ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

"Σπεύδουν στην Ελλάδα οι γερμανικές εμπορικές αλυσίδες"

14:58 - 08 Δεκ 2005 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Το αυξημένο ενδιαφέρον των γερμανικών εμπορικών αλυσίδων για την ελληνική αγορά αναλύει σε ανταπόκρισή του από την Αθήνα, για τη Handelsblatt, ο Gerd Hoehler.
Σε άρθρο με τίτλο «γερμανικές εμπορικές αλυσίδες σπεύδουν στην Ελλάδα», επισημαίνεται πως παρότι στην ελληνική αγορά κυριαρχούσαν έως πρόσφατα οι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, τώρα διεθνείς εμπορικές αλυσίδες κατακτούν ολοένα και μεγαλύτερα μερίδια της ελληνικής αγοράς, με τους γερμανικούς εμπορικούς ομίλους να σπεύδουν στη χώρα. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η θυγατρική της Metro Media Saturn, η οποία άνοιξε περί τα τέλη Νοεμβρίου, στο Μαρούσι, την πρώτη της Media Markt. Οπως δηλώνει στο άρθρο ο Πάτρικ Φόγκελ, διευθύνων σύμβουλος της Media-Saturn, "ο αριθμός των επισκεπτών ξεπερνά μέχρι τώρα κατά πολύ τις προσδοκίες μας. Η Ελλάδα είναι για μας πολύ ελκυστική αγορά. Τα κατά κεφαλήν μεικτά έσοδα από ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά προϊόντα είναι περισσότερα απ΄ ό,τι στην Ουγγαρία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, ακόμη και την Ιταλία. Και σχετικά με τις δαπάνες για τηλεπικοινωνίες οι Έλληνες, με κατά μέσον όρο 64 ευρώ κατ΄ άτομο, ξεπερνούν ακόμη και τους Γερμανούς με 52". Την ερχόμενη άνοιξη ο όμιλος Media-Saturn πρόκειται να ανοίξει άλλα δύο καταστήματα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Την ίδια στιγμή, ο όμιλος Metro λειτουργεί ήδη επτά Praktiker στην Ελλάδα κι άλλα τόσα καταστήματα Cash & Carry. Το Lidl διαθέτει περισσότερα από 160 καταστήματα, ενώ του χρόνου σχεδιάζουν να ανοίξουν καταστήματα και οι όμιλοι Aldi και Plus. Παρόμοιες φιλοδοξίες για επέκταση στην ελληνική αγορά τρέφουν και ο όμιλος Rewe και η αλυσίδα αρωμάτων Douglas. Οι ξένοι επιχειρηματίες κατακτούν όλο και μεγαλύτερα μερίδια της αγοράς και στον κλάδο των τροφίμων. Ο γαλλικός όμιλος Carrefour, για παράδειγμα, ανέλαβε το 1999 την ελληνική αλυσίδα του Μαρινόπουλου. Τα ΑΒ Βασιλόπουλος, με περισσότερα από 90 σουπερμάρκετ ένας ακόμη ισχυρός παίκτης στην ελληνική αγορά, ανήκουν στο μεταξύ στο βελγικό όμιλο Delheize. Και σε άλλους τομείς του λιανικού εμπορίου, η παρουσία των ξένων είναι ισχυρή. Ο ισπανικός όμιλος Inditex, με τις αλυσίδες καταστημάτων Zara και Bershka, επεκτείνεται στο λιανεμπόριο ρούχων. Από το Σεπτέμβριο του 2004, ο μεγαλύτερος έμπορος ηλεκτρικών ειδών Κωτσόβολος ανήκει στο βρετανικό όμιλο DSG International Plc. Πριν από δύο εβδομάδες άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Αθήνα και η γαλλική εταιρεία πολυμέσων Fnac. Τι προσελκύει τις γερμανικές αλυσίδες στην Ελλάδα; Οπως λέει ο Goetz Funk, επικεφαλής του Γερμανοελληνικού Βιομηχανικού και Εμπορικού Επιμελητηρίου στην Αθήνα, οι εδώ δομές είναι εντονότερα προσανατολισμένες στο λιανικό εμπόριο απ΄ ό,τι στις μεγάλες χώρες της Ευρώπης. Ομως, ο Δημήτρης Αρμενάκης, πρόεδρος του ελληνικού εμπορικού συλλόγου ΕΣΕΕ, πιστεύει ότι έρχονται δύσκολοι καιροί για τους παραδοσιακούς μικρομεσαίους εμπόρους της Ελλάδας.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.