ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Επενδύσεις σε εφοδιαστική αλυσίδα και παραγωγούς από τη Lidl Κύριο

08:49 - 29 Νοε 2017 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Επενδύσεις σε εφοδιαστική αλυσίδα και παραγωγούς από τη Lidl
Σε ένα τρίπτυχο που βασίζεται στο δυναμικό marketing και τις επενδύσεις, στον απόλυτο έλεγχο του κόστους λειτουργίας και στην ανάδειξη Ελλήνων προμηθευτών βασίζεται η στρατηγική της αλυσίδας Lidl το επόμενο διάστημα.

Έτσι, στο πλαίσιο της στήριξης της αύξησης κατά 10% των σημείων πώλησης μέχρι το 2020 με διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της τόσο στα αστικά κέντρα όσο και στα νησιά σχεδιάζει και πύκνωση του δικτύου αποθηκών της. Με αυτόν τον τρόπο σχεδιάζει να υποστηρίξει καλύτερα και με βέλτιστο τρόπο τα καταστήματα «νέας γενιάς» που αποτελούν βασικό κομμάτι του επενδυτικού της πλάνου, που ανέρχεται στα 85-100 εκατ για το 2018.

Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στο πλαίσιο δημοσιογραφικής επίσκεψης στις εγκαταστάσεις της εταιρίας στη Σίνδο, ολοκληρώνεται η επέκταση της αποθήκης των Τρικάλων, ύψους των 9 εκατ. ευρώ, ενώ προβλέπεται επέκταση και άλλων αποθηκών στην Ελλάδα, όπως και της αποθήκης στην Κύπρο.

Ήδη λειτουργούν αποθήκες σε Αθήνα, Πάτρα, Τρίκαλα και Θεσσαλονίκη που καλύπτουν το δίκτυο των 221 καταστημάτων σήμερα. Είναι ενδεικτικό ότι οι κεντρικές αποθήκες, συνολικού εμβαδού 60.000 τ.μ., εξυπηρετούν 61 καταστήματα σε Κεντρική Μακεδονία και στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, ενώ η Πάτρα πχ καλύπτει την Κρήτη. Με την επέκταση του δικτύου, όπως είναι προφανές, θα προκύψουν κι άλλες ανάγκες που θα καλυφθούν από το νέο δίκτυο αποθηκών.

Είναι ενδεικτικό ότι στην αποθήκη Θεσσαλονίκης ημερησίως γίνεται η διαχείριση 140.000 κιβωτίων. Πέρυσι πέρασαν από τα ράφια της 40 εκατ. κιβώτια και φέτος μέχρις στιγμής η κίνηση ανέρχεται στα 32 εκατ. κιβώτια. Φέτος, σύμφωνα με τον κ. Ταπάσκο, καταγράφεται αύξηση της διακίνησης κιβωτίων της τάξης του 10%.

Πέρυσι η εταιρία έστειλε στο σύνολό 561.970 παλέτες προς τα καταστήματα δηλαδή 17.000 φορτηγά, φέτος είναι ήδη στα 12.000 φορτηγά.  Καθημερινά ο στόλος των φορτηγών διανύει συνολικά από 8.000 εώς 15.000 χιλιόμετρα. Μηνιαία διανύουν πάνω από 300.000 χιλιόμετρα. Όπως αναφέρεται βασικός στόχος του τμήματος είναι να στέλνει γεμάτα φορτηγά ούτως ώστε να διασφαλίζει χαμηλότερα μεταφορικά έξοδα τα οποία υποστηρίζουν την διατήρηση χαμηλών τιμών για τους καταναλωτές μας

Μείωση κόστους μεταφορών

Στο σημείο αυτό της βέλτιστης διαχείρισης του μηχανισμού εφοδιασμού η εταιρεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση. Προσπαθεί να έχει εγκαίρως γνώση των παραγγελιών ώστε να αξιοποιεί με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο το ανθρώπινο αλλά και το μεταφορικό της δυναμικό. Έτσι έχει προχωρήσει σε ενίσχυση των χώρων και συστημάτων, εφαρμόζοντας γερμανικά ηλεκτρονικά συστήματα ολοκληρωμένου ελέγχου και ιχνηλασιμότητας.

Πιο συγκεκριμένα παραλαμβάνονται όλοι οι κωδικοί στην κεντρική αποθήκη και από εκεί αποστέλλονται σε όλα τα καταστήματα τους χωρίς ενδιάμεσους σταθμούς.  Ο τρόπος που λειτουργεί το όλο σύστημα είναι με ραντεβού για την καλύτερη δυνατή οργάνωση αλλά και εξυπηρέτηση  του κάθε μεταφορέα. Επίσης το δίκτυο σε αντίστροφη από τον εφοδιασμό πορεία αξιοποιείται για τη μεταφορά ανακυκλώσιμων υλικών ή για πρώτη ύλη για κομποστοποίηση από τα ληγμένα προϊόντα.

Έτσι διασφαλίζει η αλυσίδα μείωση κόστους που το περνά προς τον καταναλωτή υπό τη μορφή προσφορών.  Αυτό άλλωστε είναι και το κλειδί ώστε να λειτουργεί δυναμικά στον ανταγωνισμό. «Μειώνουμε σταθερά τα λειτουργικά μας έξοδα και κατά συνέπεια τις τιμές μας, γλιτώνουμε περιττά έξοδα από τον τρόπο που λειτουργούν τα καταστήματά μας και επιλέγουμε προσεκτικά τα προϊόντα μας, ώστε να καλύπτουν όλες τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή. Και όλα αυτά φυσικά με βασικό στόχο την προσφορά ποιοτικών προϊόντων στις πιο φθηνές τιμές» αναφέρουν τα στελέχη της εταιρίας.

Στο μεταξύ ο άλλος πυλώνας της εταιρίας είναι η προώθηση Ελλήνων προμηθευτών.  Όπως επεσήμανε ο διευθυντής της αποθήκης Θεσσαλονίκης, Αλέξανδρος Ταπάσκος, η εταιρεία έχει πάνω από 2.890 Έλληνες προμηθευτές και παρόχους υπηρεσιών, ενώ από Έλληνες παραγωγούς  προέρχεται ποσοστό 85% των φρέσκων λαχανικών και φρούτων. Επίσης η αλυσίδα παίρνει, όπως αναφέρουν τα στελέχη της εταιρίας, το 96% των κρεάτων- πουλερικών και ψαριών από Έλληνες προμηθευτές βάσει συγκεκριμένων ποιοτικών προδιαγραφών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2017 η εταιρεία επένδυσε 60 εκατ. ευρώ για προσφορές ενώ έχει παγιώσει την πολιτική των «θεματικών εβδομάδων» όπου μικρότεροι προμηθευτές από διάφορες περιοχές της χώρας, όπως π.χ. αυτήν την εβδομάδα η Κρήτη,  παρουσιάζουν τα προϊόντα τους.

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 10:59 - 29 Νοε 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.