ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Future of Retail: Το ψηφιακό μέλλον στην υπηρεσία στήριξης των ΜμΕ του εμπορίου

10:16 - 07 Φεβ 2020 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Future of Retail: Το ψηφιακό μέλλον στην υπηρεσία στήριξης των ΜμΕ του εμπορίου
Τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος του εμπορίου που αποτελεί βασικό πυλώνα απασχόλησης και στήριξης της κοινωνικής συνοχής επιχειρεί να «ψηλαφήσει» το συνέδριο που ξεκινά την Παρασκευή και διοργανώνει η ΕΣΕΕ. Το 1ο Future of Retail να δει τις μεταλλάξεις του εμπορίου αλλά και τις συνάφειες που «χτίζονται» με άλλους κλάδους της οικονομίας στη νέα ψηφιακή εποχή.

Όπως ανέφερε σε άρθρο του στην Καθημερινή της Κυριακής ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γ. Καρανίκας  «το e – commerce έχει εκμηδενίσει τις αποστάσεις και τον χρόνο πραγματοποίησης των αγορών. Στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες τα προϊόντα είναι αμέτρητα και οι ψηφιακές εφαρμογές τελευταίας γενιάς προσφέρουν μοναδική αγοραστική εμπειρία. Οι ταχύτητες όμως των αλλαγών είναι τόσο ασύλληπτες που αυτό που χθες ήταν καινοτομία, αύριο μπορεί να είναι παρωχημένο. Έτσι, για τα επόμενα 20 χρόνια οι ανατροπές αναμένονται συναρπαστικές. Η τεχνητή νοημοσύνη, το Internet of Things, η ρομποτική και η επαυξημένη πραγματικότητα είναι – μεταξύ πολλών άλλων επιτευγμάτων της τεχνολογίας - ο νέος, πολλά υποσχόμενος κόσμος του εμπορίου».

Μεγάλη πάντως πρόκληση για τον κλάδο είναι η επιβίωση των ΜμΕ που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του εμπορίου αλλά συχνά και μεγάλων κοινωνικών ομάδων, «Η επέκταση των ηλεκτρονικών πωλήσεων επιτάχυνε τις πτωχεύσεις μικρών και μεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων και την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, ιδιαίτερα σε χώρες που βρέθηκαν ταυτόχρονα στη δίνη μεγάλων οικονομικών κρίσεων, όπως η Ελλάδα. Διότι, εκτός από την δραματική μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος, η δυνατότητα εύρεσης από τον καταναλωτή μέσω Διαδικτύου πολύ φθηνότερων ειδών – πολλές φορές προερχόμενων από το παρεμπόριο - έδινε τη χαριστική βολή στον επιτηδευματία με την μικρή οικογενειακή επιχείρηση» αναφέρει ο κ. Καρανίκας που τονίζει ότι η νεά ψηφιακή εποχή «ακουμπά» και τους μεγάλους.

«Σε προηγμένες τεχνολογικά χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής η στροφή των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές πωλήσεις «γονατίζει» ακόμα και τώρα σε αρκετές Πολιτείες μεγάλα Mall, τα οποία είτε προγραμματίζουν αναστολή εργασιών τα επόμενα πέντε χρόνια, είτε προχωρούν σε απολύσεις και μειώσεις μισθών για να αντέξουν κάπως περισσότερο. Την ίδια ώρα η καταναλωτική γενιά των Μillenias και οι επιχειρήσεις – κολοσσοί διαμορφώνουν και καθοδηγούν τις νέες εμπορικές τάσεις με τα «εργαλεία» της 4ης βιομηχανικής επανάστασης.  Όροι όπως blockchain, fintech, omnichannel, bigdata, διαμορφώνουν το νέο λεξιλόγιο της εμπορικής επιχείρησης, διαχωρίζοντας τους κατέχοντες τη γνώση από τους τεχνολογικά αναλφάβητους επιχειρηματίες» τονίζει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ που υπογραμμίζει ότι:  «Η ΕΣΕΕ διέγνωσε την ανάγκη διαμόρφωσης ενός μόνιμου θεσμού, ο οποίος θα δίνει απαντήσεις και θα παρέχει κάθε χρόνο την έγκυρη και επικαιροποιημένη ενημέρωση που έχει ανάγκη ο Έλληνας έμπορος για τα τεκταινόμενα στο «πλανητικό εμπορικό χωριό», που τον αφορούν άμεσα. Ο Θεσμός αυτός είναι το Συνέδριο «Future of Retail» που φέτος οργανώνουμε για πρώτη φορά στην Αθήνα στις 7 και 8 Φεβρουαρίου.»

Τέλος αναφέρει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ ότι: «Η συζήτηση για το μέλλον του εμπορίου είναι κομβική για την ελληνική οικονομία. Ως ο μεγαλύτερος «εργοδότης» στον ιδιωτικό τομέα, το ελληνικό εμπόριο λειτουργεί ως πολλαπλασιαστής της ανάπτυξης και εγγυητής της κοινωνικής συνοχής. Η ευημερία των τοπικών κοινωνιών είναι συνυφασμένη με την εμπορική κίνηση, γι αυτό και η ταχεία υλοποίηση έργων πανελλαδικής εμβέλειας όπως τα «Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου» αποτελεί εθνική προτεραιότητα. Είναι φυσικά και μία από τις θεματικές ενότητες του Future of Retail.

Η προετοιμασία για το ψηφιακό μέλλον του εμπορίου δίνει την ευκαιρία στο οργανωμένο κράτος να θέσει τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα στο επίκεντρο του αναπτυξιακού της σχεδιασμού. Η ελληνική Πολιτεία έχει μόνο μία επιλογή: Να «αγκαλιάσει» τη μικρομεσαία εμπορική επιχείρηση, διαμορφώνοντας τις συνθήκες που θα επιτρέψουν τον ομαλό ψηφιακό μετασχηματισμό της και την επικράτηση ισότιμου ανταγωνισμού στην αγορά, προς όφελος του καταναλωτή. Από την πλευρά του, ο έλληνας έμπορος έχει μόνο μία επιλογή: Να «αγκαλιάσει» τις αλλαγές και να συμμετέχει στο δημόσιο διάλογο, διεκδικώντας τις πολιτικές που θα διασφαλίσουν το μέλλον της επιχείρησής του.»

 
 
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.