ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Λιανεμπόριο: Αγωνία για το Β' εξάμηνο-Γεροί οι τζίροι στη γειτονιά

09:17 - 03 Ιουν 2020 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Λιανεμπόριο: Αγωνία για το Β' εξάμηνο-Γεροί οι τζίροι στη γειτονιά
Άγγιξαν τα 2,335 δις. ευρώ οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ την περίοδο της καραντίνας αυξημένες κατά, 19,8% ή κατά 386 εκατ. ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Nielsen, που παρουσιάστηκαν χθες σε διαδικτυακό σεμινάριο.

Ωστόσο μεγάλο ερώτημα είναι τι θα γίνει με το β΄ εξάμηνο του έτους λόγω και της ύφεσης.

Μερίδα του λέοντος αυτού του ιδιαίτερα σημαντικού τζίρου πήγε στους μεγάλους του λιανεμπορίου σύμφωνα με την εταιρία μετρήσεων, ωστόσο και τα καταστήματα της γειτονιάς κατάφεραν να αποσπάσουν ένα σημαντικό μερίδιο. Αιτία το γεγονός ότι πολλοί καταναλωτές επέλεξαν να καταφύγουν σε κοντινές λύσεις για τα ψώνια τους.

Οι αλυσίδες Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και My Market (η Lidl δεν περιλαμβάνεται στις μετρήσεις αυτές) είδαν τους τζίρους τους να ανεβαίνουν κατά κατά 15,4%, Με αυτήν την άνοδο είδαν το συνολικό μερίδιο τους σε σχέση με τη συνολική «πίτα» να ανεβαίνει κατά 1,3% φτάνοντας στο 65,6%. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι τα hypermarkets συνεισέφεραν στο 22% των νέων πωλήσεων παρουσιάζονταν ανάπτυξη 34,9%.

Στα καταστήματα γειτονιάς ο τζίρος έφτασε τα 525,86 εκατ. ευρώ, δηλαδή 7,6% περισσότερο από την αντίστοιχη περίοδο έναν χρόνο πριν.

Την ίδια ώρα τα Cash & Carry, λόγω της σύνδεσής τους με τον κλάδο HORECA που αποτελεί το 75% του τζίρου τους, είδαν της πωλήσεις τους να μειώνονται κατά -9,2% στα 363 εκατ. ευρώ από τις αρχές του χρόνου.

Σύμφωνα με την έρευνα οι πωλήσεις συσκευασμένων τροφίμων-ποτών αυξήθηκαν 12,5% και συνεισέφεραν 202,2 εκατ. ευρώ την περίοδο του covid. Τα φρέσκα προϊόντα συνεισέφεραν 69,4 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 9,9%, οι πωλήσεις προϊόντων για το σπίτι αυξήθηκαν 23,1% και συνεισέφεραν 59,4 εκατ. ευρώ, κατά 24,3% αυξήθηκαν οι πωλήσεις του bazaar συνεισφέροντας 34,3 εκατ. ευρώ και 10,4% οι πωλήσεις των προϊόντων προσωπικής φροντίδα και υγιεινής έφτασαν τα 21,1 εκατ. ευρώ. Τα συσκευασμένα φρούτα διπλασίασαν τις πωλήσεις τους, τα συσκευασμένα λαχανικά τις αύξησαν κατά 89,7%, κατά 137,7% ενισχύθηκαν οι πωλήσεις συσκευών προσωπικής φροντίδας, 83,6% των παιγνιδιών, κ.λπ.

Αντίθετα σε κάποιες κατηγορίες, λόγω αποκλιμάκωσης των λεγόμενων «αυθόρμητων αγορών» έπεσαν οι πωλήσεις σε αναψυκτικά και ζαχαρώδη, όπως και σε άλλα προϊόντα. Έτσι μειώθηκαν στις τσίχλες 29,1%. Επίσης στο φρέσκο ψάρι υποχώρησαν 4,3%, στα κατεψυγμένα ψάρια -10%, στα έτοιμα γεύματα -44,1% και delicatessen προϊόντα -17,6%. Πτωτικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις αντηλιακών -53,3%, προϊόντων για την φροντίδα των παπουτσιών -37,5% και οι πωλήσεις σε πιάτα, μαχαίρια, πιρούνια και ποτήρια μιας χρήσης -22,6%

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 09:27 - 03 Ιουν 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.