ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εμπόριο: Ελπίδες στην Black Friday για τόνωση τζίρου– Αντίστροφη μέτρηση Κύριο

08:57 - 18 Νοε 2021 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Εμπόριο: Ελπίδες στην Black Friday για τόνωση τζίρου– Αντίστροφη μέτρηση
Οι καμπάνιες προβολής μεγάλων αλυσίδων ξεκίνησαν και ήδη όλα τα φώτα είναι στραμμένα στη Μαύρη Παρασκευή, τη λεγόμενη Black Friday στις 26 Νοεμβρίου. Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες του Reporter.gr οι έμποροί παρά τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες έχουν στοκάρει εμπορεύματα. Ειδικά όσοι είχαν «γραμμές τροφοδοσίας» με προμηθευτές στην Ελλάδα ή στην Ευρώπη δε συνάντησαν προβλήματα, ενώ σε σχέση με εμπορεύματα από την Κίνα και την Ασία, όπως αναφέρεται από παράγοντες της αγοράς, υπάρχουν αποθέματα ειδικά σε όσους έχουν τζίρους και καταφέρνουν να «κλειδώνουν» καλές συμφωνίες με προμηθευτές.

Εν τω μεταξύ ήδη η κίνηση είναι αυξητική με πολλούς καταναλωτές να κάνουν διερευνητικές επαφές για να δουν τιμές και ανάλογα να οργανώσουν τις αγορές τους. Προφανώς, όπως κάθε τέτοια μέρα, τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη θα έχουν την τιμητική τους. Βέβαια και λόγω των ανατιμήσεων, το ενδιαφέρον για προσφορές και εκπτώσεις κορυφώνεται. Υπενθυμίζεται ότι σε ετήσια βάση με βάση την ΕΛΣΤΑΤ τον Οκτώβριο καταγράφονται αυξήσεις:

·         0,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

·          11,7% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

·         0,8% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στις οικιακές συσκευές και επισκευές.

Στο μεταξύ η Black Friday αναμένεται με πλησμονή ώστε να αναιρεθούν τα «κεσάτια» των ενδιάμεσων εκπτώσεων, που εν μέρει οφείλονται και το νέο πλαίσιο στον τρόπο εισόδου στις επιχειρήσεις με την απαραίτητη επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή rapid test

Είναι ενδεικτικό σύμφωνα με στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς , ο οποίος μετά την ολοκλήρωση των ενδιάμεσων φθινοπωρινών εκπτώσεων, πραγματοποίησε έρευνα για την κίνηση της αγοράς , ότι το πρώτο 15θημερο του Νοεμβρίου, διάστημα που χρονικά σχεδόν συνέπεσε και με την εφαρμογή των έκτακτων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού , ότι οι 8 στις δέκα επιχειρήσεις είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται καθώς τα απαγορευτικά μέτρα απομάκρυναν μεγάλη μερίδα πελατών από το να εκμεταλλευτούν τις εκπτώσεις κάνοντας τις αγορές τους.

Πτωτικά κινήθηκαν οι πωλήσεις για τις περισσότερες επιχειρήσεις

Συγκεκριμένα σύμφωνα με την έρευνα η πλειονότητα των ερωτηθέντων εμπόρων σε ποσοστό 82,14% απάντησε ότι οι πωλήσεις τους κινήθηκαν πτωτικά , το 14,29% αυτών απάντησε ότι είδε αύξηση των πωλήσεων και ένα ποσοστό της τάξης του 3,57% απάντησε καθόλου. Παράλληλα συμφωνία πάντα με τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιά στην ερώτηση προς τους εμπόρους αν εκτιμούν ότι τα νέα μέτρα επηρέασαν αρνητικά ή δεν επηρέασαν το τζίρο της επιχείρησης τους το 87,5% δήλωσε ότι τα νέα μέτρα επηρέασαν αρνητικά τον τζίρο της επιχείρησής τους ενώ μόλις 10,71% απάντησαν ότι δεν επηρεάστηκαν καθόλου.

Όσο για τη λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή της φθινοπωρινής εκπτωτικής περιόδου και στην ερώτηση εάν άνοιξα τα καταστήματα τους την Κυριακή 7/11, οι επτά στους δέκα εμπόρους (69,64%) απάντησαν θετικά, ενώ δεν άνοιξε τα καταστήματα του το 30,36% των εμπόρων του Πειραιά. Τέλος στο ερώτημα πως κινήθηκαν οι πωλήσεις τη συγκεκριμένη ημέρα, δηλαδή την Κυριακή, το 15,38% των ερωτηθέντων απάντησε θετικά, ενώ το 82,05% απάντησε αρνητικά και το 2,56% δεν απάντησε καθόλου.

Με πιστοποιητικό εμβολιασμού οι περισσότεροι που ψώνισαν στις εκπτώσεις

Επίσης οι περισσότεροι καταναλωτές σε ποσοστό 85,71% για την είσοδό τους στο κατάστημα διέθεταν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόησης, 12,5% είχαν αρνητικό τεστ. Επίσης στην ίδια έρευνα έγινε προσπάθεια για να αποτυπωθεί αν οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου έχουν δημιουργήσει και εναλλακτικά κανάλια πωλήσεις πέραν του φυσικού καταστήματος. Έτσι στην ερώτηση εάν η επιχείρηση διαθέτει e-shop, το 53,57% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι διαθέτουν, αρνητικά απάντησε το 44,64% ότι δεν διαθέτει. Επίσης οι επιχειρήσεις που κάνουν διαδικτυακές πωλήσεις κατέγραψαν 6,67% αύξηση των πωλήσεών τους, το 43,33% δήλωσε σταθερότητα στις διαδικτυακές πωλήσεις την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων, μείωση το 23,33% και ένα ποσοστό της τάξης του 26,67% δεν απάντησε.

Πάντως όπως αναφέρει ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά σχολιάζοντας τα αποτελέσματος της έρευνας “ είναι ξεκάθαρο πως οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν ενισχύουν ουσιαστικά ταμειακά τις εμπορικές επιχειρήσεις, ενώ ταυτόχρονα δεν διευκολύνουν στην πράξη τις αγορές των καταναλωτών. Έχουμε κατ’ επανάληψη τονίσει πως το πάγιο αίτημα του Συλλόγου μας, αλλά και γενικότερα του εμπορικού κόσμου για κατάργηση του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων που δημιουργούν στρεβλώσεις στην αγορά, θα πρέπει επιτέλους να ικανοποιηθεί”.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.