ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η «ασφυξία» στην αγορά βάζει στο τραπέζι το click-in-shop

09:44 - 12 Ιαν 2021 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Η «ασφυξία» στην αγορά βάζει στο τραπέζι το click-in-shop
Η «ασφυξία» που επικρατεί στην αγορά και τα συνεχόμενα σήματα κινδύνου που έχει εκπέμψει ο εμπορικός κόσμος της χώρας οδηγούν την κυβέρνηση στο να εξετάσει το πώς θα επαναλειτουργήσει η αγορά πριν να είναι πολύ αργά.

Ήδη χτες έγινε σειρά επαφών της ηγεσίας του Υπ. Ανάπτυξης με την ΕΣΕΕ ενώ φωνές για ένα συγκροτημένο σχέδιο ανοίγματος ακούγονται από παντού. Είναι χαρακτηριστικό ότι και η Jumbo έχει θέσει στην Κυβέρνηση την ανάγκη για ένα συνεκτικό, καθολικό σχέδιο ισότιμης επαναλειτουργίας του συνόλου των εμπορικών επιχειρήσεων.

Στο φόντο αυτό το Υπ. Ανάπτυξης εισηγείται άνοιγμα των καταστημάτων από την ερχόμενη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου, οπότε και θα υπάρχει μια εικόνα για τα «απόνερα» των εορτών σε σχέση με επιδημιολογικά φορτία ενώ οι έμποροι με τις εκπτώσεις να έχουν ξεκινήσει ημερολογιακά ζητούν τη φυσική επανέναρξη λειτουργίας με τη μέθοδο «click in shop» από την ερχόμενη Πέμπτη. Στην εισήγηση του ΥΠΑΝ περιλαμβάνεται τα μέτρο της επανέναρξης της λειτουργίας των καταστημάτων, που έχουν στοκάρει και έχουν πληγεί βάναυσα. Δηλαδή το άνοιγμα να αφορά τους κλάδους της ένδυσης, υπόδησης και κοσμήματος με τη μέθοδο του click in shop, δηλαδή με προκαθορισμένα ραντεβού εντός του καταστήματος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν την ερχόμενη Παρασκευή, μετά βέβαια και τις εισηγήσεις των λοιμωξιολόγων και της ειδικής επιτροπής. Πάντως όπως είπε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Άδωνις Γεωργιάδης επιδίωξη είναι να ανοίξει η αγορά, ενώ προανήγγειλε και νέα μέτρα για τα μικρά καταστήματα. Στη βούληση της Κυβέρνησης για άνοιγμα των καταστημάτων αναφέρθηκε και ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Γιώργος Καρανίκας σε δηλώσεις του μετά συνάντηση που είχε χθες Δευτέρα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, ο οποίος δεν παρέλειψε να σημειώσει πως «κάθε μέρα που περνά χάνεται πλέον για τις εμπορικές επιχειρήσεις και ο τζίρος των εκπτώσεων που για πολλές εξ αυτών είναι συνυφασμένος με την ίδια τους την επιβίωση». 

Στο μεταξύ κάθε μέρα με την αγορά κλειστή ωθεί όλο και πιο βαθιά σε περιδίνηση πολλές επιχειρήσεις που βλέπουν να έχουν χάσει το Πάσχα, τα Χριστούγεννα του 2020, και να αντιμετωπίζουν το φάσμα απώλειας και των εκπτώσεων. Βέβαια με την οικονομία στο «γύψο» είναι προφανές ότι και το άνοιγμα δε θα αποδώσει τα βέλτιστα ωστόσο η αποκατάσταση μιας διόδου επικοινωνίας με τον κοινό είναι ένα πρώτο βήμα επαναφοράς στην κανονικότητα. 

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.