ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Shopping Therapy το βασικό κίνητρο ταξιδιού για τους Κινέζους κοσμοπολίτες

11:03 - 05 Φεβ 2014 | ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Δύο από τους τρεις Κινέζους ταξιδιώτες σχεδιάζουν να αυξήσουν τα έξοδά τους για ταξίδια το 2014, με κύριο στόχο τα… ψώνια, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας CLSR με έδρα το Χονγκ Κονγκ.
Επιπλέον,  μέχρι το 2020, η CLSR προβλέπει ότι ο αριθμός των ταξιδιών από Κινέζους τουρίστες θα διπλασιαστεί στα 200 εκατομμύρια, ενώ οι συνολικές τους δαπάνες θα τριπλασιαστούν. Με εμφανή διάθεση για επιδεικτική κατανάλωση, οι εύποροι Κινέζοι αποφασίζουν να κάνουν τα ψώνια τους στο εξωτερικό, ώστε να αποφύγουν τα … αδιάκριτα βλέμματα του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας, το οποίο έχει ξεκινήσει μια καμπάνια κατά της υπερκατανάλωσης πολυτελών προϊόντων.
Είναι ενδεικτικό ότι το 2013, οι πλούσιοι καταναλωτές της Κίνας πραγματοποίησαν τα 2/3 των πολυτελών αγορών τους σε ταξίδια στο εξωτερικό, σύμφωνα με την Bain & Co. Και σχεδόν το 60% αγόρασαν καλλυντικά, αρώματα ή άλλα πράγματα στα καταστήματα duty- free. Οι Κινέζοι τουρίστες δαπάνησαν κατά μέσο όρο 7.107 δολάρια ανά άτομο για ταξίδια στο εξωτερικό το 2011, σύμφωνα με έρευνα της Κινεζικής Ακαδημίας Κοινωνικών Επιστημών. Το μέγεθος είναι σχεδόν τριπλάσιο σε σχέση με τη μέση δαπάνη του Αμερικανού ταξιδιώτη στο εξωτερικό (2.440 δολ.) το ίδιο έτος. Το 2012 ξεπέρασαν τους Γερμανούς και τους Αμερικανούς, καθώς οι ταξιδιωτικές τους δαπάνες έφθασαν τα 102 δισ. δολ. παρουσιάζοντας αύξηση κατά 40% σε σχέση με το 2011.
Στο πλαίσιο αυτό εντείνεται ο παγκόσμιος ανταγωνισμός για την προσέλκυση των Κινέζων τουριστών, με αιχμή την διευκόλυνση στις διαδικασίες έκδοσης βίζα ειδικά για τους Κινέζους. Διάφορες χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και η Γερμανία εφαρμόζουν ή έχουν προαναγγείλει μέτρα για την προσέλκυση των Κινέζων.
Ήδη η χώρα της ανατολής, όπως έχει καταγράψει το Reporter.gr, από τις 9/1  εξελίσσεται σε υπερδύναμη στον κλάδο με 97 εκατ. Κινέζους να ταξιδεύουν ετησίως στο εξωτερικό. Μάλιστα οι κινέζοι τουρίστες που ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2013, είναι κατά 14 εκατ. περισσότεροι σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όντας σε απόλυτο αριθμό οι πλέον πολυταξιδεμένη εθνότητα. Σε ποσοστό βέβαια επί του συνολικού πληθυσμού η αναλογία παραμένει χαμηλή, αλλά με περιθώρια βελτίωσης όσο θα αυξάνεται και το βιοτικό επίπεδο των Κινέζων, και ειδικά της μεσαίας τάξης στη χώρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τώρα το 62% των ταξιδιών που πραγματοποιούν Κινέζοι τουρίστες έξω από την ηπειρωτική Κίνα έχουν προορισμό το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο, αλλά το ποσοστό αυτό θα μειωθεί καθώς ολοένα περισσότεροι ταξιδιώτες τολμούν να ταξιδέψουν πιο μακριά. Η CSLR προβλέπει πως τα ταξίδια προς τις ΗΠΑ σχεδόν θα τετραπλασιαστούν έως το 2020 και τα ταξίδια προς τη Γαλλία θα τριπλασιαστούν.

