ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Κεφαλογιάννη: Στη Μόσχα με στόχο το rebranding του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος

11:29 - 11 Οκτ 2013 | ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Κεφαλογιάννη: Στη Μόσχα με στόχο το rebranding του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος
Με ορίζοντα την ερχόμενη χρονιά και φόντο προβλέψεων ότι η αύξηση άμεσων εσόδων από τον τουρισμό θα ξεπερνάει το 10% η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη την ερχόμενη Κυριακή ξεκινάει επίσκεψη στη Ρωσία, την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά για τον ελληνικό τουρισμό.

Η επίσκεψη εντάσσεται στη στρατηγική περαιτέρω διείσδυσης στις νέες αναδυόμενες αγορές, (Ρωσία, Ισραηλ, Κίνα) που τα τελευταία χρόνια έχουν αναδειχτεί σε βασικούς τροφοδότες της παγκόσμιας τουριστικής κίνησης και φυσικά της εγχώριας αγοράς.
Σημειώνεται ότι οι ταξιδιωτικές δαπάνες της Ρωσίας ανέρχονται σε 32,5 δις δολάρια, κάνοντας τη συγκεκριμένη αγορά την 7η πολυτιμότερη τουριστική αγορά του κόσμου, ενώ η Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία του 2012, έχει το 4,51% μερίδιο του εξερχόμενου τουρισμού της Ρωσίας.
Στόχος ο θεματικός τουρισμός
Η κ. Κεφαλογιάννη θα αναχωρήσει για τη Μόσχα, όπου θα έχει συνάντηση με τον υπουργό Πολιτισμού κ. Vladimir Medinskiy και υψηλόβαθμα στελέχη της Ρωσικής κυβέρνησης. Αντικείμενο αυτών των συναντήσεων θα είναι η περαιτέρω ενδυνάμωση της τουριστικής συνεργασίας των δυο χωρών.

tourismos533 090813
Κατά τη διάρκεια της παραμονής της στη Ρωσία, η υπουργός Τουρισμού θα έχει επαφές με τον Επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Τουρισμού κ. Aleksandr Radkov και τον Αναπληρωτή Επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Τουρισμού κ. Evgeniy Pisarevskiy. Η κυρία Κεφαλογιάννη θα έχει συναντήσεις επίσης με εκπροσώπους του τουριστικού κλάδου και θα παραχωρήσει συνεντεύξεις σε Ρωσικά ΜΜΕ.
Σε αυτές τις συνομιλίες της θα επισημάνει ότι η Ελλάδα σήμερα προσφέρει μια ισχυρή και αξιόπιστη πρόταση στον θρησκευτικό, τουρισμό στον θαλάσσιο, τον αθλητικό και στον τουρισμό Υγείας. Ειδικά στις θεματικές μορφές τουρισμού υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον από την Ελληνική πλευρά καθώς με την ανάπτυξή τους διασφαλίζεται διεύρυνση της περιόδου, η προσέλκυση καλύτερων εισοδηματικών στρωμάτων, αλλά και η μεγαλύτερη διάχυση του εισερχόμενου συναλλάγματος σε περισσότερα στρώματα στην εγχώρια οικονομία, κάτι που είναι και το μεγάλο θέμα.
Περισσότεροι επαγγελματίες και κλάδοι οικονομίας μπορούν να επωφεληθούν από ένα συνολικό – δέον γενέσθαι- rebranding του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Το πεδίο στη Ρωσία είναι ευεπίφορο σε μια τέτοια προοπτική. Και διεύρυνση σεζόν μπορεί να γίνει, καθώς εκτός των παραδοσιακών θερινών διακοπών (Ιούλιος – Αύγουστος) ιδιαίτερα αυξημένη είναι η ζήτηση που παρατηρείται στα τέλη Οκτωβρίου, λόγω σχολικών διακοπών διάρκειας 8 ημερών και θεματική διαφοροποίηση είναι εφικτή καθώς στους Ρώσους αρέσει η Ελληνική κουζίνα, ο ελληνικός τρόπος ζωής και διασκέδασης, ενώ πιθυμούν να επισκέπτονται αξιοθέατα και να συμμετέχουν σε πολιτιστικές εκδηλώσεις.

xenodoxeio640 020813
Έτσι το υπουργείο αλλά και οι ιδιωτικοί φορείς του κλάδου στοχεύουν σε ανάδειξη των πλεονεκτημάτων που έχει η Ελλάδα πέρα από τη σεζόν αιχμής και σε άλλους τομείς. Φτάνει, βέβαια να πείσουν ότι και μετά τον Οκτώβρη υπάρχει ζωή στα τουριστικά μέρη....

