ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Το διαδίκτυο βασικό πεδίο διαφήμισης του Ελληνικού τουρισμού, λόγω οικονομίας και... concept

01:01 - 18 Μαρ 2014 | ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Το διαδίκτυο βασικό πεδίο διαφήμισης του Ελληνικού τουρισμού, λόγω οικονομίας και... concept
Με έμφαση στο διαδίκτυο και τα social media επιδιώκει πλέον το υπουργείο τουρισμού να αναδείξει το ελληνικό τουριστικό προϊόν, κυρίως λόγω του ότι η προβολή εκεί απαιτεί μικρότερα κόστη, αλλά και επειδή μέσα από το διαδίκτυο αναδεικνύεται περισσότερο μια «εμπειρική», βιωματική προσέγγιση της ελληνικής τουριστικής εμπειρίας.

Είναι ενδεικτικό ότι η υπουργός Τουρισμού, ενημερώνοντας την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής για τα αποτελέσματα της Άτυπης Συνόδου των υπουργών Τουρισμού της Ε.Ε, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στην Αθήνα αναφέρθηκε στα βήματα που έκανε το υπουργείο Τουρισμού για να θέσει τον ελληνικό τουρισμό σε τροχιά εξωστρέφειας και υπογράμμισε τις πρωτοβουλίες που λαμβάνει, όπως τις νέες νομοθετικές παρεμβάσεις και την επιθετική πολιτική στον χώρο της επικοινωνίας και των social media, στο πλαίσιο ενός εθνικού σχεδίου δράσης για τον τουρισμό που είναι σε εξέλιξη.

diafimisidiadikty170314

Ο προϋπολογισμός διαφήμισης και δημοσίων σχέσεων του ΕΟΤ ήταν ήδη 40% μειωμένος το 2013 σε σύγκριση με το 2012, φθάνοντας τα 7,5 εκατ. ευρώ (έναντι περίπου 10 εκατ. το 2012) και είναι εκ νέου μειωμένος και φέτος. Επίσης θα περιοριστεί περαιτέρω και ο αριθμός των εκθέσεων στις οποίες θα συμμετάσχει ο ΕΟΤ το 2014 και ειδικότερα στο πρώτο τετράμηνο θα δώσει το «παρών» σε 10 εκθέσεις.

 

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο γεν. γραμματέας του ΕΟΤ, Πάνος Λειβαδάς ο οποίος μιλώντας στη Deutsche Welle, τόνισε πως ο Οργανισμός επενδύει στη στροφή προς το διαδίκτυο. "Και αυτό δεν το κάνουμε επειδή το διαδίκτυο, ως μέσο είναι πιο οικονομικό, αλλά για λόγους πραγματικού μάρκετινγκ. Η Ελλάδα έχει μια θετική αναγνωρισιμότητα". Ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ εκτιμά ότι οι μεγάλες καμπάνιες αναγνωρισιμότητας "δεν έχουν να προσθέσουν μεγάλη προστιθέμενη αξία". Αυτό που κατά την άποψή του έχει ιδιαίτερη σημασία είναι "να είμαστε παρόντες όταν ο πιθανός επισκέπτης από διάφορες χώρες του κόσμου μπαίνει στο διαδίκτυο για να δει τι του προσφέρεται, να συγκρίνει τις τιμές και να πάρει την τελική του απόφαση". 

Τα νέα ΜΜΕ στην υπηρεσία της τουριστικής προβολής

Με τις επισημάνσεις αυτές αυτή συμφωνεί, σύμφωνα με τη DW, και ο Άντριαν φον Ντέρνμπεργκ, καθηγητής Τουριστικής Οικονομίας στην Ανώτατη Σχολή του Βορμς στη Γερμανία. Ο γερμανός ειδικός παραπέμπει στο video marketing που ανήκει σήμερα στα σημαντικότερα εργαλεία προβολής των τουριστικών προορισμών.

diafimisidiadikt170314

Σχετικό πρότζεκτ παρουσίασε στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού, ITB, ομάδα φοιτητών του, με στόχο «τον περιορισμό του ρίσκου» για τους δυνητικούς τουρίστες. «Με τη βοήθεια των travelcams ο επισκέπτης επιλέγει τον τουριστικό προορισμό, που τον ενδιαφέρει, για παράδειγμα κάποιο από τα ελληνικά νησιά. Εδώ βλέπει σε πραγματικό χρόνο, όχι μόνο τον καιρό αλλά και το περιβάλλον του νησιού, καθώς και την περιοχή που βρίσκεται το ξενοδοχείο του. Μπορεί επίσης να επιλέξει εφαρμογές που αναφέρονται στην ιστορία του νησιού. Στη συνέχεια «αξιολογείται» ο πελάτης, οι συνήθειές του, οι επιλογές του και ο χρόνος που παρέμεινε στη σελίδα. Ακόμη και δημογραφικά στοιχεία μπορούν να προκύψουν από το πρόγραμμα», εξηγεί ο καθηγητής φον Ντέρνμπεργκ.

"Η Ελλάδα χρειάζεται καλύτερη και όχι φθηνότερη διαφήμιση"

Οι κλασικοί προορισμοί, όπως η Ρόδος, η Κρήτη, η Μύκονος και η Σαντορίνη έχουν διαρκή παρουσία στις εκθέσεις και τα προγράμματα και των tour operator Ιδιαίτερα σημαντική είναι η προβολή τουριστικών προορισμών που δεν είναι γνωστοί στο εξωτερικό. Και αυτό γιατί οι κλασικοί προορισμοί, όπως η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Κρήτη, η Κως, η Μύκονος και η Σαντορίνη έχουν διαρκή παρουσία στα προγράμματα και τις καμπάνιες των tour operator.

 

O Αργοσαρωνικός και οι τουριστικοί προορισμοί του, Μέθανα, Πόρος, Αγκίστρι, Ύδρα, Αίγινα κλπ είναι άγνωστοι στους δυνητικούς επισκέπτες. Αυτό ισχύει και για άλλα νησιά, εκτιμά ο Τομπίας Σορ, tour operator και ταξιδιωτικός πράκτορας στην περιοχή της Κολωνίας. Ο γερμανός επιχειρηματίας, που έχει ζήσει πολλά χρόνια στην Ελλάδα, δεν είναι ικανοποιημένος από την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και όπως τονίζει: "Εφόσον η Ελλάδα αντιμετωπίζει μια κρίση και θέλει πρόοδο και επιτυχίες, διερωτώμαι γιατί στην φάση αυτή δεν κάνει καλύτερες και όχι χειρότερες και φθηνότερες διαφημίσεις;"

 

Ο Τομπίας Σορ εκτιμά ότι η παρουσία της Ελλάδας στην ΙΤΒ δεν συνέβαλε στην προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και ασκεί κριτική στην αισθητική του ελληνικού περιπτέρου, το οποίο, όπως υπογραμμίζει δεν αντανακλά την πραγματική Ελλάδα. Ο κ. Σορ υπενθυμίζει ότι όλοι στη Γερμανία θέλουν να επιτύχει η Ελλάδα και αδυνατεί να καταλάβει "γιατί οι έλληνες πολιτικοί αδιαφορούν τόσο πολύ για τη χώρα τους".

diafimisidiadi170314

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.