ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Λιανεμπόριο: Για λίγους και…ψηφιακούς με το φυσικό κατάστημα να αντέχει

09:00 - 07 Δεκ 2017 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Λιανεμπόριο: Για λίγους και…ψηφιακούς με το φυσικό κατάστημα να αντέχει
Η μείωση της ζήτησης των τελευταίων χρόνων, η συμπίεση των περιθωρίων κέρδους αλλά και οι ψηφιακή επανάσταση φαίνεται να ωθεί σε συνολικές ανακατατάξεις τον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου και δη των σούπερ μάρκετ.

Είναι ενδεικτικό ότι ο επικεφαλής της P&G στην Ελλάδα, Λάμπρος Παπακοσμάς μιλώντας στο πλαίσιο του συνεδρίου που διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο με τίτλο «Η ώρα της Ελληνικής Οικονομίας» εκτίμησε ότι σε λίγα χρόνια από σήμερα τέσσερα σούπερ μάρκετ θα ελέγχουν το 85% του συνολικού τζίρου. Μάλιστα εκτίμησε ότι συνολικά στον κόσμο οι σημερινοί leader λόγω της ψηφιακοποίησης μπορεί να περάσουν σε δεύτερη  μοίρα.

«Είμαστε μέσα σε μια απόλυτη ανατροπή. Σήμερα ο No 1 retailer είναι η Wal Mart με 500 δισεκ ενώ σε λίγα χρόνια θα είναι η Ali Baba με 700 δισεκ. Με τη δεύτερη θέση να παίζεται μεταξύ της Wal Mart και της  Amazon. Χρειαζόμαστε ένα νέο πυλώνα καινοτομικότητας. Πλέον εστιάζουμε στον πελάτη περισσότερο παρά ποτέ. Η τεχνολογία οδηγεί τα πάντα. Μεταφέρουμε ιδιότητες από το φυσικό κατάστημα στο ψηφιακό και τανάπαλιν. Πρέπει να αφουγκραστούμε τον καταναλωτή. Ο καταναλωτής μας δίνει 4 δευτερόλεπτα για να τον πείσουμε. Αυτός είναι ο νέος χρόνος σήμερα. Το φάρμακο στο commoditization είναι η καινοτομία» τόνισε ο κ. Παπακοσμάς.

Από την πλευρά του μιλώντας στο ίδιο συνέδριο ο Αριστοτέλης Παντελιάδης διευθύνων σύμβουλος της Metro My Market εξέφρασε την πεποίθησή του ότι τα φυσικά σημεία πώλησης θα αντέξουν.

«Η Ελλάδα είναι πιο παραδοσιακή αγορά, το σούπερ μάρκετ είναι μια ευκαιρία κοινωνικής συναναστροφής» ανέφερε και πρόσθεσε ότι η ανάδειξη των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ θα οδηγήσει σε ψυχρό ανταγωνισμό τιμών. «Τα ηλεκτρονικά μαγαζιά θα επιλέγουν από διάφορα Σ/Μ την πιο συμφέρουσα τιμή» κάτι που ωστόσο θα πιέσει τη βιωσιμότητά τους αλλά και θα αμφισβητήσει τη σχέση αξίας – τιμής των προϊόντων.

Ο ίδιος πάντως παραδέχτηκε ότι η επένδυση στο e – shop δεν έχει προς το παρόν ορίζοντα κερδοφορίας αλλά δεν μπορεί να μην υπάρχει στο μπουκέτο προσφερόμενων υπηρεσιών μιας επιχείρησης.

«Συνεργαστήκαμε κι εξαγοράσαμε το μεγαλύτερο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ. Δεν κάνει περισσότερο τζίρο από ένα φυσικό κατάστημα. Δεν μπορώ να δω το πότε θα βγάλει λεφτά αλλά πρέπει να υπάρχει. Δε νοείται εταιρία σούπερ μάρκετ που δε θα παρέχει την εναλλακτική του ψηφιακού ή του omni chanel. Δεν μπορεί να προσδοκά κανείς χρήματα» τόνισε ο κ. Παντελιάδης.

Από την πλευρά του ο Χρήστος Καλογεράκης CEO Public τόνισε ότι το αύριο κινείται σε απάτητα αχαρτογράφητα νερά. «Γίνεται πολύ καλομαθημένος ο πελάτης. Επιδιώκει τεράστια ποικιλία προϊόντων, καλές τιμές, εξυπηρέτηση. Θέλει η παράδοση να γίνει όπου , επιθυμεί, αλλά και να έχει την καλύτερη στήριξη και μετά την. Θέλει ενιαία εμπειρία παντού ο πελάτης on line – off line. Επίσης θέλει προσωποποιημένη πληροφόρηση. Είναι μονόδρομος να επενδύσουν λοιπόν όλοι σε νέες τεχνολογίες» ανέφερε. Επίσης σημείωσε ότι το φυσικό κατάστημα θα αντέξει. «Το ότι η ΑΜΑΖΟΝ ανοίγει καταστήματα κάτι λέει, οι Έλληνες ξέρουν από λιανεμπόριο είναι στο πετσί μας» κατέληξε.

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 09:07 - 07 Δεκ 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.