100.000 Κινέζοι ετησίως στην Ελλάδα

Στην εγχώρια αγορά οι Κινέζοι έρχονται συνήθως μέσω άλλων προορισμών, όπως η Κωνσταντινούπολη, η Ρώμη, το Παρίσι, η Φρανκφούρτη κτλ καθώς η απουσία απευθείας αεροπορικής σύνδεσης αποτρέπει την προσέλκυση επισκεπτών. Αξίζει να σημειωθεί ότι για την καταγραφή των Κινέζων επισκεπτών υπάρχει δυσκολία, καθώς λόγω του ότι επισκέπτονται τη χώρα μέσω άλλου κράτους μέλους της Ε.Ε. που μετέχει στο Σένγκεν δεν είναι εύκολος ο ακριβής προσδιορισμός των αριθμών. Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, πάντως, εκτιμά πως ο αριθμός των Κινέζων που επισκέπτονται τη χώρα μας φθάνει ετησίως τις 100.000.
Ωστόσο το τελευταίο διάστημα με αιχμή τη σχετική νομοθετική ρύθμιση για εκχώρηση 5 ετούς διάρκειας με την αγορά ακινήτου αξίας άνω των 250.000 ευρώ σε όσους αλλοδαπούς αγοράσουν ακίνητα  παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον. Ήδη πολλοί Κινέζοι επισκέπτονται γι’ αυτό το σκοπό τη χώρα, καθώς πέρα από τις τιμές ως κίνητρο λειτουργεί ο παραδοσιακός σεβασμός κι αγάπη της Κίνας στην Ελλάδα λόγω της παράλληλης πολιτισμικής παρουσίας.

Το προφίλ του Κινέζου τουρίστα

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα για τη ταξιδιωτική αγορά της Κίνας της ταξιδιωτικής ιστοσελίδας Hotels.com, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 3.000 διεθνείς ταξιδιώτες από την Κίνα και πάνω από 1.500 ξενοδοχεία σε 27 χώρες που φιλοξενούν Κινέζους, το 75% των ξενοδόχων ανέφερε ότι σήμερα οι Κινέζοι ταξιδιώτες αντιπροσωπεύουν έως και 5% των κρατήσεών τους. Επίσης, ποσοστό 47% των ξενοδόχων αναφέρει ότι αναμένει αύξηση από 11% έως 50% την επόμενη τριετία από την κινεζική αγορά και το 10% των ξενοδόχων αύξηση κατά 50%.
Το 96% των ταξιδιών των Κινέζων στο εξωτερικό γίνεται για λόγους αναψυχής. Τα 2/3 των Κινέζων προτιμούν να ταξιδεύουν μεμονωμένα και όχι με ομαδικά ταξιδιωτικά πακέτα. Τα 3/4 των Κινέζων ζητούν τα ξενοδοχεία να μεταφράσουν τα έντυπα και τις ιστοσελίδες τους στην κινεζική γλώσσα. Το 42% δήλωσε ότι επιθυμεί το προσωπικό στα ξενοδοχεία να μιλάει κινεζικά. Το 56% των ξενοδόχων δήλωσε ότι επένδυσε τουλάχιστον 10.000 δολ. τον τελευταίο χρόνο για προγράμματα ή προϊόντα που απευθύνονται στους Κινέζους τουρίστες. 30% των Κινέζων δηλώνουν ότι στο πλαίσιο της έρευνας που πραγματοποιούν για τις διακοπές τους βασίζονται σε συστάσεις της οικογένειας και των φίλων. Το 27% ενημερώνεται από μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την επιλογή του προορισμού.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.