ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πολύ ακριβή υπόθεση η ψηφιακή μετάβαση για τις επιχειρήσεις λιανεμπορίου

11:38 - 18 Σεπ 2020 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Πολύ ακριβή υπόθεση η ψηφιακή μετάβαση για τις επιχειρήσεις λιανεμπορίου
Διαρκώς αυξανόμενα κόστη, μείωση των πελατών στα φυσικά καταστήματα, επακόλουθη συμπίεση των περιθωρίων κερδοφορίας, καθώς και τεράστια επίδραση της τεχνολογίας είναι μερικές από τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις στην εποχή της πανδημίας σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Lord Mark Price, Επιχειρηματίας, Συγγραφέας, πρώην Υπουργός Εμπορίου και Επενδύσεων της Μ. Βρετανίας σε digital εκδήλωση που διοργάνωσαν την Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2020 η “The Future of Retail” για 2η συνεχόμενη χρονιά, ο ΣΕΛΠΕ και η Boussias Communications.

Ο Λόρδος Price που έχει ηγηθεί κορυφαίων λιανεμπορικών επιχειρήσεων όπως η αλυσίδα Waitrose και ο όμιλος “The John Lewis Partnership”, τόνισε για την ψηφιακή μετάβαση, ότι είναι πολύ ακριβή και απαιτεί μεγάλη και συνεχή επένδυση, καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται. Κατέγραψε την εντυπωσιακή αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και στη Μ. Βρετανία, προβλέποντας ότι η τάση αυτή θα παγιωθεί σε μεγάλο βαθμό και στην μετά covid εποχή. Σε αυτή τη δύσκολη περίοδο , καθίσταται ακόμη πιο κρίσιμη, για τις επιχειρήσεις, η δέσμευση του προσωπικού τους. Κατά τον Lord Price έξι είναι οι παράγοντες που την ενισχύουν: η αναγνώριση και επιβράβευση, η πρόσβαση στην πληροφορία, η ενδυνάμωση, η ευζωία, η αίσθηση υπερηφάνειας και η ικανοποίηση που αντλεί κάποιος από την εργασία του.

Στα δεδομένα της αγοράς αναφέρθηκε, στον χαιρετισμό του, ο Πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ Αντώνης Μακρής, λέγοντας ότι η αγορά κινείται πτωτικά, η εικόνα όμως αυτή είναι μερικώς πλασματική, επειδή τα μέτρα που έλαβε η πολιτεία για την προστασία της αγοράς αποτέλεσαν την αφορμή ώστε ένα κομμάτι της παραοικονομίας να νομιμοποιηθεί. Αναφέρθηκε επίσης, στην κατακόρυφη αύξηση του διαδικτυακού εμπορίου που θα προβληματίσει τις εταιρίες για το μέγεθος και την πληθώρα των εμπορικών σημείων τους. Σημείωσε την ανάγκη γρήγορης διεκπεραίωσης των κόκκινων δανείων των επιχειρήσεων και τον προβληματισμό του όσον αφορά τις επιδοματικές πολιτικές. Καταληκτικά ανέφερε ότι το εμπόριο πορεύεται παράλληλα με τη ζωή άρα θα βρίσκεται δίπλα στον συμπολίτη- καταναλωτή κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή Παναγιώτης Σταμπουλίδης απηύθυνε χαιρετισμό στην εκδήλωση, τονίζοντας ότι, λόγω της πανδημίας, βασικός στόχος της κυβέρνησης είναι να λάβει συγκεκριμένα φορολογικά και χρηματοδοτικά μέτρα που θα στηρίξουν την επιβίωση των επιχειρήσεων και την αναβίωση της οικονομίας. Ειδικά για το λιανεμπόριο, θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ ενέργειες για την ψηφιακή αναβάθμιση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. ¨Όπως ανέφερε, η Ελλάδα είναι από τις λίγες χώρες που διασφάλισε ότι όλα τα εμπορικά κανάλια θα παραμείνουν ανοιχτά για την τροφοδοσία των Super Markets και των εμπορικών καταστημάτων. «Η Ελλάδα δεν κινδύνευσε ποτέ από έλλειψη αγαθών και υπηρεσιών, διασφαλίζοντας ότι ο πολίτης θα είναι σε θέση να προμηθευτεί βασικά καταναλωτικά αγαθά».

Στην σημαντική αύξηση χρήσης εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης για την βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη μέσα στην επόμενη πενταετία, αναφέρθηκε στην ομιλία του, ο CEO της Pobuca Ισίδωρος Σιδερίδης. Όπως ανέφερε αυτό θα γίνει είτε μέσω συστημάτων που θα παρέχουν πληροφορίες για την καλύτερη και πιο εξατομικευμένη εξυπηρέτηση του πελάτη, είτε μέσω chat bots που θα αντικαταστήσουν ως ένα βαθμό τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.