ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ξεκίνησαν οι επενδύσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια

00:04 - 21 Φεβ 2013 | ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ξεκίνησαν οι επενδύσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια
Ρίχνουν λεφτά σε Χανιά και Βόλο.

Αυξάνονται τα θετικά νέα για τον ελληνικό τουρισμό, αλλά και τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, που συγκεντρώνουν τη μερίδα του λέοντος των τουριστών. Η μία μετά την άλλη, ξένες και ελληνικές αεροπορικές εταιρείες αποκτούν βάση στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, δημιουργώντας νέα αεροπορικά δεδομένα.

Η αύξηση στην τουριστική κίνηση ενισχύει ακόμη περισσότερο τα ήδη δυναμικά περιφερειακά αεροδρόμια. Οι τουρίστες καταφτάνουν στην Ελλάδα, όχι με ενδιάμεσο σταθμό την Αθήνα, αλλά απευθείας στα αεροδρόμια προορισμού τους, είτε με πτήσεις τσάρτερ, είτε με πτήσεις της γραμμής.

Εκπρόσωποι του τουριστικού και αεροπορικού κλάδου χαρακτηρίζουν τις κινήσεις αυτές ως τα πρώτα ίχνη ανάκαμψης που επικεντρώνονται όμως στα περιφερειακά αεροδρόμια - με εξαίρεση την περίπτωση της Qatar Airways η οποία θα πετά από Αθήνα.

 

Συνεργασία Olympic Handling - Volotea

Μόλις την Τετάρτη ανακοινώθηκε η  υπογραφή μακροχρόνιας συμφωνίας συνεργασίας ανακοίνωσαν την Τετάρτη η Olympic Handling με την ισπανική αεροπορική εταιρεία Volotea, για την εξυπηρέτηση των δρομολογίων της από την Ελλάδα. H Volotea  που έχει έδρα την Βαρκελώνη ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Απρίλιο του 2012 και πέρυσι είχε συμπεριλάβει στο πρόγραμμά της 140 πτήσεις σε ελληνικούς προορισμούς.

Για το 2013 έχει ανακοινώσει πρόγραμμα 350 πτήσεων για Κέρκυρα, Ηράκλειο, Μύκονο, Σκιάθο, Σαντορίνη, Κω και Ρόδο που θα φθάνουν στους ελληνικούς προορισμούς από Βενετία, Παλέρμο, Νάπολη και Μπάρι. Η πάροχος επίγειας εξυπηρέτησης Olympic Handling έχει παρουσία σε 37 αεροδρόμια και το 2012 εξυπηρέτησε περισσότερες από 81.500 πτήσεις που μετέφεραν 10,5 εκατομμύρια επιβάτες.

 

Με βάση το Βόλο η Hellas Airlines

Από τις αρχές του 2013, ξεκινά πτήσεις με βάση το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου στοn Βόλο, η νέα εταιρεία χαμηλού κόστους, ελληνικών συμφερόντων, Hellas Airlines, της οποίας επικεφαλής είναι ο πρώην πιλότος κ. Β. Ραλάκης. Η εταιρεία αρχικά θα πετάει προς Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Ηράκλειο, Γιάννενα και Σκιάθο, ενώ τη θερινή περίοδο θα ξεκινήσουν και τα δρομολόγια στο εξωτερικό και συγκεκριμένα από Βόλο προς Μόσχα, Λονδίνο, Φρανκφούρτη, Παρίσι και Μαδρίτη, σύμφωνα με τον έως τώρα προγραμματισμό της εταιρείας.

 

Η Ryanair με βάση τα Χανιά

Μεγάλη είναι η επιτυχία για το αεροδρόμιο το Χανίων, "Ιωάννης Δασκαλογιάννης", το οποίο επιλέχθηκε από την ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού ryanair260 200213κόστους Ryanair ως η πρώτη βάση της στην Ελλάδα. Κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου (Απρίλιος - Οκτώβριος 2013) η εταιρεία θα εξυπηρετεί από το αεροδρόμιο των Χανίων 26 ευρωπαϊκούς προορισμούς, εκ των οποίων οι 11 νέοι, με 106 πτήσεις την εβδομάδα και συνολικό αριθμό 500.000 επιβατών. Στα Χανιά θα σταθμεύει μόνιμα ένα αεροσκάφος, ενώ η επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας στην πόλη αναμένεται να δημιουργήσει 500 νέες θέσεις εργασίας, σύμφωνα με εκπροσώπους της Ryanair. Το κόστος της επένδυσης ανέρχεται στα 70 εκατ. ευρώ, ενώ από αυτήν τη δραστηριότητα τα οφέλη για την τοπική οικονομία υπολογίζονται στα 250 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία θα πραγματοποιεί επίσης πτήσεις προς τη Ρόδο και την Κω από διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις μετά τη συμφωνία ύψους 500.000 ευρώ που υπέγραψε με φορείς της Δωδεκανήσου.

 

Υπερατλαντικές πτήσεις με την Sky Greece Airlines

 Παράλληλα από τον προσεχή Μάιο, η Sky Greece Airlines, θα επιχειρήσει να καλύψει το κενό που υπάρχει στις υπερατλαντικές πτήσεις, γεγονός όμως που αντιμετωπίζεται με ιδιαίτερη δυσπιστία από κύκλους της αεροπορικής αγοράς. Οι Ελληνοκαναδοί επιχειρηματίες  κ. Π. Χειλάκος, Ν. Αλεξανδρής και Β. Αλεφάντης, που βρίσκονται πίσω από τη νέα εταιρεία, έχουν ανακοινώσει ότι σε πρώτη φάση η εταιρεία θα συνδέει την Αθήνα με τη Νέα Υόρκη, το Μόντρεαλ, το Τορόντο και το Σικάγο.

 

To 50% της επιβατικής κίνησης μέσω των περιφερειακών αεροδρομίων

Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, τα περιφερειακά αεροδρόμια συγκέντρωσαν, το 2011, το 50% της συνολικής επιβατικής κίνησης της χώρας, δηλαδή περίπου 19,3 εκατ. επιβάτες. Τα στοιχεία του ΣΕΤΕ δείχνουν περαιτέρω επιβατική αύξηση το 2012 για τα αεροδρόμια σε Κεφαλονιά, Χανιά, Κέρκυρα, Μύκονος, Σκιάθος και Θεσσαλονίκη, καθώς σημείωσαν άνοδο της τουριστικής κίνησης παρά την κρίση. Αντίθετα, το αεροδρόμιο της Αθήνας σημείωσε πτώση -12%.

Τα περιφερειακά αεροδρόμια παρουσιάζουν από το 2003 ετήσια αύξηση μεγεθών κατά 1,9%, ενώ συγκεντρώνουν το 67% του συνολικού επιβατικού κοινού από και προς διεθνείς προορισμούς.

Για το 2013 εκτιμάται ότι τα αεροδρόμια Ρόδου, Θεσσαλονίκης, Κω, Κέρκυρας και Χανίων θα συγκεντρώσουν το 71% της συνολικής επιβατικής κίνησης των περιφερειακών αεροδρομίων, ενώ το 21% τα αεροδρόμια Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας.

Τελευταία τροποποίηση στις 01:27 - 21 Φεβ 2013
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.