ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Η δυναμική σχέση «κλικ» και βιτρίνας

09:45 - 06 Μαρ 2019 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Η δυναμική σχέση «κλικ» και βιτρίνας
Την αισιοδοξία τους για την πορεία διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα εξέφρασαν τα στελέχη του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Greca) μιλώντας σε συνέντευξη τύπου για την παρουσίαση της 6ης Εβδομάδας Ηλεκτρονικού Εμπορίου, η οποία ξεκίνησε τη Δευτέρα 4 Μαρτίου και θα ολοκληρωθεί την Καθαρά Δευτέρα.

Η Cyber week όπως λέγεται προσφέρει στους καταναλωτές την ευκαιρία να αγοράσουν αγαθά με εκπτώσεις από 334 e- Shops επιχειρήσεων που συμμετέχουν στη δράση. Στην εβδομάδα   των προφορών συμμετέχουν και οι συστημικές τράπεζες  οι οποίες δίνουν σημαντικές  παροχές  στους καταναλωτές  που κάνουν τις αγορές  ηλεκτρονικά,  δηλαδή  μέσα  από το διαδίκτυο. 

Όπως τόνισε ο κ. Βαγγέλης Κοτσώνης, Αντιπρόεδρος του GRECA , 7.000  επιχειρήσεις πλέον  διαθέτουν ηλεκτρονικές σελίδες  που πωλούν υπηρεσίες  και προϊόντα.  Πλέον ο  e- τζίρος, σύμφωνα με την  πρόεδρο  του GRECA κα Κατερίνα Φραϊδάκη,  αναμένεται  να διαμορφωθεί  φέτος  στα 4 δις, εκ των  οποίων  το 1 δις  ευρώ αφορά υπηρεσίες και την αγορά αεροπορικών  εισιτηρίων  και  τα  υπόλοιπα  3 δις. ευρώ αφορούν την αγορά προϊόντων.  Το 2018 ο τζίρος ανήλθε στα 6-3,7 δισ. ευρώ.

 Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του GRECA κ. Μάκη Σαββίδη 4 στους 10 καταναλωτές το 2018 έκαναν έστω και μια αγορά μέσω διαδικτύου ποσοστό σημαντικά ανεβασμένο σε σχέση με το 2017 (3,5 στους 10 είχαν προβεί σε ηλεκτρονικές αγορές). Πάντως όπως σημείωσε στο Reporter.gr  και η ύπαρξη φυσικού καταστήματος συμβάλλει καθώς πλέον πολλοί καταναλωτές αφού δουν το φυσικό αντικείμενο μετά το αγοράζουν από το διαδίκτυο.

Συνολικά οι Έλληνες  που δοκιμάζουν με ένα κλικ να αγοράσουν υπηρεσίες ή προϊόντα ανέρχονται στα 3,8 εκατ.,  με ποσοστό 85% κάνουν το 80% των αγορών τους από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Όπως αναφέρθηκε επίσης το 54% των καταναλωτών  αγοράζει με αντικαταβολή ενώ πέρυσι  το ποσοστό ήταν στο 56% 

Σύμφωνα με το Γενικό Γραμματέα Προστασίας του Καταναλωτή, Δημήτρη Αυλωνίτη πρόθεση για τη στήριξη του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι να καταβληθεί προσπάθεια για μείωση του μεταφορικού κόστους προς το εξωτερικό που αποτελεί και ένα «κλειδί» γι α την τόνωση της εξωστρέφειας και των εξαγωγών των e – shop. Επίσης, γνωστοποίησε ότι θα δημιουργηθεί και μητρώο ηλεκτρονικών καταστημάτων, προκειμένου να καταγραφούν τα online καταστήματα και να αυξηθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών για τις αγορές μέσω Διαδικτύου.

Σημειώνεται ότι το ότι κόστος  μεταφοράς ενός δέματος  στο εξωτερικό είναι τριπλάσιο και ενώ κυμαίνεται από τα  3 εως 4 ευρώ  ενώ για το  εξωτερικό,  εκτινάσσεται  στα 15  ευρώ για εκτός Ελλάδος παραδόσεις.

Τέλος ο Συνήγορος του Καταναλωτή, με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,  με αφορμή την Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου υπενθυμίζει στους καταναλωτές ότι «σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, καταναλωτές που επιθυμούν να ακυρώσουν τις ηλεκτρονικές τους αγορές εντός της Ε.Ε. πρέπει να αποστείλουν στους προμηθευτές γραπτή ειδοποίηση υπαναχώρησης εντός 14 ημερολογιακών ημερών από τη σύναψη της σύμβασης ή την παραλαβή των αγαθών, χωρίς καμία αιτιολογία».

Στην  Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου οι προσφορές είναι διαθέσιμες στη διεύθυνση https://ecommerce-week-2019.greekecommerce.gr/, ενώ οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν πως να πραγματοποιήσουν με ασφάλεια τις online αγορές και πληρωμές τους ακολουθώντας τα βήματα που περιγράφονται σε ειδικό εκπαιδευτικό video στην διεύθυνση http://xeperaseto.greekecommerce.gr/.

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 12:24 - 06 Μαρ 2019
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.