ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ZARA: Αναδιατάσσει δυνάμεις στα επιμέρους brand

10:10 - 03 Ιουν 2021 | ΕΜΠΟΡΙΟ
ZARA: Αναδιατάσσει δυνάμεις στα επιμέρους brand
Σε εσωτερικές αλλαγές προχωρά η Zara Ελλάς θυγατρική του Ομίλου Inditex κι έτσι πλέον τα Brand Zara Home, Pull & Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho, Bershka και Uterque μπαίνουν κάτω από το ίδιο κέλυφος. Η συγχώνευση αυτή είναι απότοκο της επιλογής του Ισπανικού Ομίλου για μια ευρύτερη αναδιοργάνωση σε παγκόσμιο επίπεδο με στόχο τις οικονομίες κλίμακας και τη βέλτιστη αξιοποίηση του δυναμικού. Άλλωστε η εκτόξευση κατά 77% διεθνώς των ηλεκτρονικών πωλήσεων στα 6,6 δισεκ. ευρώ θέτει νέα προτάγματα που αναμένεται να επηρεάσουν τη συνολική στρατηγική.

Στο μεταξύ ο όμιλος που διεθνώς το οικονομικό έτος που έκλεισε στις 31/1/2021 εμφάνισε πτώση 25% στις πωλήσεις στα 20,4 δισ. ευρώ, δηλαδή 25% χαμηλότερες ο Ισπανικός όμιλος Inditex, Ετην ελλάδα κατέγραψε συνολικές απώλειες 40% σε ότι αφορά τις πωλήσεις του φυσικού του δικτύου. Βέβαια δεν είναι γνωστό το πώς διαμορφώθηκαν οι ηλεκτρονικές της πωλήσεις.

Πάντως η ZARA Ελλάδας στη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31 Ιανουαρίου του 2021 εμφάνισε πωλήσεις μειωμένες κατά 43%, στα 168,154 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων της περιορίστηκαν σε 10,2 εκατ ευρώ από 19,3 εκατ ευρώ που ήταν στη χρήση του 2019 και τα κέρδη μετά φόρων μειώθηκαν κατά 44% στα 7,7 εκατ. ευρώ. Η αλυσίδα διατηρεί 47 καταστήματα στη χώρα, τα ταμειακά της διαθέσιμα διαμορφώθηκαν στα 15,198 εκατ. ευρώ από 18,386 εκατ. ευρώ ενώ ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού της μειώθηκε 16,8% περιοριζόμενος στα 1.667 άτομα.

Η ΖΑRΑ ΗΟΜΕ έγραψε μειωμένες πωλήσεις κατά 17% στα 15,054 εκατ. ευρώ και τα συνολικά καθαρά κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 3,3 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 2,148 εκατ. ευρώ.

Η PULL AND BEAR είχε πτώση 42% σε σχέση με το 2019 και οι πωλήσεις ανήλθαν  στα 32,216 εκατ. ευρώ, ενώ εμφάνισε συνολικές καθαρές ζημίες προ φόρων 1,492 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 3,465 εκατ. ευρώ.

Η αλυσίδα BERSHKA, εμφάνισε πέρυσι μειωμένες πωλήσεις κατά 34% , στα 45,1 εκατ. ευρώ, ενώ σε επίπεδο προ φόρων αποτελεσμάτων, κατέγραψε ζημίες 205.804 ευρώ, έναντι κερδών 4,2 εκατ. ευρώ το 2019.

Απώλειες 47% εμφάνισε πέρυσι η αλυσίδα MASSIMO DUTTI, που ήρθε στην Ελλάδα το 1998. Οι πωλήσεις της αλυσίδας περιορίσθηκαν στα 19,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων συρρικνώθηκαν στις 47.237 ευρώ από 2,83 εκατ. ευρώ που ήταν στη χρήση του 2019.

Μειωμένες πωλήσεις κατά 44,7% εμφάνισε η αλυσίδα Stradivarius. Περιορίσθηκαν στα 29,11 εκατ. ευρώ ενώ παρουσίασε ζημιές προ φόρων 887.909 ευρώ, έναντι κερδών προ φόρων 5,7 εκατ. ευρώ.

Η OYSHO παρουσίασε πωλήσεις μειωμένες μόλις κατά 15,6% στα 19,298 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων της αυξήθηκαν στα 2,9 εκατ ευρώ το 2020, έναντι 1,9 εκατ ευρώ, τα ταμειακά της διαθέσιμα και ισοδύναμα ξεπέρασαν τα 2,974 εκατ. ευρώ από 1,058 εκατ. ευρώ.

Η UTERQUE, που έχει παρουσία στην Ελλάδα μόνο διαδικτυακά εμφάνισε πωλήσεις 239.593 ευρώ, δηλαδή 38% λιγότερες σε σχέση με το 2019, τα συνολικά καθαρά κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 59.371 ευρώ έναντι 74.646 ευρώ.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.