ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Παρουσίαση των ΚΑΕ στο ΣΜΕΧΑ

19:33 - 07 Μαρ 2006 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Οι εξαγορές και οι συμμαχίες περιλαμβάνονται στους βασικούς άξονες ανάπτυξης των ΚΑΕ και η διοίκηση του ομίλου είναι έτοιμη να εκμεταλλευθεί τις ευκαιρίες μόνο, όμως, στην περίπτωση που πληρούν συγκεκριμένα επενδυτικά κριτήρια, τόνισαν οι εκπρόσωπου των ΚΑΕ σε παρουσίαση του ομίλου στον ΣΜΕΧΑ. Επίσης σημείωσαν ότι τα αποτελέσματα στη χρήση του 2005 επηρεάστηκαν δυσμενώς από τη διπλή χρέωση του ελάχιστου εγγυημένου μισθώματος από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, τα χαμηλότερα περιθώρια κέρδους και τον αυξημένο φορολογικό συντελεστή.
Ειδικότερα ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής των ΚΑΕ κ. Χάρης Λαμπρόπουλος και ο επικεφαλής επενδυτικών σχέσεων, κ. Θεόδωρος Γκιτζός ανέλυσαν τους κύριους μοχλούς ανάπτυξης του ομίλου: α) οργανική ανάπτυξη, δηλαδή αύξηση της επιβατικής κίνησης, λειτουργία νέων καταστημάτων, επέκταση και αναβάθμιση των υπαρχόντων, αποτελεσματικότερο μίγμα προϊόντων και καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση πελατών, β) νέες δραστηριότητες, όπως η επέκταση σε νέους τομείς και ίδρυση νέων θυγατρικών. Ενδεικτικά αναφέρθηκε η συμφωνία με την Phillip Morris, σύμφωνα με την οποία, η θυγατρική των ΚΑΕ, Ελληνικές Διανομές ανέλαβε τη διανομή και προώθηση στην Ελλάδα αφορολόγητων τσιγάρων της αμερικάνικης εταιρείας σε εφοδιαστές πλοίων, καταστήματα διπλωματικών και στρατιωτικών αποστολών και πάσης φύσεως πλοία . γ) εξαγορές και στρατηγικές συμμαχίες. Η διοίκηση παρακολουθεί τις εξελίξεις στο χώρο του ταξιδιωτικού λιανικού εμπορίου και είναι έτοιμη να εκμεταλλευθεί τις ευκαιρίες μόνο όμως στην περίπτωση που πληρούν συγκεκριμένα επενδυτικά κριτήρια. Ενδεικτικά αναφέρθηκε η πρόσφατη εξαγορά της «The Nuance Group (Ελλάς) Γενική Εμπορική Α.Ε.», έναντι τιμήματος 1.172.000 ευρώ, η οποία λειτουργούσε πέντε καταστήματα πώλησης ειδών ένδυσης και αξεσουάρ στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Ο κ. Λαμπρόπουλος αναφέρθηκε στη διεκδίκηση της εκμετάλλευσης του β’ επιβατικού σταθμού της Αττάλειας, όπου τα ΚΑΕ ήταν προτιμητέος διεκδικητής, αλλά η προσφορά που δόθηκε από άλλη ξένη ανταγωνιστική εταιρεία, ήταν τόσο υψηλή, που δεν συνέφερε τα ΚΑΕ να μπουν στη διαδικασία πλειοδοσίας, περιορίζοντας σημαντικά τα οποία μελλοντικά οφέλη από τη δραστηριότητα. Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του 2005 επισημάνθηκε ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν με ικανοποιητικό ρυθμό 11,3% και ανήλθαν στα 261,451 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα από την πώληση αφορολόγητων ειδών (Duty Free) αυξήθηκαν κατά 10,6% και των φορολογημένων ειδών (Duty Paid) κατά 8,3%. Στα αφορολόγητα είδη, σημαντική ήταν, όπως τονίσθηκε, η συμβολή των εσόδων από την πώληση πετρελαιοειδών, δραστηριότητα που ξεκίνησε το 2004. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα (πώληση αφορολογήτου πετρελαίου κίνησης αποκλειστικά σε φορτηγά τρίτων χωρών τα οποία οδηγούν οδηγοί τρίτων χωρών κατά την έξοδό τους από τη χώρα) ξεκίνησε το 2004 με τη λειτουργία ενός πρατηρίου στο μεθοριακό σταθμό στους Κήπους, Έβρου ενώ το 2005 λειτούργησε και δεύτερο πρατήριο στο μεθοριακό σταθμό της Κακκαβιάς. Η εταιρεία διαθέτει συνολικά πέντε άδειες πρατηρίων, τις οποίες σκοπεύει σταδιακά να εκμεταλλευθεί. Αναφερόμενοι στη μείωση των καθαρών κερδών κατά 9,85% στη χρήση του 2005, οι εκπρόσωποι της εταιρείας τόνισαν ότι επηρεάστηκαν από: α) τη διπλή χρέωση του ελάχιστου εγγυημένου μισθώματος από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Η εταιρεία πλήρωσε το ελάχιστο εγγυημένο μίσθωμα προς το Ελευθέριος Βενιζέλος, που αναλογούσε στα έτη 2004 και 2005 κατά τη διάρκεια του 2005 ενώ παλιότερα πλήρωνε το ετήσιο μίσθωμα για την κάθε χρονιά το επόμενο έτος. β) τα χαμηλότερα περιθώρια κέρδους, καθώς το χαρτοφυλάκιο προϊόντων εμπλουτίστηκε με προϊόντα χαμηλότερης κερδοφορίας (όπως τα καύσιμα) και γ) τον αυξημένο φορολογικό συντελεστή. Ο κ. Λαμπρόπουλος έδωσε χρήσιμα συγκριτικά στοιχεία για τον κλάδο και τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, από τα οποία προκύπτει η ισχυρή θέση των ΚΑΕ. Σύμφωνα με αυτά: - η μέση δαπάνη ανά πελάτη στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι περί τα 40 ευρώ, όταν στο Μόναχο είναι 29,5 ευρώ, στη Μαδρίτη 43 ευρώ, στη Βαρκελώνη 42 ευρώ, στη Φραγκφούρτη 28 ευρώ και στις Βρυξέλλες 34 ευρώ. - η μέση μετατρεψιμότητα των επιβατών σε πελάτες στα καταστήματα (πόσοι από τους επιβάτες ψωνίζουν στα καταστήματα των ΚΑΕ) είναι στην Αθήνα 31%, στο Μόναχο 22%, στη Μαδρίτη 14,5%, στη Βαρκελώνη 13,5% στη Φραγκφούρτη 20% και στις Βρυξέλλες 30%.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.