• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

«Ηλεκτρονικές» βιτρίνες και λιγότερες επισκέψεις στα μαγαζιά έφερε η πανδημία

09:13 - 16 Ιουν 2020 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Σε εντυπωσιακούς ρυθμούς κινήθηκε και το Μάιο η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου με βάση τα στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικού Ηλεκτρονικού Εμπορίου , (GRECA).

Παρ' όλο που έληξε η καραντίνα και εφαρμόστηκε και το 2ο στάδιο άρσης μέτρων, όπως φαίνεται, η τάση για χρήση του κινητού, του τάμπλετ ή των υπολογιστών για αγορές είναι ισχυρή. Οι καταναλωτές έμαθαν ένα νέο κανάλι αγορών ενώ και οι επιχειρήσεις αξιοποιούν  πλατφόρμες έστω κι αν συχνά χρεώνουν επιχειρήσεις με υψηλές προμήθειες ή επενδύουν για να κρατηθούν στο νέο κόσμο που αναδύεται.

Έτσι, σύμφωνα με το GRECA, ενώ ο συνήθης ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου ήταν στο 25% στη χώρα μας, στο σύνολο του Μαΐου (εβδομάδα 18 έως 22) ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν 107% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 και παραπάνω από τετραπλάσιος από την αρχή του 2020.

Όπως αναφέρεται εντύπωση προκαλεί ότι με την λήξη της καραντίνας οι καταναλωτές δεν επέστρεψαν αυτόματα στο φυσικό δίκτυο των καταστημάτων, αλλά συνέχισαν να αγοράζουν online, δείχνοντας αυξημένη εμπιστοσύνη στο ηλεκτρονικό κανάλι.

Ωστόσο το διάστημα 18 έως 31 Μαΐου παρατηρείται μία επιβράδυνση του αναπτυξιακού ρυθμού, που λογικά αποδίδεται στην λειτουργία και των εμπορικών κέντρων αλλά και στον σχετικά καλό καιρό που επικράτησε στη χώρα μας.

Η έρευνα αυτή διενεργήθηκε μηνιαίως στην περίοδο της πανδημίας από τον GR.EC.A τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου με την συνεργασία των μηχανών σύγκρισης τιμών BestPrice & Skroutz και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group. Τα στοιχεία αντλήθηκαν από 4.451 eshops με τα οποία συνεργάζεται το Skroutz και από 2.116 eshops με τα οποία συνεργάζεται το BestPrice.

siughisdhgidisug

Από την έρευνα έχουν εξαιρεθεί όλες οι κατηγορίες υπηρεσιών (όπως αεροπορικά εισιτήρια, μουσική, ταινίες, συνδρομές σε παιχνίδια) αλλά και η κατηγορία αγορών από online super markets και ειδών κινητής τηλεφωνίας.

Επίσης όπως προκύπτει από την τελευταία έρευνα του Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών  σε δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο τον Μάρτιος-Μάιος 2020 με θέμα τις αγοραστικές-καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού CODID-19 στην Ελλάδα, η πανδημία επηρέασε την συχνότητα  των επισκέψεων των καταναλωτών στα καταστήματα με τις επισκέψεις συνολικά στα καταστήματα τροφίμων να έχουν μειωθεί λόγω του κορονοϊού κατά 55%.

Μάλιστα, οι καταναλωτές προσπαθούν να μειώσουν τις επισκέψεις τους στα καταστήματα και την έκθεση τους στον κορονοϊό και να ομαδοποιήσουν τις αγορές τους. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο  η έρευνα διερεύνησε πόσο είναι οι αγοραστές ε ικανοποιημένοι ή αν θα επιθυμούσαν να βρίσκουν στα καταστήματα σουπερμάρκετ και κάποιες άλλες κατηγορίες αγαθών.  Όπως προκύπτει το 67% ή 2 στους 3 καταναλωτές δηλώνουν ικανοποιημένοι με την γκάμα προϊόντων που βρίσκουν στα σουπερμάρκετ. Παράλληλα όμως υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό 33% που δηλώνει ότι υπάρχουν προϊόντα τα οποία θα ήθελε να αγοράζει από το σουπερμάρκετ, αλλά σήμερα δεν είναι διαθέσιμα σε αυτά.

Γιώργος Αλεξάκης

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman