ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τα «όπλα» της αλυσίδας Metro στην σκληρή μάχη του ραφιού

10:47 - 01 Νοε 2018 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Τα «όπλα» της αλυσίδας Metro στην σκληρή μάχη του ραφιού
Μετά το απόλυτα επιτυχημένο εγχείρημα της εξαγοράς της «Βερόπουλος» που έδωσε τζίρο και καλά σημεία στο δίκτυο της Metro ΑΒΕΕ (MyMarket) ο επικεφαλής του Ομίλου, Αριστοτέλης Παντελιάδης κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου κατέθεσε το σχεδιασμό της εταιρίας για την επόμενη μέρα.

 Σε μια αγορά, που έχει συρρικνωθεί κατά πολύ σε σχέση με το 2008, με σκληρό ανταγωνισμό, με παρούσες ξένες αλυσίδες, η ιστορική εταιρία που πλέον έχει περάσει στα χέρια της δεύτερης γενιάς δρομολογεί επενδύσεις ύψους 40 - 50 εκατ. ευρώ ετησίως για τα επόμενα χρόνια η Metro ΑΕΒΕ. Παράλληλα αναμένεται να επεκτείνει περαιτέρω το δίκτυο των καταστημάτων, τόσο στην λιανική όσο και στη χονδρική, αλλά και εκτός συνόρων και ειδικότερα στην Κύπρο, ενώ ποντάρει και στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

«Στην τριετία ενσωματώσαμε όλα τα καταστήματα της "Βερόπουλος", ανοίξαμε κάποια ακόμα, κλείσαμε συνολικά 34 καταστήματα τα οποία δεν είχαν τη δυνατότητα να τα καταστήσουμε κερδοφόρα γιατί ήταν πολύ μικρά για τον τρόπο που ξέρουμε να δουλεύουμε και έτσι σήμερα έχουμε 274 σε όλη τη χώρα» τόνισε ο κ. Παντελιάδης αναφερόμενος στο εγχείρημα της εξαγοράς στην πιο δύσκολη περίοδο της αγοράς.

Όπως τόνισε ο κ. Παντελιάδης για να «περπατήσει» η εξαγορά από το 2015 μέχρι σήμερα απαιτήθηκαν περί τα 150 εκατ. ευρώ επενδύσεις το μεγαλύτερο μέρος των οποίων κατευθύνθηκε στις ανακαινίσεις των καταστημάτων. «Για να γίνουν όλα αυτά χρειάστηκαν πολλά χρήματα. Δεν περιμέναμε ότι θα ήταν απαραίτητο τόσο μεγάλο επενδυτικό κονδύλι» ανέφερε και προσέθεσε ότι στην τριετία ανακαινίστηκαν 115 καταστήματα από το δίκτυο της «Βερόπουλος» και εννέα του παλαιού δικτύου My Market, συνολικά δηλαδή 124 καταστήματα. Μάλιστα, οι τελευταίες ανακαινίσεις ολοκληρώνονται μέσα στον Νοέμβριο.

Το δίκτυο και η χονδρική

Παράλληλα η ελληνική εταιρία ποντάρει και στην παραδοσιακή της δουλειά που είναι το χονδρεμπόριο μαζί βέβαια με τη λιανική. Έτσι πέρα από τα 11 My Market που άνοιξαν στην τριετία έγινε και «ποδαρικό» και σε 3 Cash & Carry. Μάλιστα το  2019 θα ολοκληρωθεί το πρώτο Cash & Carry στην Κύπρο που θα λειτουργήσει πιλοτικά. Επίσης θα λειτουργήσει ένα ακόμα στην Ζάκυνθο. Όπως αναφέρθηκε το πείραμα στη Ζάκυνθο είναι πιλοτικό και εκτιμάται ότι σε βάθος χρόνου θα υπάρχει έδαφος για την ανάπτυξη δέκα μικρών καταστημάτων Cash & Carry ακόμα.

Επίσης, η εταιρεία δοκιμάζει τη λειτουργία νέου τύπου μικρών καταστημάτων «self service», λίγο μικρότερα από 300 τ.μ., σε κεντρικά σημεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Σημειώνεται ότι το σύνολο των δικτύων αριθμεί 274 σημεία πώλησης σε ολόκληρη τη χώρα. Από αυτά τα 225 είναι My Market και τα 49 Cash & Carry. Το σύνολο των σημείων πώλησης το 2014 ήταν 108.

Σε σχέση με ενδεχόμενη επέκταση της εταιρίας ο κ. Παντελιάδης διευκρίνισε ότι προς το παρόν η διοίκηση δεν συζητά καμία εξαγορά αλλά άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο από το νέο έτος εάν υπάρξει κάποια πιθανότητα να διερευνηθεί διεξοδικά.