Σύμφωνα, πάντως, με παράγοντες του Υπ. Τουρισμού σε συνδυασμό με το μεγάλο πλεονέκτημα του καλού κλίματος και της θάλασσας όλες οι ειδικές μορφές τουρισμού μπορούν να προωθηθούν στη Ρωσία με κυριότερες τις παρακάτω:

- Υγεία – Ευεξία κυρίως εάν συνδεθεί και με το γαστρονομικό πλούτο της χώρας μας. Το κρύο κλίμα της Ρωσίας σε συνδυασμό με τη χαμηλής ποιότητας παροχών υγείας μπορούν να δώσουν μια σημαντική ώθηση σε αυτό το είδος του τουρισμού. Οι Ρώσοι που επιλέγουν ξένες χώρες για περίθαλψη αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο κάθε χρόνο.
- Πολιτιστικός τουρισμός σε συνδυασμό με καλοκαιρινές διακοπές.
- Ο τουρισμός πόλεων είναι σίγουρα τομέας ο οποίος με την περαιτέρω ανάπτυξη του μπορεί να έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα. Η Αθήνα διαχρονικά αποτελεί πόλο έλξης για τους Ρώσους αφού το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας δίνει μεγάλη βαρύτητα στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και η Αθήνα αποτελεί βασικό συστατικό αυτού. Αντίστοιχα η Θεσσαλονίκη με τη βυζαντινή της παράδοση και αρχιτεκτονική των εκκλησιών της, τα εστιατόρια, την αγορά και παραλία, κ.α. και με την εγγύτητα της σε πόλεις όπως η Καστοριά και η Καβάλα αποτελεί ήδη ένα καθιερωμένο από τους Ρώσους δρομολόγιο ακόμα και το χειμώνα..
- Θρησκευτικός Τουρισμός. Με τη Ρωσία μας συνδέουν ιστορικοί θρησκευτικοί δεσμοί και συνεπώς, θεωρείται βέβαιο ότι μπορούν να καταρτιστούν ειδικά προγράμματα για προώθηση αυτού του είδους τουρισμού. Η απλούστευση των διαδικασιών έκδοσης visa για θρησκευτικό τουρισμό εκτιμάται ότι θα αποτελέσει σημαντικό βοήθημα.

tourismos500 220513

Αναγκαία η προσέλκυση των πλουσίων Ρώσων

Άλλωστε το κλασικό μοντέλο sea & sun, που τελευταία προσελκύει ρώσους τουρίστες μέσου εισοδήματος, ειδικά για τα ξενοδοχεία 4 ακόμα και 5 αστέρων Plus, δε δημιουργεί συνθήκες κερδοφορίας. Οι ανάγκες ρευστότητας των ξενοδόχων, λόγω υπέρμετρου δανεισμού, τους έχει οδηγήσει σε πόλεμο τιμών με αποτέλεσμα να επωφελούνται τα μεγάλα γραφεία ρωσοτουρκικής προέλευσης (TEZ, Pegas κτλ) φέρνοντας μεγάλους αριθμούς Ρώσων από τα ανερχόμενα εισοδηματικά στρώματα των μεσαίου μεγέθους πόλεων της Ομοσπονδίας.

