ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Με e-προσφορές το λιανεμπόριο αναζητεί «εμβόλια» για το χαμένο τζίρο

13:48 - 30 Νοε 2020 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Με e-προσφορές το λιανεμπόριο αναζητεί «εμβόλια» για το χαμένο τζίρο
Με στρατηγικές προώθησης που αξιοποιούν τις αφορμές της «Black Friday – Cyber Monday» αναζητούν αντίδοτα οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου στο «απαγορευτικό» λειτουργίας.

Ήδη από τον Οκτώβριο ξεκίνησε η διαδικασία προσφορών λόγω της «Μαύρης Παρασκευής» που συνεχίζεται όπως φαίνεται με αφορμή και την «Ψηφιακή Δευτέρα» μέχρι και το Δεκέμβριο.

Πάντως έστω και με μεγάλη δυσκολία υπάρχει μια σχετική κίνηση που δίνει μια νότα έστω περιορισμένης αισιοδοξίας σε όσους τουλάχιστον έχουν «στηθεί» με άνοιγμα εναλλακτικών δικτύων διανομής και ψηφιακών καταστημάτων. Βέβαια όπως αναφέρεται, ο τζίρος της «Μαύρης Παρασκευής» δεν μπορεί να αναπληρωθεί per se καθώς, ήταν στο 8% πέρυσι του συνολικού τζίρου. Ωστόσο με τις παραγγελίες να «πέφτουν» στα ηλεκτρονικά συστήματα, τις προσφορές να τρέχουν και να ανανεώνονται και τις διανομές να είναι σε εξέλιξη υπάρχει μια έστω και μερική αναπλήρωση του κενού από το κλείσιμο τω φυσικών σημείων.

Πάντως είναι εμφανές ότι όσοι καταφέρνουν να βρουν κεφάλαια και ανθρώπινους πόρους για πλατφόρμες e-commerce κερδίζουν μερίδια. Βέβαια οι μικροί πάντα θα έχουν τα ζητήματα επάρκειας γι' αυτό και ήδη στο τραπέζι έχει πέσει μια πιθανή έναρξη λειτουργίας των μικρών φυσικών καταστημάτων όταν το επιτρέψει η υγειονομική κατάσταση.

Σε σχέση πάντως με τις διεθνείς τάσεις στις online αγορές, στις ΗΠΑ, οι δαπάνες μέσω Διαδικτύου αυξήθηκαν 9%, σημειώνοντας νέο ρεκόρ στα 9 δισ. δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία της Adobe Analytics που παρακολουθεί και αναλύει τις συναλλαγές στους 80 από τους 100 κορυφαίους αμερικανικούς online ομίλους λιανικής.

Ουσιαστικά η φετινή Black Friday ήταν η ημέρα με τις δεύτερες μεγαλύτερες online δαπάνες στην ιστορία των ΗΠΑ, μετά την περσινή Cyber Monday. Φέτος, μάλιστα, η Cyber Monday εκτιμάται ότι θα φέρει πωλήσει ύψους 10,8 δισ. και 12,7 δισ. δολαρίων, που σημαίνει μία αύξηση της τάξης του 15% έως 35% από πέρυσι. Την Παρασκευή οι καταναλωτές δαπανούσαν online, σύμφωνα με στοιχεία της Adobe, 6,3 εκατ. δολάρια ανά λεπτό, ήτοι 27,50 δολάρια το άτομο κατά μέσο όρο.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.