλωση των ασύρματων δικτύων 4G σε όλη την Ελλάδα. Για τα δίκτυα 5G οι επενδύσεις πατάνε ήδη στην ανάπτυξη των δικτύων 4G με την ΕΕ να έχει βάλει τον πήχη ψηλά, στοχεύοντας στην πιλοτική εμπορική διάθεσή τους το 2020, σύμφωνα με την αναπτυξιακή στρατηγική της. Αυτές οι επενδύσεις στα δίκτυα παρέχουν τη δυνατότητα για τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό των έξυπνων πόλεων στη βάση των δικτύων 4.5G και προσφέρουν στον χρήστη μία ξεχωριστή εμπειρία, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνουν σημαντικά την ποιότητα της καθημερινής ζωής των πολιτών της.

 

Όπως τόνισε ο Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ) Γιώργος Στεφανόπουλος στην ομιλία του στο ίδιο συνέδριο για να μη χαθεί το τραίνο της ψηφιακής ανάπτυξης είναι να δημιουργηθεί κλίμα εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ Πολιτείας και παραγωγικών κλάδων και συνεργατικά να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί μία εθνική στρατηγική για την ψηφιακή ανάπτυξη. Η παραγωγική συνεργασία με τη δημόσια διοίκηση διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο και στην ταχύτερη υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων των εταιρειών, όπως εξήγησε. Κάθε βήμα που γίνεται προς αυτή την κατεύθυνση δημιουργεί αξία στη χώρα, καθώς επωφελείται η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, μειώνονται τα λειτουργικά κόστη, αυξάνεται η παραγωγικότητα, η εξωστρέφεια και συνολικά η ανταγωνιστικότητα.


Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 08:41 - 09 Μαϊ 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.