ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ανδρεάδης: Πιο ψηλά ο πήχυς για τον τουρισμό το 2014- Παράλογη η τρόικα για αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση

15:06 - 12 Δεκ 2013 | ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ανδρεάδης: Πιο ψηλά ο πήχυς για τον τουρισμό το 2014- Παράλογη η τρόικα για αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση
Παράλογη χαρακτήρισε την απαίτηση της τρόικας για εκ νέου αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση από 13% σε 23% ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης μιλώντας την Πέμπτη σε εκδήλωση του Συνδέσμου προειδοποιώντας ότι κάτι τέτοιο θα απειλήσει τους στόχους του τουρισμού τον επόμενο χρόνο.

Στην παρέμβασή του, ο επικεφαλής του ΣΕΤΕ υποστήριξε ότι η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση αποτέλεσε βασικό παράγοντα για τις φετινές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού, και ως βασικό στοιχείο για να εμφανίζει η χώρα μας ένα σταθερό φορολογικό σύστημα.

 

Επίσης τόνισε ότι ενδεχόμενη αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση θα θέσει εν αμφιβόλω την επίτευξη των στόχων του ελληνικού τουρισμού για την επόμενη χρονιά για 18 εκατ. αφίξεις ξένων επισκεπτών και 13 δισ. ευρώ άμεσες τουριστικές εισπράξεις. 

 

Ανέφερε δε πως οι φετινές αφίξεις θα διαμορφωθούν λίγο πάνω από τα 17,5 εκατ. επισκέπτες, ενώ οι εισπράξεις, συμπεριλαμβανομένων αυτών της κρουαζιέρας, εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 12,2 δισ. ευρώ.

Αναφερόμενος στην δυναμική της επόμενης τουριστικής περιόδου, ο Α. Ανδρεάδης ανέφερε πως σύμφωνα με τα στοιχεία των προκρατήσεων από τη βρετανική αγορά η Ελλάδα εμφανίζει αύξηση μεριδίου και άνοδο κρατήσεων σε ποσοστό 10%, ενώ την ίδια στιγμή οι βασικοί ανταγωνιστές της κινούνται είτε στα περυσινά, είτε σε πτωτικά επίπεδα.

 

Το 2014 προανήγγειλε ότι θα αποτελέσει χρονιά αλλαγής πλεύσης για τον ΣΕΤΕ ο οποίος θα αποκτήσει δυο νέους βραχίονες: την εταιρεία Marketing Greece και το ΙΝΣΕΤΕ (Ινστιτούτο Τεκμηρίωσης του ΣΕΤΕ).

 

Η Marketing Greece, όπως ανέφερε, θα παρουσιάσει εντός του Ιανουαρίου το νέο δικτυακό τόπο του ελληνικού τουρισμού με την ονομασία discover Greece, στον οποίον θα προβάλλονται αρχικά 115 διαφορετικά τουριστικά προϊόντα και θα μπορούν να γίνονται πωλήσεις.

 

Στο σημείο αυτό ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ διευκρίνησε τους διαφορετικούς ρόλους των δικτυακών τόπων του ΕΟΤ και της Marketing Greece. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, ο ιστοχώρος του ΕΟΤ (visitgreece.gr) προβάλει το brand name «Ελλάδα» (Greece), ενώ η σελίδα discover Greece θα προβάλλει επιμέρους τουριστικά προϊόντα.

 

Όσον αφορά το ΙΝΣΕΤΕ, ανέφερε ότι θα αποτελέσει βασικό βραχίονα τεκμηρίωσης του ΣΕΤΕ, αναγγέλλοντας ότι από την 1η Ιανουαρίου την επιστημονική του διεύθυνση αναλαμβάνει ο κ. Άρης Ίκκος.

 

Αναφερόμενος στις προτεραιότητες που θέτει ο ΣΕΤΕ για το 2014, τόνισε την ανάγκη να βρεθεί τρόπος να σταθεροποιηθεί το φορολογικό καθεστώς. Δεν είναι δυνατόν, όπως ανέφερε, να μεταβάλλονται οι συντελεστές ανά τετράμηνο, συνδέοντας του θέμα με την φιλολογία για εκ νέου αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση.

Πρότεινε μάλιστα πως θα μπορούσε να υιοθετηθεί πρόταση του ΙΟΒΕ για σταθερό συντελεστή 20%, ο οποίος θα μπορούσε να θεσμοθετηθεί για 5 χρόνια και εάν κριθεί σκόπιμο θα μπορούσε να κατοχυρωθεί και συνταγματικά.

 

Κάνοντας λόγο για την ενίσχυση της ποιότητας στον ελληνικό τουρισμό, τόνισε με έμφαση πως «δεν είναι δυνατόν να νοηθεί ποιοτικός τουρισμός με καθημαγμένο ελληνικό λαό». Συνέδεσε μάλιστα το θέμα με την παραμονή της χώρας στην ευρωζώνη, υποστηρίζοντας ότι σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση οι συνθήκες για τον ελληνικό λαό θα άλλαζαν δραματικά και θα αντανακλούσαν και στην ποιότητα του ελληνικού τουρισμού.

 

Αναφορικά με το θέμα της απασχόλησης στον τουρισμό, αντέκρουσε τις αρνητικές κριτικές που είχε προκαλέσει το πρόγραμμα voucher για την αγορά εργασίας στον τουρισμό, λέγοντας πως από ήδη έχει ενεργοποιηθεί αυτή η δυνατότητα από 4.500 δικαιούχους και υπολογίζεται ότι μέχρι τον Οκτώβριο του 2014 θα έχει καλυφθεί ο αρχικά προβλεπόμενος αριθμός των 10.000 θέσεων και πιθανώς θα χρειαστεί να αυξηθεί.

 

Τελευταία τροποποίηση στις 15:20 - 12 Δεκ 2013
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.