Ο ανταγωνισμός

Αναφερόμενος σε ενδεχόμενες εξελίξεις στον κλάδο με εξαγορές και είσοδο ξένων εταιριών ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι οι έλληνες έμαθαν πολλά από τους ξένους που ήπθαν και σήμερα έχουν πολύ καλά καταστήματα, ίσως και καλύτερα από αντίστοιχα σε άλλες χώρες. «Ο κλάδος του λιανεμπορίου στην Ελλάδα είναι εξαιρετικός και ο ανταγωνισμός μόνο καλύτερο μπορεί να τον κάνει» τόνισε ο κ. Παντελιάδης και συνέχισε: «Καθώς αναβιώνουν δύο πεθαμένα δίκτυα του "Μαρινόπουλου" και του "Βερόπουλου" και διεκδικούν το κομμάτι που χάρισαν στην υπόλοιπη αγορά, τα επόμενα χρόνια είναι λογικό ότι οι τζίροι συμπιέζονται. Κανείς δεν μένει με σταυρωμένα χέρια. Όλοι προσπαθούν να κρατήσουν τα μερίδιά τους τα επόμενα χρόνια. Αυτό σημαίνει συνεχώς αυξανόμενος ανταγωνισμός που εκφράζεται με περισσότερες προσφορές με νέα καταστήματα, με περισσότερες ενέργειες μάρκετινγκ. Μέσα στο πλαίσιο αυτό θεωρώ φυσική και αυτονόητη την είσοδο της "Μασούτης" στην Αττική. Πιστεύω ότι αυτό είναι το πρώτο βήμα και θα ακολουθήσουν και άλλες κινήσεις από τη "Μασούτης". Δεν υπάρχει τίποτα πιο υγιές από τον υγιή ανταγωνισμό».

Το ηλεκτρονικό εμπόριο

Παράλληλα η εταιρία ποντάρει και στις ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσα από την συνεργασία της με την NET SPIRIT. Συγκεκριμένα στα μέσα του Οκτώβρη ξεκίνησε την λειτουργία του το ηλεκτρονικό καταστήμα eshop.mymarket.gr. Υπενθυμίζεται ότι η συνεργασία των δύο πλευρών ξεκίνησε πέρυσι το Φεβρουάριο όταν η Metrο εισήλθε στην μετοχική σύνθεση του welovesupermarket.gr, όπου σήμερα διατηρεί πλειοψηφικό πακέτο μετοχών.

Η ηλεκτρονική παρουσία της My Market θα αφορά σε όλη την επικράτεια ενώ θα διαθέτει πάνω από 10.000 προϊόντα και 1500 κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας, καθώς και τα είδη στη κατηγορία "φρέσκα".

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Διονύσης Ζήβας από την NET SPIRIT το νέο eshop προσφέρει πολλά καινοτόμα πλεονεκτήματα στην εμπειρία του καταναλωτή όπως δυνατότητα εξατομίκευσης της παραγγελίας μέσω καταγραφής σχολίων κάτω από κάθε προϊόν και φωνητική καταχόρυση παραγγελίας. Σε επίπεδο κεφαλαίων για την στήριξη της πλατφόρμας η Metro διέθεσε περί το 1 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι  «από το 2019 θα επενδύσουμε πιθανότητα και στη δημιουργία eshop στο κανάλι των cash & carry. Ωστόσο επειδή η δραστηριότητα αυτή είναι τελείως διαφορετική, χρειάζεται άλλου τύπου προσέγγιση στο σχεδιασμό ενός ηλεκτρονικού καταστήματος χονδρικής».

Οι πωλήσεις

Αναφορικά με τα οικονομικά αποτελέσματα ο κ. Παντελιάδης ανέφερε «ο κύκλος εργασιών μας συνεχίζει να αυξάνεται και αυτό δεν είναι αυτονόητο στη σημερινή αγορά. Είναι ελάχιστες οι εταιρείες που μπορούν να δηλώνουν ότι έχουν αύξηση του κύκλου εργασιών τους. Προβλέπουμε να ξεπεράσουμε σε τζίρο το 1,2 δισ. ευρώ το 2018».

Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών για το 2018 αναμένεται να ανέλθει σε 1,23 δισ. ευρώ, από 1,17 δισ. ευρώ το 2017. Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, η ανάπτυξη που θα συνεχίσει να έχει η εταιρεία τα επόμενα χρόνια κατά κύριο λόγο προέρχεται από τα καταστήματα της «Βερόπουλος» και είναι πολύ σημαντική η συνεισφορά τους. Από τα 1,2 δισ. ευρώ τζίρο που θα κλείσει η εταιρεία το 2018 περίπου κάτι περισσότερο από το 1\3 προέρχεται από το δίκτυο της «Βερόπουλο», όπως αναφέρθηκε.

Πέρυσι, ο όμιλος απέδωσε στο ελληνικό Δημόσιο φόρους και εισφορές ύψους 52,1 εκατ. ευρώ. Απασχολεί 10.526 εργαζομένους. Στο τέλος του 2015, ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 4.543. Ο Όμιλος επενδύει παράλληλα στην εκπαίδευση των εργαζομένων. Μόνο φέτος εκτιμάται ότι 5.201 εργαζόμενοι θα έχουν συμμετέχει με φυσική παρουσία σε 321 σεμινάρια. Περί τους 6259 εργαζόμενους συμμετείχαν σε 330 σεμινάρια το 2017.

Η METRO υποστηρίζει σήμερα 486 τοπικούς παραγωγούς σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Πριν την εξαγορά της «Βερόπουλος», ο αριθμός τους ανερχόταν σε 227.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.