Ωστόσο, η μαζικότητα αυτών των πακέτων διακοπών, σε περιοχές της ανατολικής Κρήτης, της Ρόδου, της Χαλκιδικής αλλά πλέον και της δυτικής Ελλάδας (Καλαμάτα, Ζάκυνθο κτλ) οδηγεί σε εικόνες .... κυριαρχίας της σαγιονάρας, της χρυσής αλυσίδας με τον απαραίτητο σταυρό, των φτηνών no name ποτών..., που δεν είναι κι ό,τι καλύτερο μπορεί να συμβεί στους ευκατάστατους Ρώσους επισκέπτες κι όχι μόνο, που ειδικά, σε περιοχές όπως η Ελούντα κι ο Αγ. Νικόλαος επιθυμούν περισσότερο exclusive διακοπές, παρά τη λογική ποιότητας κι αισθητικής του all inclusive- «βραχιολάκι» τουρισμού.

touristes660 220813

Καλός πελάτης ο Ρώσος τουρίστας σε σύγκριση με το Γερμανό

Σε κάθε περίπτωση η Ρωσία είναι για την Ελλάδα μια δυναμικά αναπτυσσόμενη αγορά. Δεν παρουσιάζει απλώς μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών κάθε χρόνο αλλά η κατά κεφαλή δαπάνη είναι διαρκώς αυξανόμενη όπως φαίνεται και στον ακόλουθο πίνακα με βάση τα στοιχεία που έχει δημοσιεύσει η Τράπεζα της Ελλάδος, ειδικά σε σχέση με τον άλλοτε καλό πελάτη της χώρας των Γερμανό.

Ταξιδιωτικές εισπράξεις σε εκατ. ευρώ από Ρωσία (Ιανουάριος – Ιούλιος)
tourismos1 111013

Εκρηκτική αύξηση αφίξεων

Σε ότι αφορά τις αφίξεις Ρώσων τουριστών το 2013, σύμφωνα με το Γενικό προξενείο της Ελλάδος στη Μόσχα προκύπτουν τα ακόλουθα :
Για το μήνα Αύγουστο ο συνολικός αριθμός θεωρήσεων Visa ανήλθε στις 176.560, σημειώνοντας αύξηση 40,59%, σε σχέση με τον Αύγουστο του 2012.
Σε ότι αφορά στο πρώτο οκτάμηνο του 2013 (Ιαν.-Αυγ.), ο συνολικός αριθμός θεωρήσεων ανήλθε στις 776.732 έναντι 495.312 για το αντίστοιχο διάστημα του έτους 2012, που αποτελεί αύξηση 56,81%.
Τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. και της Τράπεζας της Ελλάδος για το 2012 δείχνουν ότι:

  • Ο συνολικός αριθμός αφίξεων:874.786 τουρίστες
  • Η μέση διάρκεια παραμονής ανά ταξίδι: 10,9 ημέρες
  • Η μέση τουριστική δαπάνη ανά άτομο στη χώρα μας είναι 1.079 ευρώ
  • Το ενδεικτικό κόστος οργανωμένου ταξιδιού για 5 ημέρες στη χώρα μας είναι 1.300 ευρώ

tourismos800 020813

Προφίλ τουριστών

Στη Ρωσία το 85% των τουριστών ταξιδεύουν για λόγους αναψυχής. Προτιμούν προορισμούς που έχουν φτηνές πτήσεις και η διαδικασία απόκτησης visa έχει απλοποιηθεί ή εξαλειφθεί, επίσης προτιμούν παραθαλάσσια resorts.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Τουρκία είναι ο κύριος ανταγωνιστής της χώρας μας (ήλιος-θάλασσα) και είναι η χώρα με τη μεγαλύτερη διαφημιστική προβολή στη Ρωσία. Από τις ευρωπαϊκές χώρες ο ανταγωνισμός προέρχεται κυρίως από Ισπανία και Ιταλία.
Νέοι προορισμοί που έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλείς στους Ρώσους είναι η Ταϊλάνδη, η Νότια Κίνα, η Σρι Λάνκα και οι Μαλδίβες μετά την απόκτηση απευθείας πτήσεων.
Η χώρα μας είναι κατεξοχήν καθιερωμένη ως προορισμός μαζικού τουρισμού κυρίως λόγω του καλού κλίματος και της σχετικής εγγύτητας σε σχέση με άλλους ανταγωνιστικούς λόγω κλίματος προορισμούς. Όμως τελευταίο παρατηρείται ότι όλο και περισσότεροι Ρώσοι επισκέπτονται τη χώρα μας μεμονωμένα. Αυτό οφείλεται στην πιο ευέλικτη πολιτική που εφαρμόζεται σε θέματα χορήγησης θεωρήσεων πολλαπλών εισόδων.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.